Gå til innhold

FARMEN- KAMPEN FOR TILVÆRELSEN- FOR HVEM?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg skal fortelle deg en historie.'Den handler om en katt jeg var så heldig å ha i 19 år.Hun het Agnus.

Da hun var i sitt siste leveår ble hun drektig.Da haun skulle føde kom hun inn i stua og hylte og maste på meg.Jeg fulgte etter henne.Hun la seg i senga mi, og vannet gikk.Noe vat tydeligvis galt, og desverre var alle kattungene(4stk)dødfødte og vannskapte.

Og du kaller deg dyrevenn? :o Hvordan i all verden kunne du la en 19 år gammel katt bli gravid? Den katten skulle vært sterilisert minst 15 år før dette skjedde i det hele tatt. Og å la henne gjennomgå ett svangerskap og en såpass hard belastning som en fødsel tross alt er, i så høy alder? Du burde virkelig skamme deg, særlig når du prøver å utnytte den stakkars kattens situasjon ved å fremstille dette som en slags rørende historie... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du kaller deg dyrevenn? :o Hvordan i all verden kunne du la en 19 år gammel katt bli gravid? Den katten skulle vært sterilisert minst 15 år før dette skjedde i det hele tatt. Og å la henne gjennomgå ett svangerskap og en såpass hard belastning som en fødsel tross alt er, i så høy alder? Du burde virkelig skamme deg, særlig når du prøver å utnytte den stakkars kattens situasjon ved å fremstille dette som en slags rørende historie... :evil:

19 årig drektig katt???? Er enig med Eir... Katter skal steriliseres forholdsvis tidlig! greit nok at du nesten garantert er imot det, men tenk litt på hva som faktisk er til dyrets beste og ikke bare det beste for DIN egen samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir så dumt at jeg ikke engang gidder skrive et skikkelig innlegg. Det blir derfor stikkord istedet:

- Redigering

- Oppsyn

- Naturlig

- Feiltolking

- Overdrivelser

- Naivt

- Godtroende

- Uinformert

- Antagende

De som har lest mine tidligere innlegg om emnet vet nok hva jeg mener med stikkordene. De som ikke skjønner det, eller VIL skjønne det er hjertelig velkomne til å sende meg en PM for å spørre.

Så du gidder skrive ti PMer men ikke ett innlegg? Fornuftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker også noen ekstremister som slapp løs en god del mink for litt siden.. Ett døgn senere var halvparten funnet døde, og etter en uke var alle funnet døde. Korttenkt? ja. Er jeg overrasket over ekstremistene? nei.[/quote

Og på pelsfarmen hadde de en lysende framtid mener du?Takk til aktivistende som lot dyra føle jorda under føttene-ihverfall en gang før de døde.

Å dø er bedre enn å råttne bort i et lite bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 årig drektig katt???? Er enig med Eir... Katter skal steriliseres forholdsvis tidlig! greit nok at du nesten garantert er imot det, men tenk litt på hva som faktisk er til dyrets beste og ikke bare det beste for DIN egen samvittighet!

Nå hører det med til historien at jeg var 15 år på dette tidspunktet...Hun gikk på ppiller,men det hadde skjedd en glipp.Poenget med denne historien var å si at DYR HAR FØLELSER

Jeg vet selv hva mitt forhold til dyr er.Og jeg vet at jeg er smartere enn deg når det gjelder dette temaet.

Finn på noe mer å kverulere på nå!!!Pønsk ut noe mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hører det med til historien at jeg var 15 år på dette tidspunktet...Hun gikk på ppiller' date='men det hadde skjedd en glipp.Poenget med denne historien var å si at DYR HAR FØLELSER[/quote']

At du er 15 år er ingen unnskyldning, og da var du kanskje for ung til å ansvar for en katt i det hele tatt? P-piller til katt er faktisk sterkt kreftfremkallende, så egentlig er det nokså utrolig at den katten ble så gammel i det hele tatt. Og en slik glipp skal bare ikke skje. (Hadde du vært smart nok til sterilisere katten din ville det uansett ikke vært noe problem.) Og jo takk, jeg vet at dyr har følelser, og kan fortelle massevis av rørende historier som "beviser" det, og som ikke involverer uansvarlig dyrehold.

Og med dette utsagnet beviste du nok for hele forumet hvem som er den smarteste her ja... :roll:

For ikke å snakke om saklighetsnivået. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt hva som er så ille, jeg. Jeg har delvis vokst opp på gård, og har sett alle sider ved dyrehold. For meg ble det en naturlig syklus, og jeg lærte fort at kjøtt faktisk kommer fra dyr, og ikke kjøttdisken på butikken. Og jeg vil ikke påstå at de dyrene hadde det dårlig i det hele tatt. Virkelig. De levde sine lykkelige små ku-liv, de.

I alle dyrevernsaktivisters øyne er jeg et fælt menneske, men det bryr jeg meg lite om.

Angående dyrene på farmen, så tror jeg ikke de hadde det ille i det hele tatt. Av og til så man til og med et lite snev av jævelskap i geitene, og de glimtet til med å være morsomme og løpe rundt.

Det eneste jeg reagerte litt på var at kaninene gikk rundt på hønsenetting. Det kan jo ikke være så veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er saklig, jeg kverrulerer ikke bare, jeg baserer meg på fakta.

Kanskje jeg burde fortalt moren min at hun burde sterilisert katten, kanskje ikke

Agnus var en lykkelig og fri katt hele livet.

Jeg synes det er du som dummer deg ut.Hvorfor blir du så provosert av et uskyldig emne som dyrevern?Du som har dyr,hvorfor vil du ikke heller væ

re en ressurs og støtte oss?

Jeg synes ikke du skal belære meg om hvordan man skal behandle dyr.Jeg ville skammet meg om jeg var deg.Hva med kaninene rundt halswn din?Hva med deres ønske om et fritt og verdig liv?

Hvordan kan du overse det?

Det er samme hvordan og hvorfor de er slaktet.De hadde ikke behøvd å dø for din forfengelighet.

Det vet du nok innerst inne.

Når jeg ser sånne som deg med pels på gata blir jeg fysisk kvalm.

Dere er ikke så jævla fine.Det er nasty å gå med pels

Før eller senere blir pelsdyrproduksjon forbudt.Flere og flere farmer blir lagt ned.

I mange land er det for lengst forbudt.

I 1970 årene var det ulovlig å være homofil...det høres jo helt vilt ut i dag.

Om 40 år fra nå vil kanskje vårt misbruk av dyr høres like vilt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker også noen ekstremister som slapp løs en god del mink for litt siden.. Ett døgn senere var halvparten funnet døde, og etter en uke var alle funnet døde. Korttenkt? ja. Er jeg overrasket over ekstremistene? nei.[/quote

Og på pelsfarmen hadde de en lysende framtid mener du?Takk til aktivistende som lot dyra føle jorda under føttene-ihverfall en gang før de døde.

Visste du kom til å si det, noe som beviser hvor korttenkt man kan bli. Tenker ikek akkurat på konsekvenser av uskyldige som også ble rammet av dette, og da prater jeg ikke om minken.

Og gerotten, hvis din erfaring med dyr strekker seg til en katt som DU lot bli gravid da hun var veldig gammel, og noe du atpåtil unnskylder med at du var ung, da tror jeg nok at du kun er en som har lest litt for mange rørende brosjyrer om aktivistenes arbeid, sett nøyaktig de bildene de vil du skal se, de videoene DE redigerer og viser til deg. For å være helt ærlig er jeg ikke spesielt imponert over dine kunnskaper om emnet i og med at du kun gjentar deg selv, unnskylder ditt ansvar med at du var/er ung. Du sier du vet mer enn meg, du sier du skjønner mer enn meg, du sier du er så smart. Hvorfor har du da bevist det stikk motsatte gjennom hele debatten?

Og agurk: Hvor mange PM'er har jeg fått hittil? La meg se....0 stykker. Enten forstod folk hva jeg mente eller så klarte/ville dem ikke skjønne det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker også noen ekstremister som slapp løs en god del mink for litt siden.. Ett døgn senere var halvparten funnet døde' date=' og etter en uke var alle funnet døde. Korttenkt? ja. Er jeg overrasket over ekstremistene? nei.[/quote']

Mink på en tradisjonell pelsfarm har det ikke bra. Men en mink som har levd hele sitt liv i bur har det ikke noe bedre i det fri. Den blir vettskremt og etterhvert utrlig sulten, men skjønner ingenting av hvorfor ingen kommer med mat. Det stresse disse minkene opplevde er like mye dyreplageri som å la dem sittei bur. Hadde det vært noe som helst tak i de såkallte dyrevernerene som slapp ut minken, så hadde de avlivet dem i stede for å slippe dem løs. Det ville sørget for at de slapp å lide mer, i motsetning til å måtte dø en vond, sulten og stressa død. Hadde dyrevernerene visst noe om dyr hadde de skjønnt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er du som dummer deg ut.Hvorfor blir du så provosert av et uskyldig emne som dyrevern?Du som har dyr,hvorfor vil du ikke heller væ

re en ressurs og støtte oss?

Det var dette med saklighet da, bla så går det på å diskutere sak, og ikke person. Og iom at du ikke kjenner meg så blir det litt for dumt at du skal sitte og konstatere at jeg ikke jobber for dyrevern, siden du ikke vet noe om hva jeg holder på med når jeg ikke sitter her.

Grunnen til at jeg blir provosert over sånne som deg er fordi dere gir ett inntrykk av dyrevernere som hysteriske ekstremister, og det gjør det vanskeligere for meg å bli hørt, når jeg prøver å ta opp dette på en saklig måte. Sånne som deg gjør at jeg ikke har lyst til å kalle meg dyreverner en gang, selv om jeg jobber aktivt for dyrenes velferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg blir provosert over sånne som deg er fordi dere gir ett inntrykk av dyrevernere som hysteriske ekstremister, og det gjør det vanskeligere for meg å bli hørt, når jeg prøver å ta opp dette på en saklig måte. Sånne som deg gjør at jeg ikke har lyst til å kalle meg dyreverner en gang, selv om jeg jobber aktivt for dyrenes velferd.

Jeg kunne ikke ha vært mer enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakker om å skyte seg selv i foten her.

Eir: fortsett med det du gjør. Det er sånne som deg som virkelig får meg til å tenke over dyras ve og vel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke vært mer UENIG!!Eller kvalm!

Da er vi i alle fall enige om det :sjarmor:

Jeg tror ikke det fremmer dyrenes sak med hysteriske og overivrige fjortisser ute av stand til å argumentere med to sammenhengende setninger. For dyrenes del hadde det jo vært en fordel om flest mulig brydde seg om dyrevern, men man vinner ingen meningfeller med å kjefte ut folk og kalle dem idioter. Men jeg får intrykk av at dyr egentlig har lite med dette såkallte dyrevernet å gjøre, det virker mer som en "jeg er så snill og flink, alle andre er så slemme og teite" egotripp. Og dersom det er noe sånn som er realiteten så skjønner jeg jo at sammenhengende argumentasjon og saklig diskusjon blir vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi i alle fall enige om det :sjarmor:

Jeg tror ikke det fremmer dyrenes sak med hysteriske og overivrige fjortisser ute av stand til å argumentere med to sammenhengende setninger. For dyrenes del hadde det jo vært en fordel om flest mulig brydde seg om dyrevern, men man vinner ingen meningfeller med å kjefte ut folk og kalle dem idioter. Men jeg får intrykk av at dyr egentlig har lite med dette såkallte dyrevernet å gjøre, det virker mer som en "jeg er så snill og flink, alle andre er så slemme og teite" egotripp. Og dersom det er noe sånn som er realiteten så skjønner jeg jo at sammenhengende argumentasjon og saklig diskusjon blir vanskelig.

Er helt enig med deg! Det virker som om de fleste aktivister har en rebelsk natur og vil gjøre opprør på en eller annen måte som f.eks blitz o.l, men i dette tilfelle dyre"vern". Som jeg skrev i en mail, tviler på at noen av dem i det hele tatt har bevitnet dyrelidelser på noen annet måte enn artikkler på nettet, filmer på nettet og propagandapost fra ekstremaktivister. Det som er det latterligste er at de faktisk ikke kommer med noen saklige argumenter! Å si at det er bevist at dyr har de samme følelsene som mennesker er helt på jordet! Så vidt jeg vet er ikke det bevist av andre enn nevnte aktivister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er det latterligste er at de faktisk ikke kommer med noen saklige argumenter! Å si at det er bevist at dyr har de samme følelsene som mennesker er helt på jordet! Så vidt jeg vet er ikke det bevist av andre enn nevnte aktivister.

Et sånn utsagn faller jo på sin egen urimelighet. Å si at dyr har samme følelsesliv som mennesker blir som å si at en dyreart har samme følelsesliv som en annen. Tipper de fleste klasker en klegg som biter ute nå tenke på hvordan dens mor, i følge slike utsagn, må sørge over tapet :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sånn utsagn faller jo på sin egen urimelighet. Å si at dyr har samme følelsesliv som mennesker blir som å si at en dyreart har samme følelsesliv som en annen. Tipper de fleste klasker en klegg som biter ute nå tenke på hvordan dens mor, i følge slike utsagn, må sørge over tapet :sjarmor:

Ikke for å skyte noen i foten, men en klegg kan ikke tolkes som et dyr. Uansett så forstår jeg poenget ditt og er helt enig. Dyr har noe som kalles instinkt og opererer stort sett på det. Grunnen til at mennesket er øverst på nærigskjeden er fordi vi har utviklet oss best. Vi har klart det ingen annen rase på jorden har klart. Nemlig å bli siviliserte. Vi har utviklet oss såpass at vi klarer å utnytte ressurser, og dyr er en ressurs på den ene eller andre måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skyte noen i foten' date=' men en klegg kan ikke tolkes som et dyr. [/quote']

Insekter tilhører også dyreriket, ordet insekt betyr faktisk leddyr(eller dyr med innsnevringer direkte oversatt), etter leddene mellom de tre viktige kroppsdelene hos et innsekt, nemlig hodet, kroppen og halen/bakparten.

Mitt poeng var uansett at om man ikke klarer å nyansere mellom ulike dyrearter så er det ikke så rart at man ikke vet forskjell på dyr og mennesker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...