Gå til innhold

Feit på ferie

Anbefalte innlegg

Gjest Edain
Skrevet

Syns du er kjempetøff som tør å dra på badeferie :) Jeg skulle egentlig til Frankrike senere i sommer, men avlyste turen da jeg så meg selv i bikini... Dra på tur og kos deg masse! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra på ferie og lev livet som du vil! Jeg er i samme størrelsesorden som deg, og har vært mye på stranda og rundt bassenger i bikini, har aldri sett noen dra en mine over det. Må virkelig undres over hvilke mennesker du har møtt som gir deg hets rett opp i ansiktet bare for å eksistere. Jeg synes det er skikkelig fælt å vise fram feite overarmer, stor hengemage og dinglende lår, men jeg tenker "faen, hvorfor skal ikke jeg få lov å bade og sole meg også?". Folk tenker nok sitt, men det får man bare rette nakken og heve seg over (eller drite i). Hvis det får deg til å føle deg bedre, kjøp en fin badedrakt som holder inn magen, evt en bikini med høyt liv eller lignende. Finnes mye fint også for oss plus size-damer.

Anonymkode: 8275b...b02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i Spania i noen år nå, og de første to årene jeg bodde her så var jeg aldri på stranden, fordi at jeg følte meg for stor. Etter hvert så kom jeg meg på stranden, og oppdaget at de som er der kommer i alle former, fasonger og størrelser, og at det ikke har noe å si hvordan man ser ut. Det gjorde etter hvert at jeg begynte å føle meg bedre om meg selv.

Drit i hva andre tenker. Dra på stranden og ha det gøy.

Anonymkode: 710db...37d

Skrevet
Den 2.7.2016 at 15.08, AnonymBruker skrev:

Kan du utdype det litt? Jeg er også stor og opplever absolutt ikke mye dritt til daglig. Mener du at folk (i Norge altså) uoppfordret slenger dritt til deg? Jeg forstå om du mener sender blikk etc. men det tar i alle fall ikke jeg som noe negativt. Jeg tenker bare at jeg ser litt anderledes ut enn 90% av folkene de kommer til å møte den dagen, derfor ser folk litt ekstra, ikke fordi de mener noe negativt med det. 

Anonymkode: 3b0ad...b1a

Ja, jeg kan utdype hva jeg opplever til daglig. Hver gang jeg er på butikken så har jeg folk som kikker masse på meg. Jeg har vært tynn i 30 år, og tykk i 10, så jeg vet forskjellen. I tillegg er det folk som kikker deg opp og ned som om de eier deg -spesielt ille på ferier eller 17. mai eller andre tilstelninger. Min strategi har vært å unngå dette. Det er ytterst plagsomt å bli så mye sett på, med mindre du er veldig PR-kåt.Jeg er ikke det, og liker at oppmerksomheten er mest mulig unna meg selv. På 17. mai så liker jeg best å bare stå et par minutter å vente på toget. Noe mer er helt umenneskelig. Folk peker og glaner og glor. Det er helt jævlig. Jeg tror ikke dere som er tynne forstår helt rekkevidden av dette. Derfor er jeg også veldig reservert når jeg reiser på tur om et par dager. Jeg var optimist her tidligere, men jeg vet ikke lenger. Jeg har ingen tro på folk. Jeg vet hvor ille det blir. Folk er grusomme.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv tynn og trener mye, og helt ærlig TS, jeg hadde ikke engang tenkt en tanke om jeg hadde sett deg på en strand i syden, for alle har egentlig nok med seg selv og det er så mye forskjellige kropper der at man går lett inn i mengden så jeg ville ikke bekymret meg. Men såklart, jeg kan skjønne hvordan du føler det! Prøv å kos deg og tenk heller på at du aldri kommer til å se de folka igjen uansett, og familien vet vel hvilken kropp du har. :) Jeg føler meg hvertfall bedre på stranden med manikyr, farga øyenbryn/vipper og selvbruning. Synes brun hud gjør at kroppen ser litt slankere ut også ;)

Anonymkode: 625e0...47b

AnonymBruker
Skrevet

Det er ca 60 % sjanse for at jeg ikke ville lagt merke til deg og 40 % sjanse for at jeg ville sett deg/dere, tenkt at det er kjekt å se familier som koser seg og glemt deg igjen så snart tanken hadde passert.

For å gjøre et tankeeksperiment:

Det er 16 personer på stranden utenom deg og din familie. 5 personer kikker kjapt opp fra plassen sin når dere ankommer, registrerer knapt at dere er der og fortsetter solingen sin. 3 personer er opptatt med å følge med på badende barn og registrerer ikke at dere kommer. 1 person har sosial angst og legger knapt merke til noen rundt seg, fordi hun er så redd for at noen skal legge merke til at hun er der. 3 personer ser dere, tenker at det det ser ut som om dere har det kjekt og smiler for seg selv. 1 person er ekstremt oppmerksom på egne komplekser, men ser på deg og tenker at hun i det minste er glad for at hun er slank. 2 personer ser på deg og tenker shit, hun var feit, før de går videre til å kommentere alle andre som ligger på stranden i negative ordelag: "Sjekk hun bleke kjerringen da, æsj, fikk du med deg han fyren med hår over hele føkkings kroppen, shit for en bimbo..."

Hvorfor skal du droppe å kose deg i ferien din bare fordi de 2-3 personene tenker som de gjør? Det er jo de som har noe å skamme seg over, ikke du! Og det er alltid færre som tenker negative tanker enn hva man tror selv. Får man blikk blir man usikker og tolker blikkene som negative, selv om det er nøytrale eller positive blikk.

Gå med hevet hode og kos deg masse på ferie! Smil til dem som kikker mot deg og la være å forsøke å tolke blikkene. De aller fleste vil deg uansett vel. :hug:

Anonymkode: dd2a6...f5b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...