Gå til innhold

Garn til Skappelgenser som ikke er så dyrt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal strikke en type Skappelgenser til en venninne i bursdagsgave. Med Skappelgarn vil den koste nærmere 1000 kr, og jeg tenker egentlig at det holder med 500 kr til garn. 

Har dere forslag til et annet type garn som er billigere, men ellers gir omtrent samme type luftige/løse strukturen til skappelgenseren? 

Anonymkode: 4e029...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skappelgarnet er såpass dyrt fordi det er veldig bra, det er fra alpakka så er miljøvennlig og klør ikke og er veldig varmt.

Anonymkode: c8b5c...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Dropsgarn som Antlers foreslår, mange fine kvaliteter å velge mellom. Hadde gått innom en butikk for å se på fargene og finne to farger som passer sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Er dette samme genser? Noen skrev om et annet alternativ:

"Jeg valgte et rimeligere garnalternativ, så genseren er strikket i Fairytale og Drops alpakka på pinne 6. Jeg fulgte mønsteret, men brukte pinne 6 istedet for 7, slik at den ikke ble SÅ stor."

https://tanteull.com/2013/02/skappelgenser-skal-godt-gjores-a-komme-unna-p/

Anonymkode: f76c2...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om "du store alpakka - PUS" kan brukes i en skappelgenser? Evnt andre som har forslag? Garnet må jo føles luftig og lett - ikke kompakt..

Anyone?

Anonymkode: f260c...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Noen som vet om "du store alpakka - PUS" kan brukes i en skappelgenser? Evnt andre som har forslag? Garnet må jo føles luftig og lett - ikke kompakt..

Anyone?

Anonymkode: f260c...2bd

Noen her som strikket en av Skappelgeserene i Pus garn skrev:

"Trygg genseren fra kolleksjonen Skappel x Sophie Elise. Denne genseren er strikket i Pus fra Du Store Alpakka. (Garnet genseren opprinnelig strikkes i er utgått) Fargen heter karamell. Genseren er fastere og tykkere enn originalen."
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=228412974

Anonymkode: f76c2...7e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...