Gå til innhold

Sparebank 1 avbestillingsforsikring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle dratt til Tyrkia nå i sommer, men vi velger å avbestille. Vi er fullforsikret via Sparebank 1, familie på fire med to voksne og to barn. Jeg ordner meg legeattest, og da skal vel saken være grei for meg og barna ifht avbestilling. Men hvordan blir det med mannen, må han og ha legeattest? Eller går dette av seg selv, er jo rart å kreve at han skal dra selv? Er det ellers noe å bemerke når det gjelder fremgangsmåte for å få igjen pengene? Er det sparebank 1 som ordner alt, eller må jeg kontakte reiseselskapet og? Takknemlig for svar 😊

Anonymkode: 1ba9e...3b1

Skrevet

Du trenger altså hjelp til en aldri så liten forsikringssvindel?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

:)Nei. Slapp veldig av, jeg har en helt reell legeattest med et helt reelt medisinsk problem. Sitte på fly i fem timer er helt uaktuelt. Spm var om mannen "flyter" på meg eller ikke. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Hva står i forsikringsvilkårene?

Og ja, du må melde fra til reisearrangør/flyselskap at dere ikke kommer.

AnonymBruker
Skrevet

Det er det jeg ikke helt forstår. Legeattest er jo greit for meg, og barna under 20 år er jo dekt der og. Men kreves det da at samboeren må reise selv hvis han ikke har legeattest tro.. tenkte hvis noen hadde opplevd no lignende..greit å høre erfaringer..

Skrevet

Det må du jo lese i forsikringsvilkårene på reiseforsikringen deres. Er jo ikke verre enn det. Vi vet jo ikke hvilken type forsikring du har. 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, debattanten skrev:

Det må du jo lese i forsikringsvilkårene på reiseforsikringen deres. Er jo ikke verre enn det. Vi vet jo ikke hvilken type forsikring du har. 

Forsikringsvilkår sa du?`Det er jo dritskummelt! Og å i det hele tatt forvente at kundene leser disse gjør jo alle som selger forsikring til kjeltringer...

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Leo skrev:

Forsikringsvilkår sa du?`Det er jo dritskummelt! Og å i det hele tatt forvente at kundene leser disse gjør jo alle som selger forsikring til kjeltringer...

Ja, hehe. Kjenner til det! :P For ikke å snakke om sikkerhetsforskrifter. Haha

Skrevet

Google reiseforsikring sparebank1 vilkår:

"Hvilke avbestillinger som erstattes
Avbestillinger som skyldes
• plutselig alvorlig sykdom, akutt forverring av kronisk sykdom, ulykkesskade eller dødsfall som rammer sikrede, sikredes nærmeste familie bosatt i Norden, sikredes eneste reiseledsager eller noen i dennes nærmeste familie bosatt i Norden, etter at reisen/leieforholdet er bestilt"

Du er syk og er din manns nærmeste familie. I og med at han også er forsikret så er vel han også dekket, forutsatt at disse vilkårene gjelder din forsikring.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Det virker som TS har allverdens tid til å be andre google for henne. Vanligvis når man har planlagt en tur man skal på og blitt syk så haster det med avbestilling/forsikringsvilkår osv. Derfor tror jeg at TS har tenkt å utnytte sykdom til å avbestille en reise hun egentlig ikke gidder reise på lenger.

Husk egenandel TS.

AnonymBruker
Skrevet
Den Saturday, July 02, 2016 at 8.24, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg ikke helt forstår. Legeattest er jo greit for meg, og barna under 20 år er jo dekt der og. Men kreves det da at samboeren må reise selv hvis han ikke har legeattest tro.. tenkte hvis noen hadde opplevd no lignende..greit å høre erfaringer..

Forsikringsselskapet skal godkjenne legeerklæringen din. Det er en del av deres saksbehandling. De kan og oversende saken til sine egne leger for vurdering både av din medisinske tilstand og om du burde kjent til problemet før du bestilte og derfor selv må ta risikoen for at du har kommet frem til at du ikke kan reise. De kan og vurdere situasjonen slik at barna kan reise med pappaen. Og de kan vurdere situasjonen slik at de avslår søknaden, du har avbestilt reisen og sitter igjen med hele tapet. 

En annen familie jeg kjenner fikk delvis avslag på reiseforsikringen sin. Den som fikk avslag gikk da på kredittkortselskapet reisen var betalt med og fikk refusjon der. Men alt dette kommer helt an på forsikringsvilkårene og hvordan situasjonen blir vurdert  både av lege og forsikringsselskap. Du er jo i tillegg glup som legger saken ut her. Forsikringsselskapene har jo sine søkemetoder for å finne ut om kundene svindler dem. 

Anonymkode: fc188...314

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...