AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Hei! Jeg er helt fersk når det gjelder å selge brukte bøker på nett, så jeg håper noen her kan hjelpe meg litt. Hva slags betalingsmåte er å foretrekke ved: 1. Sending av bok 2. Levering av bok ved møte Anonymkode: e6a42...448
Gjest Aqua Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Her er det egentlig ingen fasit. Jeg har solgt en god del pensumbøker via finn de siste årene, og vært innom de fleste. Enten at kjøper forskuddsbetaler, eller at jeg sender og kjøper overfører etterpå. Har foreløpig ikke blitt svindlet, så har kun gode erfaringer også med å sende fra meg bøkene før betaling. Er sikkert litt godtroende, men tenker at en kjøper som er ute etter skolebøker ikke er ute å svindle. Det er uansett ikke en voldsom risiko å ta pengemessig Hvis du møter noen for å overlevere er jo egentlig vipps/mcash et godt alternativ.
fresia Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 har solgt et par pensumbøker via finn. da har kjøper betalt via finns betalingsgaranti. de betaler selvfølgelig for frakt også :-) det funka veldig fint!
Million Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 (endret) Jeg ville aldri sendt fra meg noe uten å kreve betaling for både frakt OG varene først. Det er altfor mange sleipinger der ute, som benytter sjansen til å få noe gratis hvis de kan. Ikke send fra deg bøkene uten å få betaling først. Inkl dekning av portoutgiftene. På Postens nettsider finner du pristabeller som viser vekt og størrelse på sendingen, der kan du finne ut hva en eller flere bøker vil koste å sende, sånn at du kan kreve det inn på forskudd fra kjøper. Bøkene veier du på kjøkkenvekta hjemme (inkl emballasje), sånn at du finner vekten. Du må vite vekten for å kunne finne riktig porto. Det beste er jo å selge til noen som kan hente bøkene selv, så slipper du alt styret med sending og innkreving av forskuddsbetaling. Hvis folk henter selv, så betaler de enten kontant på stedet, eller de kan benytte Vipps på mobilen og betale deg på stedet. Det er helt trygt. Jeg har selv solgt flere ting på Finn, som har blitt hentet altså, der kjøper bare har Vippset over pengene mens de sto i døra her. Veldig grei tjeneste, du slipper å ha kontanter i lommeboka og får dem rett på konto istedet. Endret 2. juli 2016 av Million
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Takk for svar fra dere alle! Det blir nok som regel levering ved møte, så da blir det kontant eller vipps som dere har foreslått. Jeg vurderte postoppkrav, men det vil vel bli dyrere for kjøper. Så lenge de er villig til å betale bokpris og porto før jeg sender er det vel greit. Jeg selger forresten bøkene på et annet sted enn Finn, men det var en lur idé om jeg skal selge noe derfra senere. Anonymkode: e6a42...448
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar fra dere alle! Det blir nok som regel levering ved møte, så da blir det kontant eller vipps som dere har foreslått. Jeg vurderte postoppkrav, men det vil vel bli dyrere for kjøper. Så lenge de er villig til å betale bokpris og porto før jeg sender er det vel greit. Jeg selger forresten bøkene på et annet sted enn Finn, men det var en lur idé om jeg skal selge noe derfra senere. Anonymkode: e6a42...448 Postoppkrav og resterende del av avnittet var ment i forbindelse med sending. Anonymkode: e6a42...448
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå