AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 Jeg passer en hund som er utrolig fin og sosial når den er sammen med meg og andre. Hjemme pleier den få gå fritt rundt u huset når den er alene og det er ingen problemer. Når den er hos meg bjeffer og piper den når den er alene. Den er jo sikkert ikke så trygg på leiligheten her og meg som den er hjemme. Den eneste løsningen jeg har funnet er å sette den i det lille reiseburet sitt, da er den stille. Men jeg syntes så synd på den! Den er ikke mye alene altså, kanskje 1-3 timer til sammen i løpet av en dag, men buret er jo så lite. Jeg har prøvd å stenge den inne på et soverom og på badet (der det ikke er vinduer) for at den kanskje skal roe seg, men den bjeffer og bjeffer. Jeg bor i bygård, så kan jo ikke la den stå og bjeffe og forstyrre naboene heller. Noen tips? Anonymkode: 313f8...b0d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 1 minutt siden, Tabris skrev: Har du forsøkt å gi den f.eks fryst kong? Hva er det? Anonymkode: 313f8...b0d
Tabris Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Kjøp en kong-leke. Den er hul, så du kan fylle den med godbiter. For at det skal vare en stund så kan du fylle den med f.eks leverpostei, kjøttdeig eller boksemat til hund/katt og legge den i fryseren noen timer (evt over natten). Så gir du den til hunden når du går. Hvis hunden ikke er for stresset til å klare å slappe av, så kan dette holde hunden opptatt og rolig ganske lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 1 time siden, Tabris skrev: Kjøp en kong-leke. Den er hul, så du kan fylle den med godbiter. For at det skal vare en stund så kan du fylle den med f.eks leverpostei, kjøttdeig eller boksemat til hund/katt og legge den i fryseren noen timer (evt over natten). Så gir du den til hunden når du går. Hvis hunden ikke er for stresset til å klare å slappe av, så kan dette holde hunden opptatt og rolig ganske lenge. tusen takk for tips. Det skal jeg prøve Anonymkode: 313f8...b0d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #6 Skrevet 3. juli 2016 hmmm... Det funket ikke. Hunden var veldig opptatt av kongen med leverpostei helt til jeg gikk, da var det sutring og bjeffing... Andre gode tips? Anonymkode: 313f8...b0d
Tabris Skrevet 3. juli 2016 #7 Skrevet 3. juli 2016 Da er nok hunden for stresset til at den klarer å konsentrere seg om kong og slike ting når du går. Det beste her ville da vært å gå tilbake til start og trene inn hjemme alene som om det var en valp. Men det blir jo litt vanskelig når du bare skal passe den en periode.
Ragnar89 Skrevet 3. juli 2016 #8 Skrevet 3. juli 2016 Om den er trygg i buret går det sikkert bra i en time eller to, så lenge den går fritt ellers
Portvinpiken Skrevet 3. juli 2016 #9 Skrevet 3. juli 2016 Den 2.7.2016 at 15.05, AnonymBruker skrev: Jeg passer en hund som er utrolig fin og sosial når den er sammen med meg og andre. Hjemme pleier den få gå fritt rundt u huset når den er alene og det er ingen problemer. Når den er hos meg bjeffer og piper den når den er alene. Den er jo sikkert ikke så trygg på leiligheten her og meg som den er hjemme. Den eneste løsningen jeg har funnet er å sette den i det lille reiseburet sitt, da er den stille. Men jeg syntes så synd på den! Den er ikke mye alene altså, kanskje 1-3 timer til sammen i løpet av en dag, men buret er jo så lite. Jeg har prøvd å stenge den inne på et soverom og på badet (der det ikke er vinduer) for at den kanskje skal roe seg, men den bjeffer og bjeffer. Jeg bor i bygård, så kan jo ikke la den stå og bjeffe og forstyrre naboene heller. Noen tips? Anonymkode: 313f8...b0d TS: jeg vet ikke hvor lite buret er men den må få mulighet til å skifte liggeplass og ha vannskål og selvfølgelgi ligge med beina rett ut på siden. Du har ikke mulighet til å ta den med deg når du er borte da?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #10 Skrevet 3. juli 2016 1 time siden, Portvinpiken skrev: TS: jeg vet ikke hvor lite buret er men den må få mulighet til å skifte liggeplass og ha vannskål og selvfølgelgi ligge med beina rett ut på siden. Du har ikke mulighet til å ta den med deg når du er borte da? Det er det. Det er et lite reisebur, ikke et skift oppholdsvær. Den har ikke mulighet til vannskillet eller å ligge på siden ned benene ut. Hjemme hos seg sel er den jo aldri i byr, så de har ikke stort bur. Jeg kan ikke ta den med på butikken, treningssenter etc. Den er absolutt ikke mye alene, men litt hver dag... ts Anonymkode: 313f8...b0d
Portvinpiken Skrevet 4. juli 2016 #11 Skrevet 4. juli 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det. Det er et lite reisebur, ikke et skift oppholdsvær. Den har ikke mulighet til vannskillet eller å ligge på siden ned benene ut. Hjemme hos seg sel er den jo aldri i byr, så de har ikke stort bur. Jeg kan ikke ta den med på butikken, treningssenter etc. Den er absolutt ikke mye alene, men litt hver dag... ts Anonymkode: 313f8...b0d Her var det noe autocorrect ser det ut som.... Men om jeg gjetter riktig så får den ikke skifte liggeplass eller har vann i buret? I så fall er det altfor, altfor lite.... Men forhåpentligvis skal ikke hunden være så lenge hos deg? Jeg ville absolutt for hundens del kuttet ut treningssenter og gjort så lite som mulig hvis man ikke har mulighet til å ta den med eller ha noen hjemme til å passe den. Vet ikke hovr lenge den evt. står å bjeffer og om det bare er noen minutter når du drar eller om det er hele tiden du er borte? I hvert fall er det på ingen måte noen ideell situajon for hunden å være i et så lite bur.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #12 Skrevet 6. juli 2016 Den 4. juli 2016 at 11.04, Portvinpiken skrev: Her var det noe autocorrect ser det ut som.... Men om jeg gjetter riktig så får den ikke skifte liggeplass eller har vann i buret? I så fall er det altfor, altfor lite.... Men forhåpentligvis skal ikke hunden være så lenge hos deg? Jeg ville absolutt for hundens del kuttet ut treningssenter og gjort så lite som mulig hvis man ikke har mulighet til å ta den med eller ha noen hjemme til å passe den. Vet ikke hovr lenge den evt. står å bjeffer og om det bare er noen minutter når du drar eller om det er hele tiden du er borte? I hvert fall er det på ingen måte noen ideell situajon for hunden å være i et så lite bur. Autokorrekthelvete ja. Den kan skifte liggestililig, men ikke ligge på siden med benene rett ut. Det er et sånt bur man har i bilen, så jeg antar det er derfor det er så lite, for at den ikke skal skade seg ved en evt. krasj... Jeg hører den bjeffer når jeg kommer tilbake fra trening etter en time, så den bjeffer nok hele tiden. Kongen hadde den ikke rørt. Jeg trener en time hever dag, og kommer nok til å fortsette med det, det er eneste gangen jeg får gjort noe på egenhånd hele døgnet. (den må også sove rett ved meg). Jeg føler meg som en fange i eget hjem, og går på veggen snart. Jeg mister jo hele sosiallivet mitt. Jeg kommer nok ikke til å si ja til å passe denne hunden igjen, og det er litt trist egentlig for den er ellers veldig fin. Anonymkode: 313f8...b0d
Tabris Skrevet 6. juli 2016 #13 Skrevet 6. juli 2016 Er hunden mer vant til å være i bil? Kan den vente i bilen?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #15 Skrevet 6. juli 2016 1 time siden, H.T.S skrev: Hva med å trene ute heller og ta hunden med deg? Jeg har et ganske fast opplegg jeg følger på et treningssenter, så det er ikke et alternativ. 1 time må den nesten greie. Skjønner jo at det ikke er ideelt, men sånn må det nesten bli. De resterende 23 timene i døgnet er hun rett ved siden av meg Anonymkode: 313f8...b0d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #16 Skrevet 6. juli 2016 1 time siden, Tabris skrev: Er hunden mer vant til å være i bil? Kan den vente i bilen? Har ikke bil, dessverre... Anonymkode: 313f8...b0d
Portvinpiken Skrevet 6. juli 2016 #17 Skrevet 6. juli 2016 TS: det virker som du ikke er så veldig løsningsorientert likevel kanskje. Her har det kommet flere svar som helt sikkert kan hjelpe. Men så lenge du ikke ønsker å endre dine daglige rutiner (mer enn du kanskje allerede har gjort), så er det ikke så veldig mye annet som kan gjøres - dessverre - for hunden. I hvert fall har ikke jeg tro på noen quick fix metoder og siden hunder er levende vesner med ulike personligheter så er det ikke annet å gjøre enn å gjrøe det best som mulig for hunden den tiden du nå må han. Forhåpentligvis kommer eierne snart tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #18 Skrevet 6. juli 2016 1 time siden, Portvinpiken skrev: TS: det virker som du ikke er så veldig løsningsorientert likevel kanskje. Her har det kommet flere svar som helt sikkert kan hjelpe. Men så lenge du ikke ønsker å endre dine daglige rutiner (mer enn du kanskje allerede har gjort), så er det ikke så veldig mye annet som kan gjøres - dessverre - for hunden. I hvert fall har ikke jeg tro på noen quick fix metoder og siden hunder er levende vesner med ulike personligheter så er det ikke annet å gjøre enn å gjrøe det best som mulig for hunden den tiden du nå må han. Forhåpentligvis kommer eierne snart tilbake. Jeg føler jeg er ganske så løsningsorientert jeg har prøvd: alle rommene i huset, kjøpt kong, gjemt godteri på forskjellige steder i huset, så den kan bruke tid på å lete, lange turer (så den skal være sliten), radioen på, TV på, trene sent om kvelden (når den er mest rolig). Jeg ønsker ikke å endre den ene aktiviteten jeg gjør om dagen nei, som sagt er jeg sammen med hunden de 23 resterende timene av døgnet. 10 dager til i fengsel så kommer eierne tilbake TS Anonymkode: 313f8...b0d 1
MissPierce Skrevet 6. juli 2016 #19 Skrevet 6. juli 2016 (endret) Står buret oppe sånn at hunden kan legge seg i det om den vil? Jeg hadde en omplasserings hund som trengte at buret var tilgjengelig, ellers så markerte han inne pga stress og seperasjons problemer. Endret 6. juli 2016 av MissPierce
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #20 Skrevet 6. juli 2016 1 minutt siden, MissPierce skrev: Står buret oppe sånn at hunden kan legge seg i det om den vil? Jeg hadde en omplasserings hund som trengte at buret var tilgjengelig, ellers så markerte han inne pga stress og seperasjons problemer. Ja buret står åpent, men hun liker ikke å være i buret. Dette er ikke et bur hun bruker til vanlig, skjer tror ikke hun blir tryggere av å ha det i nærheten, men godt tenkt. Angrer på at jeg ikke spurte om å få kurven hennes med, det ville kanskje kjelpe, men jeg har bare puten som hun pleier å ha i kurven... ts Anonymkode: 313f8...b0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå