anneira Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Jeg lurer på om forskjellige oljer som er "virgin/extra virgin" - er det ufarlige oljer med tanke på raffinering, varmebehandlet osv? Er det trygt å bruke oljer som ikke er økologiske så lenge det er jomfru-oljer?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Det er vel meningen at virgin skal være den første runden med presset olivenoljen fra oliven. Så etter noen runder i pressa må man til med diverse kjemikalier for å klare å presse ut enda mer av olivenen, og det er vel disse kjemikaliene man ikke er så begeistret for. Anonymkode: 9060c...dc6
anneira Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2016 Jeg tenkte på kokosolje og virgin kokosolje. Men ingen av de er økologiske. Men er den "trygg" å bruke selvom den ikke er økologisk? Her skal det være så sunt som mulig
Pawn Hearts Skrevet 1. juli 2016 #4 Skrevet 1. juli 2016 Jeg har ikke peiling på kokosolje, men extra virgin olivenolje er kaldpresset utelukkende med mekaniske midler (altså ingen raffinering).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå