Gå til innhold

Hvor lenge må man ha et lån i en bank før man flytter lånet over til annen bank?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått tilbud om lån fra to ulike banker. Den ene gir meg høyere lån men høyere rente, den andre banken lavere lån og lavere rente. 

Jeg tror jeg blir nødt til å ta det høyere lånet, men jeg ønsker å flytte det over til den andre banken etterhvert for å få de lave rentene der. Har dere vært i denne situasjonen før? Hvor lang tid kan det ta før jeg kan flytte lånet? Har bankene en slags bindingstid eller noe? 

Anonymkode: 6d8c3...2a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger ikke av tiden du har hatt lånet, men hvor mye du ønsker å låne i den banken du flytter lånet til. Hvis f.eks du får 2 mill i løn hos banken med høy rente, så vil ikke det si at banken som gir lavere rente er villig til å låne deg samme sum om du ønsker å flytte lånet. De er kanksje bare villig til å gi deg 1,7 mill, som var de de tilbydde i utgangspunktet, fordi de mener det er for risikabelt å gi deg mer. Rente handler også om hvor stor del av boligen som er belånt, f.eks høyere rente om det er over 75% av verdien. 

Anonymkode: 56d0a...10b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke noen bindingstid så lenge du har flytende rente. Det er egentlig ikke det med fast rente heller, men det kan bli dyrt å si det opp.

Anonymkode: a8826...da1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...