Gå til innhold

Save the date-kort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nokon her inne som har sendt ut, eller har planer om å sende ut slike "save the date"-kort? Vi hadde eigentleg tenkt å droppe det, men har tenkt litt på det, og har funne ut at det kunne vore litt moro likevel. (gledar meg så fælt at det er fint å ha noko å gjere også!)

Men når bør ein sende ut slike kort då? Hadde jo vore litt artig å sendt dei ut akkurat eit år før bryllupet då, er det i tidlegaste laget syns de? Er jo fint å få informert alle då, og så kan vi jo hinte om nettsida vår og slikt også kanskje.

Kva skriv ein i slike kort då?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, så morsomt!

Hvorfor sa du ikke det for 3 år siden, da vi giftet oss?

Skrevet

Jeg lagde til Tex og Texas.

De ble sendt ut 8 måneder før bryllupet.

Jeg lagde en mal for både kort og konvolutt på et A4-ark,

og printet ut alt med navn og adresse ferdig på,

skar det hele til med skarp kniv og limte konvolutten sammen med limstift.

Ganske fornøyd med dem!

Skrevet

Vi tenkte kanskje å sende julekort til alle gjestene, og nevne at de må holde av 6.august neste år :)

Med andre ord; et kombinert jule- og save-the-date-kort.

Skrevet

Våre var som mamma sier alldeles dritlekre. Og vi har fått flere tilbakemeldinger på at det var et morsomt og originalt påfunn. Selv har jeg hentet hele ideen fra Amerika naturligvis, og har aldri hørt om noen andre som har gjort det før oss.

Skrevet
Vi tenkte kanskje å sende julekort til alle gjestene, og nevne at de må holde av 6.august neste år :)

Med andre ord; et kombinert jule- og save-the-date-kort.

Super ide!

Skrevet

Vi skal sende ut Save the date-kort, kanskje sammen med julehilsen. Et helt år før er kanskje litt i tidligste laget? Fint at folk kan sette av datoen, men en slik påminnelse bør jo ikke komme så lenge før at folk rekker å glemme det før invitasjonene...?

Skrevet
Fint at folk kan sette av datoen, men en slik påminnelse bør jo ikke komme så lenge før at folk rekker å glemme det før invitasjonene...?

Er ikke hele poenget at folk da kan sette av datoen på kalenderen. Man går vel ikke rundt og husker på alt man skal i tiden fremover. Og så får man jo inviitasjon. O=m man da er så dum at mna har lagt andre planer fordi man ikke har husket å sette av helgen, så er det jo lite man kan gjøre med det...

Skrevet

Jeg sendte noen elektronisk (fra weddingplanner.com mener jeg) til de av venner og nermeste familie som jeg hadde mailadressen til.

Var mest for morroskyld, men har også tenkt tanken på å nevne datoen i årets julekort. Problemet er kanskje bare at vi ikke skriver julekort til alle som skal innviteres, dermed er det noen som ikke får en slik påminnelse. Men jeg regner med de fleste tanter og onkler har fått vite datoen likevel av våre foreldre, og dessuten har vi planlagt å sende ut invitasjonene så tidlig som mulig på nyåret siden vi skal gifte oss midt i fellesferien og vet folk planlegger ferien sin tidlig.

-Smilepia-

Skrevet

Jeg har tenkt å sende nå i forbindelse med jula. Vi gifter oss rett før ferien starter for fullt, men det kan allikevel være litt sånn at det kræsjer med folks ferieplaner. I tillegg kommer de fleste (alle på min side i hvert fall) langveisfra, og trenger litt varsel for å får ordnet reise og overnatting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...