Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt ivf og fått positiv test. Hvordan regner man ut termindato? Uttak 6/6, innsett 8/6. 

Syns klinikken hadde en rar måte å regne det på, og ville heller høre med dere :)

Anonymkode: 10b3e...4ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk termindato fra klinikken basert på innsettingen av eggene, der kommer det også an på hvor lenge eggene har ligget da, før de settes inn, om det har delt seg i 4 eller 8. 

Men jeg fikk en egen UL termin på ordiner UL, og det var den som betydde noe, de brydde seg katta om den andre. Den var to dager etter den jeg fikk på klinikken, så det var ikke så store forskjeller akkurat.

Anonymkode: c9cbc...56a

AnonymBruker
Skrevet

Har fått beskjed om hvis man har hatt ivf får man ikke ny dato på UL. Det var sånn i mitt forrige svangerskap og. Han var større enn det klinikkens termin tilsa, men hun sa at når vi hadde fått en dato var det den de fulgte. Det sa JM og.  

TS

Gjest Sisti
Skrevet

Baseres utifra befruktningsdato, dvs uttak for de fleste. Da regnes 40+2 (eller 40+3) fra 14 dager før uttak. Bare å google en terminkalkulator (obs! Bruk en norsk en) som lar deg føre inn befruktningsdato, som du da setter lik uttaksdato. 

Termin blir ikke endret ved OUL - gjør de det må man protestere, ved ivf er termindato fast. Finnes retningslinjer på dette. 

Skrevet
Den Saturday, July 02, 2016 at 16.47, AnonymBruker skrev:

Har fått beskjed om hvis man har hatt ivf får man ikke ny dato på UL. Det var sånn i mitt forrige svangerskap og. Han var større enn det klinikkens termin tilsa, men hun sa at når vi hadde fått en dato var det den de fulgte. Det sa JM og.  

TS

Samme her. Vår var 1-2 dager større enn forventet, men termindato ble ikke fremskyndet. Jeg fødte på overtid og hadde blitt igangsatt om de hadde gitt meg ny termin ut fra ultralyd.

Skrevet

Det finnes jo slike terminutregningskalkulatorer på nettet, de kan man også bruke når man har hatt IVF.

Men det stemmer at den terminen du får på klinikken, er den riktige, man skal ikke få ny termin ved OUL.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at det er opp til 5 dager forskjell på terminkalkulator og klinikken din termin. 5 dager er ikke mye, men ved overtid er 5 dager mye. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...