AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Er så lei av at pappan til jentene våre på 6 og 9 er så tafatt. Han leker omtrent aldri med dem. Merker at det gjør meg mer stressa at han aldri planlegger eller gjør noe med dem, jeg føler desto mer at det blir mitt ansvar. Han som gledet seg så til å få barn! Hvordan er faren til deres barn? Anonymkode: fe17a...c63
Lofilteret Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Ta en prat med han om hvilke forventninger han hadde til å bli far. Hva gledet han seg til? Kanskje han er fornøyd med sin farsrolle? Uansett så synes jeg selvsagt at du kan fortelle hvilke forventninger du har til han som far. Kanskje finner dere ut av det sammen. Mine barns far har innfridd alle mine forventninger - og forhåpentligvis alle sine også. Det er jo en ting man må jobbe med kontinuerlig. En viktig ting å ha i bakhodet er at ingen er på topp hele tiden.
Peter007 Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er så lei av at pappan til jentene våre på 6 og 9 er så tafatt. Han leker omtrent aldri med dem. Merker at det gjør meg mer stressa at han aldri planlegger eller gjør noe med dem, jeg føler desto mer at det blir mitt ansvar. Han som gledet seg så til å få barn! Hvordan er faren til deres barn? Anonymkode: fe17a...c63 Bot dere alle sammen?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Ikke alle leker med barna.. Mange forventer at barna skal underholde seg selv. Tar han del i det daglige ? Anonymkode: 52868...8c0
Gjest Birti Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Dere har jo to jenter og de begynner jo å bli store; Kan de ikke leke med hverandre? Eller er de ikke i stand til å underholde seg selv? Jeg ville bekymret meg mer for det enn for en mann som ikke leker..
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 Forstår deg godt! Regner med at det er en pappa som aldri engasjerer seg på barnas premisser? Har en sånn her og, og det er grenser for hvor lenge "en tur på butikken" kvalifiserer til kvalitetstid med ungene..... Anonymkode: 72f63...cd5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #7 Skrevet 2. juli 2016 Jentene leker masse sammen. Har jeg sagt at de ikke gjør det? Det ene utelukker da ikke det andre. Vi bor sammen, han er far til begge. Snill er han og barna er glad i han. Men han tar dem sjelden med på noe av eget initiativ. Kun når han går tur med hunden. Det er koselig det. Men syns man bør leke litt med egne unger. TS Anonymkode: fe17a...c63
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #8 Skrevet 2. juli 2016 Hva mener du at han burde gjøre som han ikke gjør, som du gjør? Kan du komme med noen konkrete eksempler? Anonymkode: eceae...d61 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #9 Skrevet 2. juli 2016 Han trenger ikke nødvendigvis gjøre noe av det jeg gjør, det får være opp til han og ungene hva de gjør sammen. Jeg og ungene gjør forskjellige ting sammen. Noe av dette er jo f eks å legge neglelakk og flette hår. Det forventes ikke at pappan gjør sånt. Men jentene liker å sykle og spille ball - og å bake! Sånne ting gjør jeg også med dem. Det kunne like godt han gjort. Ellers har jeg lite å klage på ang han som far. Han tar del i stellet. Anonymkode: fe17a...c63
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #10 Skrevet 2. juli 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han trenger ikke nødvendigvis gjøre noe av det jeg gjør, det får være opp til han og ungene hva de gjør sammen. Jeg og ungene gjør forskjellige ting sammen. Noe av dette er jo f eks å legge neglelakk og flette hår. Det forventes ikke at pappan gjør sånt. Men jentene liker å sykle og spille ball - og å bake! Sånne ting gjør jeg også med dem. Det kunne like godt han gjort. Ellers har jeg lite å klage på ang han som far. Han tar del i stellet. Anonymkode: fe17a...c63 Så det eneste han gjør med barna er å vaske dem? Anonymkode: eceae...d61
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #11 Skrevet 2. juli 2016 Han følger dem opp i forhold til fritidsaktiviteter og gjør lekser med dem. På lik linje med meg. Kjører dem til bursdager og andre ting. Eneste jeg savner er lek på barnas premisser, og at han planlegger f eks en tur i svømmehallen el lign. Ts Anonymkode: fe17a...c63
Mari Y Skrevet 2. juli 2016 #12 Skrevet 2. juli 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er så lei av at pappan til jentene våre på 6 og 9 er så tafatt. Han leker omtrent aldri med dem. Merker at det gjør meg mer stressa at han aldri planlegger eller gjør noe med dem, jeg føler desto mer at det blir mitt ansvar. Han som gledet seg så til å få barn! Hvordan er faren til deres barn? Anonymkode: fe17a...c63 Alle har sine feil. Kan jo hende han er mye sliten, det går sikkert an å prate med ham?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #13 Skrevet 2. juli 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han følger dem opp i forhold til fritidsaktiviteter og gjør lekser med dem. På lik linje med meg. Kjører dem til bursdager og andre ting. Eneste jeg savner er lek på barnas premisser, og at han planlegger f eks en tur i svømmehallen el lign. Ts Anonymkode: fe17a...c63 Ok, få han inn i en god sirkel med å ta initiativ for han. Send de ut for å gjøre ting. Så får han gjerne mersmak. Dumt om det bare er du som leker med dem mens han bare gjør voksne ting med seg selv og voksne venner. Anonymkode: eceae...d61
KG deltager Skrevet 2. juli 2016 #14 Skrevet 2. juli 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han følger dem opp i forhold til fritidsaktiviteter og gjør lekser med dem. På lik linje med meg. Kjører dem til bursdager og andre ting. Eneste jeg savner er lek på barnas premisser, og at han planlegger f eks en tur i svømmehallen el lign. Ts Anonymkode: fe17a...c63 Da syns jeg det er urettferdig at du omtaler han som tafatt.. 6
prill Skrevet 2. juli 2016 #15 Skrevet 2. juli 2016 Da jeg leste overskrifta trodde jeg du mente en sløv og tafatt type som aldri gjorde noe, men han følger dem på aktiviteter og tar dem med på tur, så det er jo egentlig bare pynten på kaka du savner hvis jeg skjønner deg rett? Det kan hende han syns det er helt greit som det er, hvis du vil ha forandring så får dere snakke sammen. Kanskje har dere forskjellig syn på det, er ikke alle som leker med barna, og det trenger ikke være et problem.
Gjest 2Bhonest Skrevet 2. juli 2016 #16 Skrevet 2. juli 2016 Og sånt en drittmann valgte du til å bli far til dine barn....
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #17 Skrevet 2. juli 2016 Å ha unger handler vel om mer enn å løse praktiske ting og oppgaver. I min verden er man noen ganger sammen med ungene sine uten at man må. Fordi det er givende og simpelthen følger med foreldrerollen. Ts Anonymkode: fe17a...c63
KG deltager Skrevet 2. juli 2016 #18 Skrevet 2. juli 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å ha unger handler vel om mer enn å løse praktiske ting og oppgaver. I min verden er man noen ganger sammen med ungene sine uten at man må. Fordi det er givende og simpelthen følger med foreldrerollen. Ts Anonymkode: fe17a...c63 Å dele hverdagen med familien sin : hjelpe m lekser - kjøre til fritidsaktiviteter - ta en tur på butikken er også kvalitetstid. - og det kan hende at han faktisk gjør ting DU ikke evner å se som også er verdifullt. overskriften kunne like hjørne vært "kravstor kone" Tror du bør senke kravene til andre... Måtte vært slitsomt å levd med - og kjører du på med den holdningen du gjør her inne kan du fort ende opp uten partner.. Endret 2. juli 2016 av KG deltager
Peter007 Skrevet 2. juli 2016 #19 Skrevet 2. juli 2016 Hei TS. Jeg trur ikke du helt kan forvente så mye mer utfra det du beskriver. Det er ikke så galt fatt som overskriften sier. At han ikke gjør alt du mener han skal gjøre betyr ikke han er tafatt. Det ksn også tenkes han ikke er enig med deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå