Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vennen min på 27 år fortalte meg nylig at han var forelsket,og var verdens lykkeligste mann fordi det var gjengjeldt.Jeg ble kjempe glad på hans vegne og sa at jeg så veldig frem til å møte dama hans. Han ble fort alvorlig og sa at det var litt mer invikla enn som så. Det viste seg at hun ikke har fylt 16 enda,og forholdet er skjult for hennes familie,men ikke i hennes vennekrets. Han kjører rundt på henne og vennene hennes rundt omkring i byen og de møttes vist på fest for over et år siden. Jeg er veldig bekymret for denne vennen min og er redd for at han skal bli anmeldt og må sitte inne og leve på vann og brød. Med tanke på at det hele startet da hun var 14 så kjenner jeg at blir litt uvel,og mer nervøs på hans vegne. Han sier at han selv syns det er veldig galt å være kjæreste med en så ung person og har gjort det slutt flere ganger, men at han aldri har følt det slik for noen før og ikke klarer å slutte å tenke på henne. Jeg er litt redd for at hun skal anmelde han,at vennene hennes skal si noe,eller at foreldrene skal finne ut av det,han er på besøk i huset hennes når foreldrene er borte på hytta,jobb, ol. Men jeg tenker at de blir oppdaget snart. Selv om hun blir 16 i slutten av oktober,så tenker jeg at mye kan skje på denne tiden. Jeg føler også litt at hun utnytter han litt pga status blant vennene sine,han er eldre,har en flott bil,fast jobb,han er ikke mye å se på,men han gjør alt for den han elsker og er bare snill og god. Han fortalte meg om denne jenta for en uke siden og jeg har litt problemer med å fordøye det hele,men jeg kan ikke bryte vennskapet med en god venn som fortalte dette i fortrolighet. Hva hadde du sagt til vennen din? Hva slags tips ville du gitt han?hva hvis de ikke er flink til å bruke prevensjon og hun blir gravid,hva skjer med han da? Uff uff... Hilsen bekymret venn som ikke greier å være sjelesørger mer.

Anonymkode: c0922...14b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ææææææææ. Dette.... er ikke greit. Dette kan ende jævla galt for hans del. Skjønner at du er bekymra for å si det sånn. Har desverre ingen andre tips enn at han burde droppe henne, evt ta opp kontakten igjen når hun er gammel nok.

Endret av Alethia
  • Liker 2
Skrevet

Det er ikke sikkert at de har sex? Jeg kjenner til noe lignende, og da ventet de til jenta var 16 med sex. Selv om jenta prøvde å presse på før, så ville ikke gutten, fordi han ikke ville gjøre noe ulovlig.

Skrevet

Du får si han kan bli slengt i fengsel dersom han legger hånd på denne mindreårige jenta, så sex bør være det siste de tenker på å gjøre. Om det er ekte kjærlighet mellom de, så klarer de å vente til jenta er gammel nok. Og da bør de også være "voksne" nok til å være ærlige med foreldrene hennes om forholdet deres.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ulla Ullsokk skrev:

Det er ikke sikkert at de har sex? Jeg kjenner til noe lignende, og da ventet de til jenta var 16 med sex. Selv om jenta prøvde å presse på før, så ville ikke gutten, fordi han ikke ville gjøre noe ulovlig.

Jeg håpet først på at de ikke hadde det for hans del,men så sa han at det allerede har skjedd. Derfor jeg er så bekymret.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Alethia skrev:

Ææææææææ. Dette.... er ikke greit. Dette kan ende jævla galt for hans del. Skjønner at du er bekymra for å si det sånn. Har desverre ingen andre tips enn at han burde droppe henne, evt ta opp kontakten igjen når hun er gammel nok.

Det tipset hadde jeg og men tror ikke det er aktuelt for hans del :( Kansje han tar til vett og gjør det,somsagt: mye galt kan skje med han innen slutten av oktober.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tipset han om at straffen for sex med mindreårige er 6 år. Rettsvesenet ser ikke på hans lykkefølelse med et like romantisk blikk som han gjør. Hadde uansett kuttet en slik person ut av livet mitt. 

Anonymkode: 0e66c...175

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vennen min på 27 år fortalte meg nylig at han var forelsket,og var verdens lykkeligste mann fordi det var gjengjeldt.Jeg ble kjempe glad på hans vegne og sa at jeg så veldig frem til å møte dama hans. Han ble fort alvorlig og sa at det var litt mer invikla enn som så. Det viste seg at hun ikke har fylt 16 enda,og forholdet er skjult for hennes familie,men ikke i hennes vennekrets. Han kjører rundt på henne og vennene hennes rundt omkring i byen og de møttes vist på fest for over et år siden. Jeg er veldig bekymret for denne vennen min og er redd for at han skal bli anmeldt og må sitte inne og leve på vann og brød. Med tanke på at det hele startet da hun var 14 så kjenner jeg at blir litt uvel,og mer nervøs på hans vegne. Han sier at han selv syns det er veldig galt å være kjæreste med en så ung person og har gjort det slutt flere ganger, men at han aldri har følt det slik for noen før og ikke klarer å slutte å tenke på henne. Jeg er litt redd for at hun skal anmelde han,at vennene hennes skal si noe,eller at foreldrene skal finne ut av det,han er på besøk i huset hennes når foreldrene er borte på hytta,jobb, ol. Men jeg tenker at de blir oppdaget snart. Selv om hun blir 16 i slutten av oktober,så tenker jeg at mye kan skje på denne tiden. Jeg føler også litt at hun utnytter han litt pga status blant vennene sine,han er eldre,har en flott bil,fast jobb,han er ikke mye å se på,men han gjør alt for den han elsker og er bare snill og god. Han fortalte meg om denne jenta for en uke siden og jeg har litt problemer med å fordøye det hele,men jeg kan ikke bryte vennskapet med en god venn som fortalte dette i fortrolighet. Hva hadde du sagt til vennen din? Hva slags tips ville du gitt han?hva hvis de ikke er flink til å bruke prevensjon og hun blir gravid,hva skjer med han da? Uff uff... Hilsen bekymret venn som ikke greier å være sjelesørger mer.

Dette er jo ikke helt greit. Jeg ville kanskje tatt en prat med hun jenta, og forklart at hun burde finne noen på sin egen alder, dersom du får sjansen til å møte henne. Men jeg ville nok først og fremst prøvd å snakke ham ut av det. Er ikke helt lett å gi noe konkret svar. Har han hatt sex med henne før fylte 16, er det straffbart, og ansees som at man skaffer seg sex med en mindreårig! Det gjelder all seksuell omgang med mindreårige. Utover det, vet jeg ikke hva som, juridisk sett, blir ansett som straffbart i dette tilfellet. Jeg skjønner at du er bekymret, men det er tross alt kameraten som gjør et valg å bli sammen med henne, og må også da ta konsekvensene av det valget. Foreldrene ville selvfølgelig ikke reagert noe positivt på et slikt forhold. Du burde kanskje ringe Alarmtelefonen for barn og unge, just in case. 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Så ung som denne jenta er,så kan det selvfølgelig han dle om følelser,men en blir fort blendet av andre ting som så ung,som du nevner. For henne er det greit og spennende nå,men når hun blir eldre vil hun mest sannsynlig tenke at dette var veldig feil. Kompisen din var 25/26 da de traff hverandre,mens hun var 14. Det er helt uakseptabelt. Du må bare si det som det er,men trenger ikke svikte som venn. Han har sikkert dårlig selvtillit/er umoden,men det er absolutt ingen unnskyldning. Han vil mest sannsynlig bli anmeldt av foreldrene når de finner det ut,og det er på sin plass. Voksne mennesker skal ikke ha sex med 14-15-åringer!

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor gammel er denne vennen din?

At han er over 18 sier seg selv siden han har førerkort og bil, men hvordan kan han ha tid til å besøke henne hjemme hos henne når hennes foreldre er på jobb? 

Anonymkode: 12dac...809

Gjest Becky48
Skrevet (endret)

Æsj.. For en ekkel venn du har, sier litt om en på 25/26 som må finne seg ei jente på 14... Creeepy. Hvor i alle dager er foreldrene til denne jenta, her har de holdt det gående i 2 år og foreldrene har ikke fått det med seg? Hadde dette vær min venn så hadde jeg bedt han om å finne seg noen på sin egen alder, det han har holdt på med er ulovlig. Så hadde jeg kuttet han ut som venn, trenger ikke halvpedoer i min vennekrets.

Endret av Becky48
Skrivefeil.
Skrevet

Og forresten så nytter det ikke om hun fyller 16, og at det DA kommer ut. Han kan likevel bli anmeldt for det at han har hatt sex med henne før det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han hadde vært en gentleman og klok av seg hadde han respektert henne og ventet på henne til hun var med gammel nok til å ha sex. Er det ekte følelser med i bildet er det verdt å vente på. Han har istedet oppført seg meget kritikkverdig og uten evne til å kontrollere seg og sette grenser og nå må han leve med konsekvensene av å ha brutt loven. Kanskje han egentlig fortjener litt å leve med den frykten for å bli tatt som en slags lærepenge for å ha latt lystene styre seg? Jeg vet ikke...:snurt:

Anonymkode: 99cf8...4b5

AnonymBruker
Skrevet

Anbefal han på det sterkeste å avslutte dette. Han har alt! å tape her:

1. Det er ulovlig: kommer det ut, kan han bli anmeldt og straffes og ikke minst få brutale sosiale sanksjoner som kan ødelegge livet hans fordi ingen kommer til å se hans side. 

2. Jenta er bare 15 og det er lite trolig at dette er sann kjærlighet fra hennes side.

3. Om ikke jenta føler det sånn nå, kan hun senere endre mening å anmelde han selv innen foreldelsestiden. 

Anonymkode: c6cc7...010

• Liker 1
Gjest Fox Mulder
Skrevet (endret)

:angry:

Endret av Fox Mulder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...