AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #21 Skrevet 3. juli 2016 Den Friday, July 01, 2016 at 22.15, AnonymBruker skrev: Gir dere faen i hva noe koster, eller kan dere "tenke" på det dere skal kjøpe for å se om det kanskje kommer på salg osv? Anonymkode: fbddf...6a2 Hva mener du med å være rik? Nå har vi gått fra å eie kun det vi stod og gikk i til å ha greit av alt. Da ser vi først på behov for nye ting før vi finner ut av om vi trenger . Vi kjøper ikke ting vi kan vente med noen uker før det blir salg. Sko er det alltid % påenten på nattåpent elller når salhgte starer og da kjøper vi kvalitetsmerker.. vi kan fint kjøpe mat på 5 % fordi det er kort holdbarhet og fryse ned. Det hele handler om å leve etter evne selv om en kan leve over evne, men uten å bli lykkeligere av å sløse bort penger. Anonymkode: 4d559...940
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #22 Skrevet 4. juli 2016 Den 1.7.2016 at 22.15, AnonymBruker skrev: Gir dere faen i hva noe koster, eller kan dere "tenke" på det dere skal kjøpe for å se om det kanskje kommer på salg osv? Anonymkode: fbddf...6a2 Selvfølgelig, hvorfor tror du vi har blitt rike? Anonymkode: 9187d...bc7
Pengebingen Skrevet 4. juli 2016 #23 Skrevet 4. juli 2016 Langt ifra rik...men med stabil og trygg økonomi. Handler absolutt på salg og tenker definitivt over hva ting koster. Kjøper ikke alltid billigst for det, ofte er det en viss sammenheng mellom pris og kvalitet. Men da kjøper vi gjerne dyrere ting nettopp på salg!
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #24 Skrevet 4. juli 2016 Ja, vi handler på salg. Pengene våre går til bolig, fond, aksjer, sparing, hytte/bil osv, vi har et ganske lavt forbruk i det daglige (klær og slikt). Mat er vi ikke opptatt av om er billig eller ikke, der går vi ikke etter salg. Men kjøper vi hvitevarer som for eksempel koster 30 000,- , forsøker vi å få rabatt, og kan vente lenge på det. Ellers er litt som det passer seg, skal vi kjøpe en sykkel, sjekker vi priser, men kjøper til full pris hvis det er den sykkelen vi skal ha og barnet har bursdag, da venter vi ikke et halvt år eller kjøper noe billigere/dårligere. Men samme barn har mye klær fra loppemarked for eksempel. Anonymkode: 15a09...319
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #25 Skrevet 4. juli 2016 En av grunnene til at jeg har over gjennomsnittlig med penger er nettopp det at jeg IKKE bare blåser penger uten å tenke meg om.. Jeg undersøker som regel alltid, og kjøper ikke masse ting jeg ikke trenger på impuls, eller uten å sjekke hvor jeg kan få tingen billigst. Jeg ser an om tingen virkelig er verdt prisen. Jeg har fint råd til å bruke 70 000 på en tv, men aldri i livet om jeg ville gjort det. Ingen tv er verdt så mye i mine øyne, jeg klarer meg helt fint med en til 10 000. Jeg skjønner ikke helt den mentaliteten til folk som betaler i vilden sky, uten å tenke over om prisen de betaler står i stil til hva tingen faktisk er verdt for dem. Anonymkode: e2e54...82c 1
Gjest Selfie Skrevet 4. juli 2016 #26 Skrevet 4. juli 2016 Jeg er ikke rik (hva er definisjonen egentlig?), men har vi har veldig god økonomi og sitter godt i det. Jeg kjøper nesten aldri på salg, men det er fordi de tingene jeg vil ha sjelden er på salg. Jeg får også av en eller annen grunn mindre lyst på varer som er på salg - jeg liker å måtte betale litt for å få varer med god kvalitet, det får en større verdi for meg. Til gjengjeld kjøper jeg færre ting, jeg kjøper for eksempel aldri klær som bare er moteriktige en sesong. Klassiske klær og tidløst interiør er jeg derimot villig til å legge penger i. Har en svigerinne som kjøper "alt" som er på salg bare fordi det er på salg, det er litt det motsatte av meg.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #27 Skrevet 4. juli 2016 Den 1.7.2016 at 23.38, hockeyfrue skrev: Vi har råd til å kjøpe oss så og si det vi vil, men det hender selvfølgelig at vi handler på salg. Tjener mannen din mye, eller har dere stor arv? Anonymkode: 5cdad...858
Gjest hockeyfrue Skrevet 4. juli 2016 #28 Skrevet 4. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tjener mannen din mye, eller har dere stor arv? Anonymkode: 5cdad...858 Det er blant annet penger som har vært spart opp til meg fra barndommen, pluss forskudd på arv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå