AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 Innimellom når jeg skal steke kjøttdeig eller karbonadedeig får jeg en sånn veldig trang til å spise litt av den rå. Synes det smaker godt. Men.. er det egentlig farlig? Jeg spiser jo tartar og carpaccio, så tenker liksom at det kan da ikke være noe anderledes det. Men likevel innbiller jeg meg at man ikke skal spise rå kjøttdeig/karbonadedeig. Men jeg vet ikke hvorfor. Anonymkode: 496e5...ec0
Gjest Hausfrau Merkelmor Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Gode forhold for bakterievekst. Du risikerer å bli matforgiftet.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 Men har man ikke like stor risiko for det når man steker en blodig biff? Den er jo også rå på hele innsiden? Anonymkode: 496e5...ec0
H80 Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Biffen er stekt på utsiden. Bakteriene bruker ganske mye tid på å gnage seg inn i kjernen av biffen. 2
Gjest Keikolina Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Vet det ikke er bra, men har nok spist mange kg rå kjøttdeig.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 Jeg spiser ofte av den råe kjøttdeigen/karbonadedeigen før den stekes, ikke hatt noen problemer enda. Anonymkode: cd5c1...ca0 1
Gjest Keikolina Skrevet 2. juli 2016 #7 Skrevet 2. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser ofte av den råe kjøttdeigen/karbonadedeigen før den stekes, ikke hatt noen problemer enda. Anonymkode: cd5c1...ca0 Ikke jeg heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå