Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?

Gjest gjest 0

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Så sitter jeg her da med 70 sting i magen og har lyst til å trene... Men det har legen sagt at jeg må vente 6 uker med... :-?

På mandag hadde jeg en arrkorreksjon etter en bukplastik jeg gjorde i fjor. I tillegg fjernet han litt ekstra hud. Så nå har jeg 10 sting innvendig og en haug utenpå... :o

Og jeg som hadde blitt så flink til å trene 3-4 ganger i uka. Jeg prøver å gå ned 5 kilo før jul, og fant ut at vekta ikke rørte seg ved å bare spise sunt, først da jeg kombinerte sunt kosthold med mye trening begynte jeg å gå nedover.

Så hva gjør jeg nå? Jeg får ikke lov til å trene hardt på 6 uker! Og hva menes med hard trening egentlig? Jeg vet at jeg kan gå turer men det er begrenset hvor mange turer jeg har tid til å gå når jeg er student, har to deltidsjobber og det snart er eksamen... :o

Er det noen som kan litt om sånne ting? Noen som kan hjelpe meg? Da jeg gikk på SATS i fjor og skulle begynne å trene igjen etter operasjonen turte ikke instruktøren å la meg få lov til å trene noe annet enn armene selv om det var 2 mnd etter operasjonen...

Jeg er lei av å ligge på soffan med vondt i såret...

:evil:

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør, det er en grunn til at legen har gitt deg treningsforbud. Et operasjonssår med 70 sting er ikke noe å spøke med. Dersom såret blir overbelastet, f.eks ved at du bruker magemusklene mye, løfter tungt eller hopper og spretter, kan du risikere at det går opp, og da må du vente enda lenger før du får bevege deg...

Hvis du har tid til å ligge på sofaen og ønske at du fikk trene, har du vel tid til å gå en rask spasertur i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pamella (ikke innlogget)

Hei!

Ja jeg har tid denne uken som jeg er sykemeldt, men ikke neste uke..

Jeg skjønner jo at man skal være forsiktig, har vært igjennom en mye større operasjon før, men jeg tenkte kanskje at det kunne være noen form for bra og effektiv trening man kunne gjøre uten om å gå tur hele tiden... man blir jo lei av å gjøre det samme hele tiden.

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pamella (ikke innlogget)

Takk for svar!

Men... sykle tør jeg ikke når det er is på bakken.. Faller jeg av river jeg nok opp såret igjen. Svømme får jeg ikke lov til pga bakteriene i vannet...

Jeg blir nok nødt til å gå turer resten av året, ellers så får jeg gå til innkjøp av en stepmaskin...

:cry:

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg gåstaver, en diskman eller MP3-spiller, gode sko og kom deg ut i marka. Lang ut med høy musikk i ørene - og i skog og mark, ikke på asfalten. Du overlever det i noen få uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...