AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 Hva er greia med å si "unnskyld" egentlig? Man gjør noe galt, blir bedt om å si unnskyld. Så sier man dette ordet, og det gale man har gjort slettes da umiddelbart. Det er helt fantastisk. Man kommer hjem til sur samboer 1 time sen til fredagstacoen. Kjerring hissig som pokker. Så sier man dette magiske ordet og luften går ut av illsint kjerring. Man drar til en bekjent på en fest, bekjent blir rasende. Ordet "unnskyld" kommer og bekjent blir som smør. Dette magiske ordet er helt fantastisk. Hurra for oss idioter som lar oss lure så til de grader av dette. PS: Enda bedre: Man sier unnskyld og blir faktisk ikke trodd. Da drar man: "Ja, men jeg mener det" Og magien kommer nok en gang. Anonymkode: a2983...cd4
Gjest Evans Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Unnskyld er langt fra et magisk ord, men det er et utrolig fint ord på mange måter. Hvis man ikke kunne be om tilgivelse, og fått det, ville ikke verden gått fremover rett og slett. Det er på den måten vi legger sorg, tillitsbrudd og kriser bak oss. Vi ser unnskyld, og blir enige om å gå videre. Hvis ikke skilles våre veier der - godtas ikke unnskyldingen vil man gå hver sin vei. Jeg syns unnskyld er et flott ord. Det rommer både en erklæring om at man angrer, at man vil bedre seg og vil se fremover. En annen ting som er fint med ordet er at det må en aksept til fra den andre parten - det er et ord som krever en form for godkjennelse for å fungere.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 Dette har jeg faktisk aldri noensinne opplevd! Uansett hvor mange ganger man forsøker å si "unnskyld" så blir det aldri glemt uansett. Selv 10 år etter at ting har skjedd, så kan folk bringe tingene på bane igjen! Anonymkode: b1c89...129
hjertesukka Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Skulle ønske den kjerringa som kjørte handlevogna si rett i baken på meg i dag, hadde sagt det magiske ordet "unnskyld". Da hadde jeg på en måte tilgitt henne. Har sikkert gjort det samme selv, men passer alltid på å si unnskyld, det er da vanlig folkeskikk. 1
fuglekvitter__ Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette har jeg faktisk aldri noensinne opplevd! Uansett hvor mange ganger man forsøker å si "unnskyld" så blir det aldri glemt uansett. Selv 10 år etter at ting har skjedd, så kan folk bringe tingene på bane igjen! Anonymkode: b1c89...129 De hadde jeg ikke giddet å ha noe med å gjøre. Det høres ut som om at du har kaldkvelt noen. Antar du ikke har det, men hvis du etter ti år aldri blir tilgitt så kunne personen gått litt mer i seg selv mener nå jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå