AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 Vi bor I et helt valg hus, med litt liten tomt. Svigers bruker vår tomt og hus til å lagre det de ikke vil ha og ikke får seg til å kaste. Jeg sier nei, men det nytter ikke for de vil ikke høre. Jeg hadde planer om å ta i bruk kjelleren men det er ikke plass til å bevege seg. Nå har heldigvis mannen min forstått problemet og har sluttet å ta i mot. Men det vi allerede har på lager vil vi bli kvitt! Føler ikke vi kan kaste det, svigers skjønner ikke at vi har behov for plassen selv. Jeg blir så lei! Kan vi gi dem feks 1 mnd frist og så kaste det?? Det står og en gammel bil på plassen vår og den er rusten og stygg! Har stått i 2 år! Anonymkode: 1161f...a2d
Gjest uN91s Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Bruk hardt mot hardt. Send en SMS og skriv at dere driver å rydder ut av kjelleren og kommer innom med alle tingene som tilhører dem. Denne meldingen skriver du i det dere er på vei dit. Slik at de ikke kan si noe i mot. Så dumper der alle tingene der og drar. Problem solved. Dere blir jo ikke noe "bad guy" av å gjøre dette. Skulle likt å se den samtalen: "Vet dere hva XX har gjort nå?!" "Nå har de fader meg gitt tilbake alle tingene vi i all frekkhet lagret på deres eiendom fordi vi ikke gadd å kaste det" "De trengte visstnok plassen selv! At de våger å bruke plassen de har betalt for til noe de selv trenger"
Zenobia Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 Send dem en epost, eller gjør dette tydelig i SKRIFTLIG form på annet vis: Dere gir dem en rimelig frist, 2 mnd?. VIKTIG! IKKE begrunn eller argumenter. Bare stå på at du trenger plassen selv. - Hvorfor det? Hvorfor trenger du den nå? - Det trenger jeg ikke å forklare. - Når trenger du den? - Jeg trenger den NÅ, men jeg er rimelig, så dere får 2 mnd til å finne et lite lagerlokale dere kan leie. - Hva? Men hva trenger du plassen til?! - Det trenger jeg ikke å forklare. (Gjentas om nødvendig) Det som står igjen etter at fristen er utløpt, legger dere ut på Finn.no for salg. (0K, en snillere versjon er jo at dere finner og leier et lagerlokale for dem. Så kan du velge å betale leien selv, for eventuelle motytelser fra svigers, eller bare sende dem regningen). Viktig at dere står sammen om dette, og at begge skriver under. Én siste ting: Du skal ikke høre på råd fra zlemme Zenobia. Men ærlig talt!! Jo mer tøv du finner deg i, jo mer tøv får du. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 1 minutt siden, Zenobia skrev: Send dem en epost, eller gjør dette tydelig i SKRIFTLIG form på annet vis: Dere gir dem en rimelig frist, 2 mnd?. VIKTIG! IKKE begrunn eller argumenter. Bare stå på at du trenger plassen selv. Hvorfor gidde å gi dem to måneder, til å rydde etter seg? De har vel allerede tatt seg temmelig store friheter ved å dumpe alt mulig dilldall, søppel og krimskrams. Uten at de har giddet å rydde etter seg, eller kaste ting og tang som de egentlig ikke har behov for... Anonymkode: c1fa1...5f7 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Haha, jeg føler med deg, virkelig! Mine foreldre gjorde det samme, de fikk lov til å lagre masse dritt her mot at de lovet dyrt og hellig at det ikke var en varig ordning, og at de skulle sortere og fjerne rotet innen den-og-den tida. Vi tilbød oss å hjelpe med å sortere og å kjøre vekk ting, men nei. Det skulle tas vare på, og det skulle ligge hos oss, for vi hadde så god plass. Vel, det gjorde de selvsagt aldri, de presset i stedet på for at vi skulle lagre enda mer, noe vi nektet. Til slutt fikk vi nok, og kjørte alt rotet opp til dem. De ble sure, men det fikk de bare bli. Anonymkode: 7d8d4...683
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bor I et helt valg hus, med litt liten tomt. Svigers bruker vår tomt og hus til å lagre det de ikke vil ha og ikke får seg til å kaste. Jeg sier nei, men det nytter ikke for de vil ikke høre. Jeg hadde planer om å ta i bruk kjelleren men det er ikke plass til å bevege seg. Nå har heldigvis mannen min forstått problemet og har sluttet å ta i mot. Men det vi allerede har på lager vil vi bli kvitt! Føler ikke vi kan kaste det, svigers skjønner ikke at vi har behov for plassen selv. Jeg blir så lei! Kan vi gi dem feks 1 mnd frist og så kaste det?? Det står og en gammel bil på plassen vår og den er rusten og stygg! Har stått i 2 år! Anonymkode: 1161f...a2d Gi beskjed om at du skal ha tingene ut av hus og eiendom inne 31.07 derwom de ikke er på ferie, da får du gi dem frist noe lengre. De kan utmerket godt leie seg et lagerrom/lagerbod hos dem som leier ut sånt. Dette er helt uakseptabelt. Du bør sende dette skriftlig i form at enten en mail eller et brev. Blir ikke tingene fjernet, så blir de gitt bort til loppemarked, på finn til noen som kommer og henter eller på annen måte får du skrive i klar tekst. Har aldri hørt det verre. Jo, forresten, ekstreme samlere på TV3. Anonymkode: f9bf4...0e3 1
Violetta Skrevet 2. juli 2016 #7 Skrevet 2. juli 2016 Hvorfor lagrer de ting hos dere? Har de planer om å bruke det?
Gjest uN91s Skrevet 2. juli 2016 #8 Skrevet 2. juli 2016 Edit: det gjelder selvfølgelig bare de små tingene. Kan du bestille en tauebil? Eller er det veldig dyrt? Akkurat slike ting har jeg ikke noe peiling på, men jeg hadde nok sagt at de må hente bilen ellers må de betale for henting selv. Så hadde jeg bare bestilt henting av bilen om de ikke kom i løpet av to uker. Får man vrakpant? Hvis ja hadde jeg betalt for henting og behold panten. Da burde det vel gå litt opp i opp. (Gikk ikke å endre innlegget mitt)
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #9 Skrevet 2. juli 2016 Hva med å legge ut tingene deres til salgs (eventuelt gis bort) på Finn.no eller hvis det finnes noen sider for kjøp og salg. For eksempel på Facebook eller andre steder. Dersom foreldrene deres virkelig har så mye forskjellige dilldall, så kommer de vel (mest sannsynlig) ikke til å merke at ett par ting har forsvunnet her og der.. I tillegg tjener dere kanskje en liten slant, dersom tingene som de bare har slengt fra seg faktisk er verdt noen kroner. Dette har dere vel fortjent, hvis de har dumpet så mye krimskrams hos dere over en veldig lang periode? Anonymkode: c1fa1...5f7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #10 Skrevet 2. juli 2016 Si at dere skal pusse opp kjelleren og shine opp hagen, så dere må få ryddet opp. Dere tenker å få solgt/gitt bort det som ligger der, og hvis de ønsker å ta vare på noe det, må de komme og hente det de vil ha innen xxx. Anonymkode: 20dde...d60
Gjest Becky48 Skrevet 2. juli 2016 #11 Skrevet 2. juli 2016 Jeg hadde ringt og sagt at dere nå skal ta i bruk kjelleren og at de får en måned til å hente tingene sine på. Kommer de ikke og henter tingene så blir de gitt bort på Finn, eller kastet på søppeldynga. Enkelt og greit. Spør de hva dere skal bruke kjelleren til så kan dere si at dere vil ha et meditasjonsrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå