Populært innlegg Thaila Skrevet 2. juli 2016 Populært innlegg #1 Skrevet 2. juli 2016 Dette gjør meg egentlig ganske irritert og forbanna. Det er ikke spesielt behagelig å gå med en strikk rundt hodet. Og hele konseptet at jenter skal ta på seg sånne ubehagelige ting for å se søte og feminine ut (vi snakker babyer som er ganske nyfødte) er helt på trynet! De lærer jo seg dette helt fra de er babyer nå at de må være ukomfortable fro å se søte ut. Hvorfor er det nødvnedig? Kan man ikke bare la barn være barn og ta på de komfortable klær. MÅ de være søte til en hver tid når det skal være ubehagelig i tillegg? 59
BlendaSensitive Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Helt enig. Merkelig greie det der. Har også tenkt det må vare ubehagelig. Babyer skal jo ikke engang ha en pute. (kun sånn baby-pute sak) Synes det også er merkelig å kle opp babyer i finklær med tyll, paljetter, slips, etc. Finnes da tid nok senere til å dolle opp unga. 11
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 Har aldri sett noen ta strikk rundt hodet på babyen sin, enten det var en gutt eller en jente, men hårbånd er jo veldig populært. Heldigvis finnes det jo hårbånd som er behagelige også da. Anonymkode: 35515...73f 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Et øyeblikk siden, BlendaSensitive skrev: Helt enig. Merkelig greie det der. Har også tenkt det må vare ubehagelig. Babyer skal jo ikke engang ha en pute. (kun sånn baby-pute sak) Synes det også er merkelig å kle opp babyer i finklær med tyll, paljetter, slips, etc. Finnes da tid nok senere til å dolle opp unga. At de ikke skal ha pute er jo pga faren for krybbedød, det har jo ingenting med saken å gjøre. Så lenge det ikke plager dem ser jeg ikke problemet, det finnes behagelige finklær, og de færreste tar på ting ungene ikke klarer å bevege seg i. Anonymkode: 35515...73f 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Må de? Hvor og når? På sykehuset, til vanlig, HIS fotografen? Har ikke sett det og jeg har da sett en mengde jentebabyer de siste årene. Anonymkode: f92c7...67c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 Helt enig, dette har jeg også reagert på. Virker som om mange mødre ikke er kommet over leke med dukker-stadiet. Barn blir mer og mer "kjønnet" dvs folk virker å være livredde for at noen skal tro jenta er en gutt og motsatt. Anonymkode: d82bd...b85 25
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #7 Skrevet 2. juli 2016 Jeg har alltid ment det ser dumt ut. Anonymkode: 01bb9...5f8 7
Cathrine88 Skrevet 2. juli 2016 #8 Skrevet 2. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri sett noen ta strikk rundt hodet på babyen sin, enten det var en gutt eller en jente, men hårbånd er jo veldig populært. Heldigvis finnes det jo hårbånd som er behagelige også da. Anonymkode: 35515...73f Poenget med hårbånd er å holde håret borte fra ansiktet, og på en baby uten hår eller med lite hår er det helt unødvendig. Du kan si at det er behagelig så mye du vil, men det forandrer ikke på det faktum at det er mer behagelig uten. 39
Gjest noe tilfeldig Skrevet 2. juli 2016 #9 Skrevet 2. juli 2016 Vi brukte/bruker bånd med sløyfe på innimellom til ungene, båndene er ikke stramme eller ubehagelig, og vil de ikke ha det på er det bare å la dem ta det av. Ser ikke forskjellen på dette eller å ha på ungene et pent antrekk, strikk i håret eller finsko når de skal i selskap. Så lenge det ikke er ubehagelig, såklart.
Cathrine88 Skrevet 2. juli 2016 #10 Skrevet 2. juli 2016 1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev: Vi brukte/bruker bånd med sløyfe på innimellom til ungene, båndene er ikke stramme eller ubehagelig, og vil de ikke ha det på er det bare å la dem ta det av. Ser ikke forskjellen på dette eller å ha på ungene et pent antrekk, strikk i håret eller finsko når de skal i selskap. Så lenge det ikke er ubehagelig, såklart. Det er greit nok når de er gamle nok til å si ifra eller ta det av, men TS snakker jo om babyer. 18
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #11 Skrevet 2. juli 2016 Pynt er pynt og har ingen praktisk funksjon. Det er ikke noe man har på babyen døgnet rundt, men noe man tar på i selskaper og hos fotografen eller en eller annen situasjon hvor det er naturlig å pynte seg litt. Ta på kjole og finsko og lignende. Hvis foreldrene tar på trange hårbånd, så er det jo ikke hårbånd generelt som er problemet, men at ikke foreldrene passer på at barnet har det behagelig. Det verste jeg husker med barndommen var harde finsko! Det er mye verre! Anonymkode: 2bd94...11a 8
Gjest noe tilfeldig Skrevet 2. juli 2016 #12 Skrevet 2. juli 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pynt er pynt og har ingen praktisk funksjon. Det er ikke noe man har på babyen døgnet rundt, men noe man tar på i selskaper og hos fotografen eller en eller annen situasjon hvor det er naturlig å pynte seg litt. Ta på kjole og finsko og lignende. Hvis foreldrene tar på trange hårbånd, så er det jo ikke hårbånd generelt som er problemet, men at ikke foreldrene passer på at barnet har det behagelig. Det verste jeg husker med barndommen var harde finsko! Det er mye verre! Anonymkode: 2bd94...11a Signerer denne. 33 minutter siden, Cathrine88 skrev: Det er greit nok når de er gamle nok til å si ifra eller ta det av, men TS snakker jo om babyer. Kommet jo an på hvor liten babyen er, de fleste klarer fint å si ifra med å rive av båndet eller skrike når de får det på. Enig som overnevnte her, å pynte til et bilde eller fest er en ting men å stivpynte småbarn daglig er en annen sak.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #13 Skrevet 2. juli 2016 Hårbånd på babyjenter ser urteit ut, sorry. Samme med de evinnelige tyllskjørtene alle skal ha på babybildene. Om ti år kommer vi til å gremmes og le over hvor snåle bilder man tok av unger den gangen på 2010-tallet, sann mine ord. Anonymkode: d90dd...d20 29
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #14 Skrevet 2. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hårbånd på babyjenter ser urteit ut, sorry. Samme med de evinnelige tyllskjørtene alle skal ha på babybildene. Om ti år kommer vi til å gremmes og le over hvor snåle bilder man tok av unger den gangen på 2010-tallet, sann mine ord. Anonymkode: d90dd...d20 Jeg irriterte vettet av fotografen da jeg ville ha babybilder av min 10 dager gamle baby i enkelt bomullstøy uten sommetfuglvinger (!) hårbånd med "tyllball" og annet talentløst stæsj. Hehe, men ville ble veldig fornøyde med bildene da! Anonymkode: 6835e...8b2 10
Gjest Aye Skrevet 2. juli 2016 #15 Skrevet 2. juli 2016 Det er pga mødrene vil de skal se så søte og feminine ut. Helt på trynet!!!
Arabella Skrevet 2. juli 2016 #16 Skrevet 2. juli 2016 Hva med guttebabyer med mye hår, da? Hva gjør dere "jålemødre" med håret deres? Jeg antar dere ikke pynter gutten med hårbånd og sløyfer. 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #17 Skrevet 2. juli 2016 3 minutter siden, Aye skrev: Det er pga mødrene vil de skal se så søte og feminine ut. Helt på trynet!!! Du har aldri kjole på datteren din, du da (hvis du har)? Det er jo bare fordi de skal se søte og feminine ut det også. Anonymkode: 2bd94...11a 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #18 Skrevet 2. juli 2016 2 timer siden, Thaila skrev: Dette gjør meg egentlig ganske irritert og forbanna. Det er ikke spesielt behagelig å gå med en strikk rundt hodet. Og hele konseptet at jenter skal ta på seg sånne ubehagelige ting for å se søte og feminine ut (vi snakker babyer som er ganske nyfødte) er helt på trynet! De lærer jo seg dette helt fra de er babyer nå at de må være ukomfortable fro å se søte ut. Hvorfor er det nødvnedig? Kan man ikke bare la barn være barn og ta på de komfortable klær. MÅ de være søte til en hver tid når det skal være ubehagelig i tillegg? Har aldri møtt en baby som ikke sier klart ifra når noe er ubehagelig, det er jo ikke som om de holder ut for å være høflige Så jeg regner med de syntes det er helt greit når de ikke reagerer. Anonymkode: 952fa...3fa 5
Gjest Aye Skrevet 2. juli 2016 #19 Skrevet 2. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har aldri kjole på datteren din, du da (hvis du har)? Det er jo bare fordi de skal se søte og feminine ut det også. Anonymkode: 2bd94...11a Kjole og pynting er greit til selskaper, jul, 17mai osv.. Sommer kjole er greit når det er varmt ute. Men å jåle opp jentene sine med tull i hverdagen er helt på trynet. Strikk rundt hodet på et spebarn er ikke greit! Stakkars baby. Kun for mora skal vise ungen frem. Skal se "pen ut". Babyer er babyer og skal behandles som babyer. Ikke pyntedokka til mora.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #20 Skrevet 2. juli 2016 Jeg er helt enig at det ser fullstendig latterlig ut med slike "hårbånd" på omtrent hårløse babyskaller. Gjerne med en gedigen rosett eller noe på i tillegg. Er det for å kompensere for at jentebabyer ikke har langt hår? Anonymkode: fc03b...bdd 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå