Gå til innhold

Bordpynting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Korleis pyntar de borda? Eg ser for meg lyse dukar, serviettar og servise, markblomar, kremfarga/champagne-farga kubbelys med noko sølvtråd-pynt på, og eføy langs midten. Er litt redd dette kan verke fargelaust då.. Er det nokon som har erfaring med å pynte med ulike kvitfargar? Er det noko spesielt eg bør tenke på når det gjeld farge-kombinasjonar og liknande?

Er det nokon som ha link til nettsider som har bilder av ferdig-pynta bord, forresten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tenkt å ha eføy langs midten av bordet, men fant ut at det rett og slett ikke ble plass til det! Jeg hadde hvite duker, cremefarvede kubbelys (i tre forskjellige høyder) som sto på firkantede glassfat (frostetglass) og rundt lysene lå det glasstein i blått (temafarve) To slike oppsatser per langbord var nok. (Fat, lys, og steiner kjøpt på ikea)

Vi hadde også kjøpt glassvaser (15 kr på ikea) til å ha markblomster i, men siden det ble så fullt på bordene når alt var oppdekket så ble disse plassert i vinduskarmene.

Jeg (+mamma&svigermor) hadde strikket serviettringer i gulltråd med perledekor (blå perler...) og bordkortene var laget av skjelettblader med perlemortusj. Når alt dette + sanghefter, tallerkener, glass og bestikk var kommet på bordet...ja så var det fullt gitt!!

Mitt råd vil altså være..hold det gjerne enkelt..velg en 2-3 farger som går fint sammen og hold deg til disse. Ikke gjør FOR mye ut av bordpynten...bedre at den er enkel og vakker enn overdådig og plasskrevende!! :)

Skrevet

Vi hadde kremhvite duker, som stod i stil med kjolen min.

Når det gjaldt dekorasjoner, så ville jeg ikke ha de "kjedelige" roseoppsatsene. Jeg ville ha noe som kom fra mitt og hans hjemsted; landet og havet.

Så vi brukte mye naturmateriell, bl.a. vann, steiner og perler. Lite blomster i den forstand.

Vi fikk veldig mye skryt.

Bordkort, menyer, invitasjoner, sangheftet i kirken og forsiden til sangheftet matchet resten.

Jeg har ingen link til ferdigpyntet bord. Kan anbefale deg å stikke innom en blomsterbutikk. De kan komme med mange gode råd.

Skrevet

Hei. Vi skal også ha hvite duker, hvite roser på bordet, hvite sløyfer til bordkort, hvitt festprogram og hvite lys med sølvtråd med perler rundt. Tror det blir stilig, og ikke kjedelig...:) :-)

Skrevet

Vi hadde nesten-hvite duker, ivoryfargede servietter, små blomsteroppsatser med røde roser og grønn eføy, og små telysestaker som vi hadde klistret gullringklistremerker på. Enkelt og vakkert.

Skrevet

Tenkte jeg kunne legge inn bilde av vårt bord, men jeg kan ikke se at det er mulig...?

Skrevet

Vi har outsourcet dette til hotellet vi skal være på. Etter å ha sett hvordan Hotel Continental dekker til fest, så tror jeg at vi ikke klarer å toppe det de gjør selv...

Catzy

Skrevet
Tenkte jeg kunne legge inn bilde av vårt bord, men jeg kan ikke se at det er mulig...?

Du må laste opp bilder til albumet! :-)

Skrevet

Så jeg kan ikke legge inn bilder i de enkelte tråder? :blånn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...