Gå til innhold

Feit på ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente som veier altfor mye. Jeg har ikke ord for hvor lei meg jeg er akkurat nå, men drit i det. Slik er situasjonen: Jeg skal på ferie med familie, og det kommer til å bli strand, vannparker og mye badeliv. Vi snakker 135 kg her, og en real tønnekropp - hva ville dere sagt om en slik person kom inn og hadde det gøy på ferie? Jeg var stor sist sommer også, og opplevde noen blikk. Men jeg opplever så mye dritt til daglig som stor. Jeg er så redd det skal bli enda verre om jeg kler av meg til badedrakt. Jeg hater at man må ta slike hensyn. Skulle ønske man bare kunne være seg selv....

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet

Du skal drite i kva fremmede, trangsynte idioter tenker om deg, og ha det kjempekjekt :skya:

Skrevet
4 minutter siden, Fireproof skrev:

Du skal drite i kva fremmede, trangsynte idioter tenker om deg, og ha det kjempekjekt :skya:

Mange takk:-) Setter pris på svaret ditt!! Jeg tenker også at jeg bare skal drite i alt, men vet at når jeg står der -feit og sårbar og med lav selvtillit -så hender det at jeg feiger ut. Men jeg skal jammen meg vise verden at jeg driter i alt!

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, amaryllisleafheart skrev:

Mange takk:-) Setter pris på svaret ditt!! Jeg tenker også at jeg bare skal drite i alt, men vet at når jeg står der -feit og sårbar og med lav selvtillit -så hender det at jeg feiger ut. Men jeg skal jammen meg vise verden at jeg driter i alt!

Men egentlig, når jeg tenker etter -så kommer jeg til å feige ut. Jeg vet hvor slemme folk kan være. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal spørre om råd for da. Det må være hvordan bry seg mindre om folk som erter andre som er store? For det er det utrolig mye av i vårt samfunn. Jeg synes hver og en av oss burde tenke gjennom hvordan vi behandler andre mennesker. Selv om du er feit, så er du ikke ubrukelig. Mitt inntrykk er at folk kan si hva som helst til deg om du er stor. Eller se på deg ekstra, og vise avsky etterpå. Jeg personlig blir kvalm av mennesker som oppfører seg sånn. Jeg blir kvalm av mennesker som tror de er bedre ann andre bare fordi de er tynnere. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at dere som tør er veldig gode forbilder for andre store som ikke tør! Noe av grunnen til at man skiller seg ut som stor på stranden er jo at man er relativt alene om det der, i motsetning til andre steder der man finner masse kropper i ulike størrelser og fasonger. Jo flere som tør å vise at det går an, jo flere legger fra seg kompleksene sine hjemme og blir med. DU er bra nok, og ved å stole på det og gjøre det du vil gjøre, kan det hende du påvirker andre til å gjøre det samme.

At folk glaner, peker og oppfører seg ufyselig er selvfølgelig ikke ok, og det er de som burde holde seg hjemme. Likevel er det sånn at de fleste har mer enn nok med seg selv på stranden. Jeg tror de aller fleste damer, uansett om de veier 50 eller 150 kilo er langt mer opptatt av egne lår og egen mage enn av andres. Derfor er det nok færre som ser på deg enn hva det føles som. Man kan snakke mye om hvorvidt det er sunt at media normaliserer overvekt osv., men det å leve livet med den kroppen man har og å ikke la seg begrense og å være et forbilde på den måten er uansett positivt. Noen peker på dere som er overvektige, andre av oss synes det er så innmari bra at dere drar på dere badetøyet likevel, men vi sier det nok ikke høyt.

Kos deg, ha det gøy, lev livet og gjør som du vil!

(Mitt kompleks-triks på reise er at jeg aldri ser disse menneskene igjen uansett, så de kan bare tenke hva de vil. Det dreier seg riktignok ikke om vekt, men mekanismen i hodet er nok mye den samme).

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, amaryllisleafheart skrev:

Jeg er en jente som veier altfor mye. Jeg har ikke ord for hvor lei meg jeg er akkurat nå, men drit i det. Slik er situasjonen: Jeg skal på ferie med familie, og det kommer til å bli strand, vannparker og mye badeliv. Vi snakker 135 kg her, og en real tønnekropp - hva ville dere sagt om en slik person kom inn og hadde det gøy på ferie? Jeg var stor sist sommer også, og opplevde noen blikk. Men jeg opplever så mye dritt til daglig som stor. Jeg er så redd det skal bli enda verre om jeg kler av meg til badedrakt. Jeg hater at man må ta slike hensyn. Skulle ønske man bare kunne være seg selv....

Jeg tror du vil vekke mye mer negativ oppsikt hvis du skal sitte der tildekket som et teppetroll og sture på ferie. Nei, kos deg, ha det gøy og få av deg fillene og få på deg badedrakten. Vær aktiv og nyt sommeren, og for all del vær deg selv. Det er det beste for både kropp og sjel. Det vil nok du få størst glede av og ikke minst de du reiser med også. Og kaster noen blikk mot deg så bare server dem et digert glis, for det er ikke du som har det så kjedelig at du må sitte å glo på andre for å få tiden til å gå. 

• Liker 6
Gjest Tjoppa
Skrevet

Jeg syns det er befriende og godt med de som ikke har idealkroppen, men alikavell kler av seg, senker skuldrene og hever brystkassen! Gode forbilder for andre med lav selvfølelse kan det være, men da er utstråling er alfa og omega. 

Du vet hva det gjør med helsen å være så stor, men husk at du er mer enn bare kropp! Du som person og medmenneske er godt nok uavhengig av vekt, og møter du blikk og kommentarer får du bare ignorere de. Hev haka, stress ned og nyt badingen! 

Skrevet

Jeg skal være helt ærlig med deg om hva jeg hadde tenkt om jeg hadde sett deg. Jeg hadde tenkt "wow ser ut som hun koser seg" "åh tørr hun virkelig ta den sklia, den ser dritskummel ut" jeg hadde ikke brydd meg om hvordan du ser ut for jeg synes alle mennesker er vakre på sin måte.

• Liker 2
Skrevet

Kudos til alle dere som har svart! :-) Dere har reddet ferien min får jeg vel si:-) Jeg gruer meg utrolig mye siden jeg er så stor. Men jeg har bestemt meg etter å ha lest svarene fra dere, om å bare ha det gøy, og drite i alle kommentarene og blikkene som vil komme. For jeg vet dem vil komme. Hallo -jeg er ikke dum. Jeg vet hvordan virkeligheten er. Folk er grusomme.....Men jeg skal bare tenke "fuck'em all" "mohahahahaha" Sorry for det. Måtte bare. 

• Liker 5
Skrevet

hva ville dere sagt om en slik person kom inn og hadde det gøy på ferie? 

"Se der, et menneske som har det gøy på ferie!"

Hvorfor skal man tenke annerledes om store mennesker som har det gøy enn små? Det viktigste er at folk har det så bra som mulig. Kos deg på ferie og ikke tro at alle ser på str din!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke selvopptatt:-) Jeg tar bare opp et utrolig viktig tema. La folk være seg selv, uten å glane så mye! 

Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet

Hei Amary, 

De aller fleste menneskene hadde ikke sagt noe om en person som deg, men det finnes alltid ignorante og trangsynte jævler som har det så dårlig i sitt liv at det eneste som hjelper dem er å rakke ned på andre for å føle seg selv bedre.

Men her er de gode nyhetene. Du skal på ferie med familien din. Du kommer mest sannsynlig aldri til å møte disse menneskene på badeland igjen, så hvorfor lar du ukjente personer og hva de muligens tenker påvirke deg? Nyt ferien din, men enda viktigere enn det:

Aksepter deg selv for hvem du er og elsk deg selv - eller gjør en forandring med det du er misfornøyd med.

Skrevet

Poenget er at jeg jobber beinhardt med meg selv på en daglig basis. Jeg spiser sunt, trener, driver meg carb-cycling. Men dette ser ikke folk. I det siste har jeg møtt folk som har vært direkte frekke mot meg, siden jeg ser ut som en ballong. Men jeg ønsker ikke å la det definere meg lenger. Jeg jobber med kroppen min, hvorfor kan jeg ikke være på ferie med mine barn uten å få dritt slengt etter meg? Det er også mange positive folk, og jeg elsker dere alle sammen!!! Fortsett å bry dere om andre! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva jeg hadde sagt om jeg så ei jente med en stor kropp i avslørende badedrakt? Hmm...ikke for å være fekk.  Men jeg tenner på store jenter og hadde sannsynligvis måttet ligge på magen for å skjule ståpikken min..

Anonymkode: 78846...4bc

• Liker 2
Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet
9 timer siden, amaryllisleafheart skrev:

Poenget er at jeg jobber beinhardt med meg selv på en daglig basis. Jeg spiser sunt, trener, driver meg carb-cycling. Men dette ser ikke folk. I det siste har jeg møtt folk som har vært direkte frekke mot meg, siden jeg ser ut som en ballong. Men jeg ønsker ikke å la det definere meg lenger. Jeg jobber med kroppen min, hvorfor kan jeg ikke være på ferie med mine barn uten å få dritt slengt etter meg? Det er også mange positive folk, og jeg elsker dere alle sammen!!! Fortsett å bry dere om andre! 

Så flink du er! Stå på! Vet at det er en vanskelig (både mentalt og fysisk) prosess, men her er det positive Amary, kroppen din definerer ikke deg som en person, men er bare en liten del av en allerede stor personlighet. Du kan alltid gjøre noe med kroppen din, men idiotene som rakker ned på andre vil fortsette å være idioter. 

Drit i dem, fokuser på deg selv og familien. Nyt ferien og livet ditt. Ikke tro at utseendet er det som definerer deg.
Stay stong! <3

AnonymBruker
Skrevet

Ligger på en strand i skrivende stund og her ville en med modellkropp skilt seg ut. 

Anonymkode: 35f8a...da5

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, Fireproof skrev:

Helt enig med deg :) 

Dette jævla maset om sommerkropp asså. Syns alle skal være fornøyd med den de er som de er. Ja, gå gjerne ned i vekt om man ønsker det, men ikke la livet stoppe opp i dag av den grunn

Og ja, jeg er også stor :) 

• Liker 1
Skrevet

Dra på ferie og kos deg! Prøv å ta skylappene på! 

Ja det er sikkert alltid noen som vil glo, vise avsky eller slenge med leppa, men som du ser av tråden her, er det de færreste. De fleste av oss legger bare ekstra godt merke til de stygge blikkene og ikke alle de som sender et smil eller er helt upåvirket. Selv om de stygge blikene/kommentaren ofte bare er en av hundre er det de vi husker best. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, amaryllisleafheart skrev:

Kan du utdype det litt? Jeg er også stor og opplever absolutt ikke mye dritt til daglig. Mener du at folk (i Norge altså) uoppfordret slenger dritt til deg? Jeg forstå om du mener sender blikk etc. men det tar i alle fall ikke jeg som noe negativt. Jeg tenker bare at jeg ser litt anderledes ut enn 90% av folkene de kommer til å møte den dagen, derfor ser folk litt ekstra, ikke fordi de mener noe negativt med det. 

Anonymkode: 3b0ad...b1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Unn deg litt egenpleie før du drar, frisørtime, maniky/pedikyr, selbruning osv. Så skal du se at du føler deg litt bedre og kan nyte ferien litt mer. God ferie og vis fingeren til janteloven :blomst:

Anonymkode: 5c3aa...e6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...