Gå til innhold

Hun dama i VG som bruker 1000 i uken. Går det ann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det ann å bruke 1000 i uken når man har en familie? Drikke,  middag og kvelds? Går det ann?

Anonymkode: 813aa...7b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns du det er mye? Eller hvordan de klarer å få nok mat for 1000 kr? De planlegger, så enkelt er det

Anonymkode: a1337...fe1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jeg tro.med riktig planlegging klarte jeg meg på 250-300kr på mat og drikke i uken da jeg gikk på aap.

Anonymkode: d7e49...1ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Antar de gir beng i dyrevelferd og kjøper billigste kjøtt og egg. 

Anonymkode: bc7ff...517

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De spiser veldig lite, og bruker dårlige råvarer. 

Anonymkode: 0afa4...898

• Liker 3
Skrevet

Bloggeren Annebrith er gjennomsponset av diverse annonsører, og sper på klesbudsjett, bakebudsjett etc til seg selv og barna med gratisprodukter hun mottar.

Ikke så vanskelig å klare seg med kunstig lave utgifter til mat da.

• Liker 30
Skrevet

Det er da ikke spesielt lite. Hvor mange er de?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, exictence skrev:

Det er da ikke spesielt lite. Hvor mange er de?

5 personer, enslig mor med 4 barn (12, 10, 9 og 3)

Anonymkode: 39520...497

Skrevet

Jeg synes 1000,- ikke var så lite da... Med planlegging og beviste valg og kutte ut unødvendigheter så går det vel greit.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne som spiser endel pga trening og på det minste har vi klart å habdle for 500 i uken og likevel holde oss mette. Altså frokost, lunsj, middag, snacks, drikke for 7 dager.

Anonymkode: f05a2...a5d

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er to voksne som spiser endel pga trening og på det minste har vi klart å habdle for 500 i uken og likevel holde oss mette. Altså frokost, lunsj, middag, snacks, drikke for 7 dager.

Anonymkode: f05a2...a5d

Har du en handleliste? Helt seriøst så er jeg veldig nysgjerrig, det hadde jo ikke skadet å spare litt penger :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

5 personer, enslig mor med 4 barn (12, 10, 9 og 3)

Den minste mener jeg hun bare har deltid også. Så da er de jo 4,5 personer.

Anonymkode: 69e44...72c

• Liker 1
Skrevet

Tar gjerne imot tips om billige og sunne middager! :-) 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den minste mener jeg hun bare har deltid også. Så da er de jo 4,5 personer.

3-åringen er nok ikke den som velter budsjettet :P 

Er også veldig nysgjerrig på hva som handles når man (i mine øyne) bruker så lite. Men ingen som gidder å gi en detaljert liste på slike tråder :P 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, RompeRusk skrev:

Er også veldig nysgjerrig på hva som handles når man (i mine øyne) bruker så lite. Men ingen som gidder å gi en detaljert liste på slike tråder :P 

Alle monner drar..

Det bør vel ikke være helt umulig dersom man:

Ser på kilopris og kjøper større pakker

Handler nedsatte vare og på tilbud

Bruker fryseren

Planlegger uken slik at man får brukt opp alt og ikke kaster noe

Kjøper frukt og grønt på innvandrerbutikker

Ikke kjøper dyre ferdigprodukter, men lager selv

Ikke spiser seg i hjel på kjøtt, men har heller fokus på tilbehøret

Også som noen nevnte, kanskje hun i tillegg sper på med sponsa produkter ;)

Dessuten har folk en tendens til å "glemme" enkelte kostnader/kjøp når de får beskjed om å oppgi hvor mye de bruker.

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, RompeRusk skrev:

En svineknoke, et par esker med gule erter, gulrøtter, løk, purre,sellerirot - gir god ertesuppe til to dager. Kan også koke mer og fryse. Gulerøttene som er igjen kan raspes med et eple til f.eks. sei eller hjemmelagde fiskekaker en dag. Lungemos er godt (synes jeg) og billig - varmet med opphakket løk og litt balsamico. Serveres med f.eks. Blomkål eller brokkoli.  Blomkål eller brokkoli blir god grateng sammen med røkte kjøttboller, ost og hvit saus. Lammefrikasse er nydelig mat,  om du kjøper fårikålkjøtt og grønnsaker. Omelett med skinke, ost og løk metter godt. Hjemmelaget sellerisuppe, fiskesuppe, tomatsuppe, kyllingsuppe, grønnsaksuppe - alle kan lages billig og gode. Chili con carne med enten høyrygg eller kjøttdeig. Vossakorv eller dampepølse med kålrabistuing.

Planlegger man så får man brukt opp grønnsakene. Selv spiser jeg ikke frokost og lunsj ofte, men havregrynsgrøt, egg,leverpostei,  noen hele spekepølser og store oster gir mye mat for pengene  eventuelt sammen med hjemmebakt brød. Kraft kokt på ben gir mye næring og gode supper eller sauser.  bønner, kikerter, erter og linser gir proteiner i tillegg til kjøtt og fisk.

Dessuten kan man spire mange frø, dyrke egen salat og reddiker om sommeren (flere ting som funker bra i vinduet). Barn synes også det er morsomt. 

Eplemos og syltetøy er ganske lett å lage selv om man kan fryse ned i porsjoner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du spiser ikke frokost og lunsj? :o spiser du ikke før middag?

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle monner drar..

Det bør vel ikke være helt umulig dersom man:

Ser på kilopris og kjøper større pakker

Handler nedsatte vare og på tilbud

Bruker fryseren

Planlegger uken slik at man får brukt opp alt og ikke kaster noe

Kjøper frukt og grønt på innvandrerbutikker

Ikke kjøper dyre ferdigprodukter, men lager selv

Ikke spiser seg i hjel på kjøtt, men har heller fokus på tilbehøret

Også som noen nevnte, kanskje hun i tillegg sper på med sponsa produkter ;)

Dessuten har folk en tendens til å "glemme" enkelte kostnader/kjøp når de får beskjed om å oppgi hvor mye de bruker.

6 timer siden, VitaSana skrev:

En svineknoke, et par esker med gule erter, gulrøtter, løk, purre,sellerirot - gir god ertesuppe til to dager. Kan også koke mer og fryse. Gulerøttene som er igjen kan raspes med et eple til f.eks. sei eller hjemmelagde fiskekaker en dag. Lungemos er godt (synes jeg) og billig - varmet med opphakket løk og litt balsamico. Serveres med f.eks. Blomkål eller brokkoli.  Blomkål eller brokkoli blir god grateng sammen med røkte kjøttboller, ost og hvit saus. Lammefrikasse er nydelig mat,  om du kjøper fårikålkjøtt og grønnsaker. Omelett med skinke, ost og løk metter godt. Hjemmelaget sellerisuppe, fiskesuppe, tomatsuppe, kyllingsuppe, grønnsaksuppe - alle kan lages billig og gode. Chili con carne med enten høyrygg eller kjøttdeig. Vossakorv eller dampepølse med kålrabistuing.

Planlegger man så får man brukt opp grønnsakene. Selv spiser jeg ikke frokost og lunsj ofte, men havregrynsgrøt, egg,leverpostei,  noen hele spekepølser og store oster gir mye mat for pengene  eventuelt sammen med hjemmebakt brød. Kraft kokt på ben gir mye næring og gode supper eller sauser.  bønner, kikerter, erter og linser gir proteiner i tillegg til kjøtt og fisk.

Dessuten kan man spire mange frø, dyrke egen salat og reddiker om sommeren (flere ting som funker bra i vinduet). Barn synes også det er morsomt. 

Eplemos og syltetøy er ganske lett å lage selv om man kan fryse ned i porsjoner. 

Takk for tips :)  mye av dette gjør jeg allerede. Kjøper 50% varer, nedsatte varer, tilbud, lager store porsjoner og fryser ned. Lager hjemmelaget rundstykker og pizza som blir fryst ned i stykker. Supper blir ispedd pasta, egg, bacon og kylling for å mette mer. Likevel klarer jeg aldri komme under 4500 på husholdningsvarer (inkludert toalettpapir, bleier etc). 

Er bare meg og et bleiebarn, så burde lett klare å holde meg til 3500 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du spiser ikke frokost og lunsj? :o spiser du ikke før middag?

Er jo noen som ber om diabetes.

Anonymkode: 79655...ffc

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo noen som ber om diabetes.

Anonymkode: 79655...ffc

Hæh? :blink:

Hvor får du sånne feilaktige konklusjoner fra?

Anonymkode: fa74f...b9e

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...