AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Hvor ofte har dere gravide sex med partneren deres under graviditeten? Jeg kunne tenke meg å vite hva som er normalt. Før graviditeten hadde vi sex rundt 3 ganger i uken, men jo lenger ut i graviditeten jeg har kommet jo sjeldnere blir det. Mellom uke 20 og 30 var det vel kanskje 1 gang i uken. Nå er jeg i uke 35 og det går vel 2 uker mellom hver gang. Og når vi har sex er det ikke fordi jeg har lyst, men fordi jeg føler at vi må det for å ivareta nærheten. Og det verste er at det er jeg som gravid som ber om å ha det, ikke typen. Jeg har bekkenløsning og ting er vondt og nå også tungt. Og jeg føler meg lite fresh og har null sexlyst. Samboeren min sier at jeg ikke skal stresse med å føle at vi MÅ ha sex, og at han ikke tar initiativ fordi han ser at jeg halter og har vondt. Men jeg blir litt stresset og er redd vi glir fra hverandre på denne måten. Derfor kunne jeg tenkt meg å visst hvordan det er med andre gravide. Er vi normale, eller bør ting skerpes? Jeg er 30 og samboeren er 35. Regner med 20-åringene kanskje har mer sex, eller? Hva med dere på min alder? Skriv gjerne alderen deres også for sammenligningen sin del. Anonymkode: 43538...76d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Samme her Han vil ikke ha sex med meg lenger Jeg føler meg pigg og fin, men jeg tror kanskje han ikke synes jeg er fin? Går normalt kledd og pynter meg som vanlig, men magen vokser selvsagt... Har sex kanskje to ganger i måneden nå.. Anonymkode: cae34...813
Forundret.. Skrevet 1. juli 2016 #3 Skrevet 1. juli 2016 Vi hadde sex som normalt frem til ca to mnd siden, da dabbet det av. Følte meg ikke opplagt, og med barn i hus fra før så måtte det liksom vente til kvelden og da duppa jeg som regel av på sofaen, det var hardt nok å stikke innom badet for tannpuss osv før jeg krøp til sengs. Jeg er nå i uke 33 og må si det at det siste jeg vil ha er samleie. Nå er magen min ganske stor så jeg sliter litt når jeg skal reise meg/ snu meg i sengen. Tanken på sex, med meg liggende der som en utstoppa hvalross som bare tar i mot, den tenner jeg svært lite på. Ikke føler jeg meg noe sexy så det hjelper ikke stort mer tanken på å ri eller å bli tatt bakfra heller.. Nei, han får fikse seg sjæl her hjemme.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #4 Skrevet 1. juli 2016 Du er helt sikkert kjempefin Litt det samme for meg, virker som typen har blitt litt aseksuell. Virker ikke som han har lyst rett og slett, noe jeg lar meg stresse litt av. Min tro om mange menn blir sånn? Anonymkode: 43538...76d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #5 Skrevet 1. juli 2016 Her ble det null sex frem til uke 20.. Var kvalm og dårlig døgnet rundt. Etter det kom og bekkenløsning og vonde kynnere.. Da turde han ikke. Nå er magen for stor, og han er redd for å ligge på toppen, tilfelle han knuser babyen (!), og vil ikke prøve andre stillinger. Livredd for at jeg skal få vondt. Siste nå var at han er redd det skal starte fødsel. Prøver å forklare at han ikke kan knuse babyen og heller ikke starte fødsel, da må man være moden.. Men han tør ikke.. Dette blir noen lange uker! Anonymkode: ab1da...b41
kisskissbangbang Skrevet 1. juli 2016 #6 Skrevet 1. juli 2016 Eksen min tente ikke noe særlig på meg etterhvert som jeg ble stor og supergravid. Vi hadde litt spnn tvangssex men det var ikke det helt store akkurat Syntes det var helt fair, han syntes jeg var flott med magen men han syntes ikke jeg var sexy, og jeg visste jo at det ville gå over så fort babyen var ute.
Marianne81 Skrevet 1. juli 2016 #7 Skrevet 1. juli 2016 Hehe, tror dette er noe de fleste har vært gjennom når de er gravide. Er i uke 15+5 og har fått "kroppen" tilbake for en mnds tid siden. Sa til samboeren at bli magen min fremover et problem for at du får den opp å gå så får du kontakte legen din og få piller for det. For jeg skal ikke være den som skal mangle på noe i denne tiden. Det fortjener jeg ikke. Nå har vi det forholdet at jeg kan si slike ting og han ler av meg. Selv om han skjønner alvoret. Har ikke jeg lyst, så går det på meg med at jeg er gravid og full av hormoner, han kan bare evt skylde på at han ikke liker en stor mage etterhvert som tiden går, og den holdningen finner dessverre ikke jeg meg i. Så det må han såfall bare fikse. Har bra med mage allerede, og nå ser vi hverandre ikke mer enn to tre dager gjennomsnittlig denne sommeren men han er med foreløpig hvertfall. Spørs når jeg blir større. Mens som sagt da får han skaffe seg penisdop om jeg er fremdeles klar
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #8 Skrevet 1. juli 2016 Vi hadde mye sex. Typen synes jeg var flott som gravid og likte veldig godt endringen til brystsmerter mine. Følte meg mye flottere av det også. Anonymkode: 709a4...c20 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #9 Skrevet 1. juli 2016 Tror ikke alder har noe å si her, det som spiller inn er hvilken form man er i og sexlysten, rett og slett. Jeg var ikke i form under svangerskapet og hadde heller ikke noe sexlyst. Var ikke noe problem, mannen hadde forståelse for det. Etter den første babytiden gjenopptok vi sexlivet som normalt Jeg tenker at et godt forhold bør tåle litt tørke i forbindelse med svangerskap og barseltid dersom kvinnen ikke er i form, der er jo litt unntakstilstand. Orker man ikke vanlig samleie finnes det feks andre måter å kose på. Nærhet er uansett viktig Anonymkode: 0f0e8...ece 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #10 Skrevet 1. juli 2016 Men TS skriver jo at det ikke er henne det er opp til? Skjønner det om den gravide ikke orker, men synes det er trist når mannen helt mister lysten.. Anonymkode: cae34...813 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #11 Skrevet 1. juli 2016 Det ble mindre enn vanlig og mest for mannens del. Jeg var i grei form i store deler av svangerskapet, men tror hormonene bremset veldig på lysten. Jeg mistet første svangerskap, da kom lysten tilbake. Når jeg nå fikk barn har lysttapet holdt seg, jeg fullammmer enda og har ikke fått mensen tilbake, så jeg har jo østrogenmangel. Anonymkode: 422d8...966
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #12 Skrevet 1. juli 2016 Vi hadde sex toppen en gang i mnd. gjennom begge svangerskapene mine. Mellom de to svangerskapene var ting så og si tilbake til normalen, 2-3 ganger i uken. litt skjeldnere enn før vi fikk barn (mindre overskudd og kan jo liksom ikke bare ta oss en runde midt på dagen med barn i huset). Sex er viktig for oss begge, men graviditetene mine har vært tøffe, med både hypermesis og bekkenløsning, i tillegg til mye blødningene. Så ingen av oss har hatt særlig lyst. Men vi snakket om det og var enig om at det var for en periode. Forholdet tok ikke skade. Og vi har det bedre sammen nå enn noen gang. Anonymkode: 411fd...108 2
Bokdamen Skrevet 1. juli 2016 #13 Skrevet 1. juli 2016 (endret) Er uke 31 nå og det er vel en måned siden sist? Frem til det har det vært litt mindre enn vanlig, men fortsatt jevnlig. Mannen synes jeg er flott, og jeg føler ikke det skorter på nærheten. Jeg vil si vi er mye mer forelsket og kjærlig enn vanlig, så ser det ikke som et problem for forholdet. Er mye sliten for tiden, så vi får se hvordan det blir i ferien når vi har all verdens tid og skal bo på hotell Er forresten 33 Endret 1. juli 2016 av Bokdamen
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #14 Skrevet 1. juli 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men TS skriver jo at det ikke er henne det er opp til? Skjønner det om den gravide ikke orker, men synes det er trist når mannen helt mister lysten.. Anonymkode: cae34...813 Ja men skriver at hun vil ha sex fordi hun er redd for forholdt, ikke fordi lysten er der... Anonymkode: 411fd...108
Favole Skrevet 1. juli 2016 #15 Skrevet 1. juli 2016 En del mindre fra halvveis ut i andre trimester og frem til uke 38ish. Hyppigheten tok seg opp i håp om å få litt fortgang i fødinga og for å fylle på liggekvoten til etter fødsel. Men det er noen lysår unna den beste sexen vi har hatt, man føler seg jo omtrent som en hval som prøver seg i cirque du soleil.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #16 Skrevet 1. juli 2016 I første svangerskap hadde vi sex kanskje 4 ganger? Hadde overhodet ikke lyst. I dette svangerskapet, derimot, kunne jeg hatt det flere ganger om dagen.. 😳 Anonymkode: 2c25a...e9c
Gjest Sisti Skrevet 1. juli 2016 #17 Skrevet 1. juli 2016 Har ikke hatt sex siden jeg var i uke 26, er nå 36 uker på vei. Jeg har veldig (!) lyst men mannen vil ikke. Han mistet lysten etter at han kunne kjenne og se babyen bevege seg, så for han er jeg og babyen en og samme kropp. Jeg syns det er skikkelig kjipt, for det er/var jo siste anledning til å ha sex helt fritt uten baby å tenke på, men samtidig kan jeg respektere og forstå hans følelser. Vil ikke mase. Men da trenger han ikke være utålmodig etter å få sexlivet i gang etter fødsel heller, han får værsågod være like tålmodig som meg...
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #18 Skrevet 1. juli 2016 Her har det jevnt over vært lite sex gjennom hele svangerskapet hittil. Det tok seg opp igjen en periode, men det var bare et par måneder mellom kvalmeperioden og at sparkene fra baby kunne kjennes utenpå magen. Da ville han ikke mer, han følte at det ble ikke det samme lenger. Det er noe med tanken på at det var noen inni der, han føler at han må være mye mer forsiktig enn før. Sånn sett er det like greit at jeg har følt på noe av det samme, i takt med at jeg har kjent stadig mer fra babyen. (Jada, vi begge vet at sex under svangerskapet er helt ufarlig, men så var det tanken på hva som egentlig er inni meg for tiden, da ...) At "hele magen" strammer seg under orgasmen blir jeg også distrahert av, selv om jeg godt vet hvorfor det er slik. Etter uke 30 har det fristet stadig mindre for min del også, pga ymse småplager. Jeg er 37 uker på vei nå, og merker godt at babyen tar plass. Vi har gjort det slik at jeg gir blowjob når jeg er i form til det, og han fingrer meg de få gangene jeg har lyst. For han har sexlyst, han vil bare ikke gjennomføre noe samleie. Jeg er 31 og han er 34, og enn så lenge føler vi ikke at vi har sklidd fra hverandre. Han har tvert imot virket nesten nyforelsket igjen de siste to ukene. Nå får vi jo se hvordan spedbarnstiden blir da, men vi begge er inneforstått med at dette er midlertidig. Anonymkode: 706e5...300 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #19 Skrevet 1. juli 2016 Vi hadde ikke sex de siste par månedene før fødsel (samt to måneder etterpå) Mannen hadde ikke lyst, magen var i veien og i ettertid har det kommet frem at han syntes jeg kjentes "videre" ut der nede da jeg var gravid (mulig pga. bekkenløsning ??) Etter at babyen kom har heller ikke sexlivet vært det helt store. Har sex maks en gang i uka, ofte sjeldnere. Anonymkode: 32cc4...154
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #20 Skrevet 2. juli 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte har dere gravide sex med partneren deres under graviditeten? Jeg kunne tenke meg å vite hva som er normalt. Før graviditeten hadde vi sex rundt 3 ganger i uken, men jo lenger ut i graviditeten jeg har kommet jo sjeldnere blir det. Mellom uke 20 og 30 var det vel kanskje 1 gang i uken. Nå er jeg i uke 35 og det går vel 2 uker mellom hver gang. Og når vi har sex er det ikke fordi jeg har lyst, men fordi jeg føler at vi må det for å ivareta nærheten. Og det verste er at det er jeg som gravid som ber om å ha det, ikke typen. Jeg har bekkenløsning og ting er vondt og nå også tungt. Og jeg føler meg lite fresh og har null sexlyst. Samboeren min sier at jeg ikke skal stresse med å føle at vi MÅ ha sex, og at han ikke tar initiativ fordi han ser at jeg halter og har vondt. Men jeg blir litt stresset og er redd vi glir fra hverandre på denne måten. Derfor kunne jeg tenkt meg å visst hvordan det er med andre gravide. Er vi normale, eller bør ting skerpes? Jeg er 30 og samboeren er 35. Regner med 20-åringene kanskje har mer sex, eller? Hva med dere på min alder? Skriv gjerne alderen deres også for sammenligningen sin del. Anonymkode: 43538...76d Hei! jeg er i uke 27 nå. jeg er 26 år, han 30 år. sex har det definitivt blitt mindre av. magen er i veien! jeg tar ikke initiativet pga jeg føler magen bare er i veien, og det er tungt! jeg blir andpusten bare av å se på en trapp nå om dagene, og hvem vil ha sex med en gravid dame som peser som en hval :'D pluss det er ikke sex vi tenker på når baby sparker i alle retninger inni der.. dreper litt den type stemning er kanskje 2-3 uker siden sist, og før der igjen gikk det nok 2 uker også.. og jeg ser ikke behovet i nær fremtid. nærhet får vi mår vi holder rundt hverandre i seng eller på sofa vi har snakket om det, og begge syns forsåvidt det er greit. Det gjør ikke meg noe, og han sier det ikke plager han heller. vi vet begge at det kommer tilbake med tid og stunder etter fødsel Anonymkode: c9322...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå