Gå til innhold

Hater mitt stusselige hjem, trenger tips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett stusselig hjem pga dårlig økonomi,og jeg hater det. Selve leiligheten er grei nok, men møblene mine og tingene skriker stusselig. Jeg elsker egentlig interiør og har mange ideer, men har ikke råd til noe av det. Møblene mine er ikea all the way, billigste typen. Og pyntetingene er så å si det samme. Jeg hater å komme inn døra fordi jeg ikke trives med det, jeg har så lyst og føle at det er hjemmekoselig, ikke kaldt, trist og kjedelig. Er det noen som har noen kule billige tips til interiør her, lage selv tips eller billige nettsider. Evt andre tips? :)  

Anonymkode: 42eec...e7f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hobbymaling på pynteting, rammer og lysestaker gir iallefall en oppfrisking til en billig penge :)

Anonymkode: e5795...23d

Skrevet

Bruk pinterest.com!!! Du kommer til å få mange ideer :) Jeg planlegger hjemmet mitt for tiden, for det er stusselig her og. Skulle hatt det litt mer ordentlig. Ikke råd til all verdens, men har en spareplan i hvertfall. Så ting kommer på plass, litt og litt. 

Under planleggingen bruker jeg pinterest. For eksempel "clothes storage ideas" " living room inspiration" og mye, mye mer :) Husk å lagre det du liker, så du finner det lett igjen :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har antakelig mye bedre råd enn deg (utfra sånn du beskriver egen situasjon), men har likevel ikke brukt fryktelig mye penger på interiør. Jeg elsker å blande nytt (mye IKEA) med gammelt, og handler gjerne på loppis, Fretex o.l. På den måten har vi fått (det jeg synes er) en kul og personlig stil i huset, men likevel til en ganske rimelig penge!

Anonymkode: cefc0...8ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Følg med på Finn og andre steder hvor brukte møbler selges for en billig penge, her kan man gjøre et kupp! Så kan man male om eventuelt :) Min mor har beskjeden inntekt, men mange dritstilige møbler, lamper osv som hun har fått tak i brukt og pusset opp selv 

Anonymkode: 89ee6...44f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Loppemarked, loppemarked og Fretex. Og en liten dæsj Finn.no. 

Endret av Rosalie
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
  • Kjøp filmfolie du kan dekke f.eks bord og benkeplater med, finnes i farger, marmor og trefarger. Selges hos bl.a Panduro.
  • Gå på loppis å se om du finner krukker, lamper osv. som du liker formen på og kjøp spraylakk på Biltema og farg gjenstandene i farger du liker.
  • Ramme inn bilder fra magasiner, gavepapir eller printe ut bilder fra nettet.
  • På f.eks Lagerhaus.no får man kjøpt flisklistremerker for å dekorere fliser med. 79 kr for 10 stk.
  • Nå på sommeren kan man plukke villblomster å pynte inne med inne. 
  • Bruk brukte blikkbokser som du kan spraylakkere  og bruke som blomsterpotter/vaser.
  • På Søstrene Grene selger de masse billig hobbyartikler. Lag noe fint du kan henge i vinduene.

Anonymkode: 4e40c...573

• Liker 7
Skrevet

Pinterest er mitt forslag også. Der finner du McGyver-varianter av DIY-interiør :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper brukt på loppemarkeder og i små bortgjemte bruktbutikker, og så går jeg innom veldig mange forskjellige butikker ofte, fordi jeg har råd til ting som er på salg, du kan jo gjøre kupp til 70% feks.

Siste bruktkuppet jeg gjorde var et fint møbel til 200 kr og etpar akvareller til 10 kr stykket. Og en lampe fra bestemor, gratis. Du må være kreativ! Jeg lager kollasje av gamle rammer m egne fotografier i og syr putetrekk fra arvet og brukt stoff.

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med fastlegen så henviser han deg til en psykolog. 

Anonymkode: 68cc7...a50

• Liker 1
Skrevet

Det er sikkert nevnt allerede; Pintesrest DIY, gis bort og billige saker på finn.no, og loppemarked (sesongen er over nå, men både Fretex og Røde kors har bruktutsalg rundt omkring). 

Skrevet

Hvis du vil invistere i finere møbler vil jeg anbefale trademax, de har masse fint til overkommelige priser :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker interiør! Men har ikke så mye å rutte med jeg heller. Har innredet hjemmet mitt med IKEA, finn.no, kjøp og salg-grupper på Facebook, bruktbutikker, diy, opphørssalg, Søstrene Grene og gamle skatter arvet fra familie og venner.

Tar litt tid, men det blir skikkelig fint og personlig 😊

Anonymkode: f1a8c...98c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den 1.7.2016 at 20.44, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett stusselig hjem pga dårlig økonomi,og jeg hater det. Selve leiligheten er grei nok, men møblene mine og tingene skriker stusselig. Jeg elsker egentlig interiør og har mange ideer, men har ikke råd til noe av det. Møblene mine er ikea all the way, billigste typen. Og pyntetingene er så å si det samme. Jeg hater å komme inn døra fordi jeg ikke trives med det, jeg har så lyst og føle at det er hjemmekoselig, ikke kaldt, trist og kjedelig. Er det noen som har noen kule billige tips til interiør her, lage selv tips eller billige nettsider. Evt andre tips? :)  

Anonymkode: 42eec...e7f

Sy noen fine putetrekk (eller få noen til å sy for deg). Skaff blomsterkrukker og annen pynt til hjemmet på Finn, bruktbutikker o.l.

Bytt evt trekk på sofaen ved å sy selv, for å få din personlige stil. Fargerike tepper/ matter er også med på å friske opp og gjøre det trivelig. Blomster/ planter (ekte eller kunstige) gjør også mye for trivselen (om man liker det)

Få tips hos Jotun ved å se bilder (angående innredning, fargevalg m.m. Kanskje du kan male/ tapetsere noen vegger og evt bytte gardiner)

Anonymkode: 1bdd1...57e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...