AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #1 Del Skrevet 1. juli 2016 Jeg er ei jente på 22 år, som studerer i en by ca. 2 timer kjøretur unna hjembyen min. Har bodd hjemmefra i tre år nå, og bor faktisk i en leilighet som foreldrene mine eier, og leier ut til meg og en venninne av meg. Ser ikke så ofte foreldrene mine fordi vi alltid er opptatt med hvert vårt, men prøver å få sett dem ca. hver andre-tredje måned. Men jeg lurer på, hvor ofte er det egentlig vanlig å ringe foreldrene sine, sånn bare for å si hei og snakke? Jeg føler jeg er veldig dårlig på det, men har prøvd å ringe moren min ca. hver/annenhver uke den siste tiden. Faren min ringer jeg sjelden, rett og slett fordi jeg tror han synes det er litt "vanskelig" å tørrsnakke i telefonen. Imidlertid ringer de så og si aldri til meg, det er alltid jeg som ringer dem. Vil jo vise at jeg setter pris på dem, og tenker på dem, selv om vi ikke ser hverandre så ofte. Men hvor ofte bør barna egentlig ta kontakt med foreldrene i hjembyen? Anonymkode: 8d232...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #2 Del Skrevet 1. juli 2016 Jeg ringes maks en gang i mnd med mine. Mannen ringer minst en gang i uken Anonymkode: c729d...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #3 Del Skrevet 1. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringes maks en gang i mnd med mine. Mannen ringer minst en gang i uken Anonymkode: c729d...158 Men føler du en gang per måned er nok? Jeg får så dårlig samvittighet når det begynner å bli et par uker siden jeg ringte. Er livredd for at de skal tro jeg ikke bryr meg om dem eller noe... Men de ringer jo forsåvidt aldri meg heller, med mindre det er noe spesielt. Anonymkode: 8d232...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #4 Del Skrevet 1. juli 2016 J23, jeg ringer de minst en gang i uka. Er som oftest jeg som ringer, har ikke tenkt over det før nå. Hvis det går opp mot en uke siden jeg har pratet med dem, sender faren min en MMS/SMS eller noe om noe hverdagslig (han gjør ikke det ellers). Jeg er utrolig glad i foreldrene mine og kunne faktisk ringt dem oftere, men må jo ha noe å snakke om også da. Jeg snakker ca like mye med begge to, men gjerne lenger av gangen med mamma siden hun holder ut bablinga mi bedre, haha. Da jeg slet med sykdom en periode i mai ringte jeg de hver dag, noen ganger flere ganger daglig, og det var utrolig fint å ha de der! Anonymkode: 1aba5...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shoppedilla Skrevet 1. juli 2016 #5 Del Skrevet 1. juli 2016 Jeg snakker med moren min daglig faren min snakker jeg ikke så ofte med, men hender han tar tlf når jeg ringer mamma. Samboer snakker med moren sin 1-2 ganger i uka tror jeg og faren sin ca 1 gang i uka. De er skilt. Jeg snakker nok unormalt ofte med mine foreldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #6 Del Skrevet 1. juli 2016 For min del har jeg funnet ut at hver tredje uke omtrent føles best for min del. Mamma synes åpenbart det er i meste laget. Hun ringer meg nesten aldri. Må kanskje nevne at jeg er 30 og har min egen familie nå, men jeg er jo fremdeles i slekt med min mor. Nå er det bare noen dager siden sist hun ringte meg, og da var det så lenge siden at jeg spurte rett ut om tredje verdenskrig har begynt siden hun ringte.. Pappa og jeg pleier ikke å snakke så mye, selv om han er god å snakke med i vanskelige tider da han er utdannet som prest. Anonymkode: e4c83...e4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #7 Del Skrevet 1. juli 2016 Under studiene for hundre år siden (før det var vanlig at alle hadde mobil og før internett) ringte jeg hjem hver mandag kl 19. I dag så hadde jeg kanskje ikke ringt så ofte fordi det hadde vært enklere med kontakt på Facebook og å sende meldinger. Vi skrev til og med brev til hverandre i forrige årtusen. Dvs rundt 1990. Anonymkode: 579cc...bc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #8 Del Skrevet 1. juli 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men føler du en gang per måned er nok? Jeg får så dårlig samvittighet når det begynner å bli et par uker siden jeg ringte. Er livredd for at de skal tro jeg ikke bryr meg om dem eller noe... Men de ringer jo forsåvidt aldri meg heller, med mindre det er noe spesielt. Anonymkode: 8d232... Helt greit, vi ringer om det er noe selvfølgelig, men ellers holder det med 1 i mnd. Anonymkode: c729d...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 1. juli 2016 #9 Del Skrevet 1. juli 2016 Aldri, vil ikke forstyrre dem heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AwkwardAlice Skrevet 1. juli 2016 #10 Del Skrevet 1. juli 2016 Mor snakker jeg med en gang i uken, ellers bruker vi Facebook chat ganske ofte. Far snakker jeg sjelden med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #11 Del Skrevet 1. juli 2016 Jeg bor 70 mil unna foreldrene mine, snakker med dem maks en gang i mnd. Samboer snakker med sine foreldre som bor 5 mil unna hver søndag. - Kvinne 37 år Anonymkode: 2fde0...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 1. juli 2016 #12 Del Skrevet 1. juli 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #13 Del Skrevet 1. juli 2016 J 24 her. Jeg ringer hver eller annenhver dag. Mye pga barnet mitt på 2 år vil prate med de, men jeg synest det er trivelig jeg også. Anonymkode: 51173...b9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 1. juli 2016 #14 Del Skrevet 1. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men føler du en gang per måned er nok? Jeg får så dårlig samvittighet når det begynner å bli et par uker siden jeg ringte. Er livredd for at de skal tro jeg ikke bryr meg om dem eller noe... Men de ringer jo forsåvidt aldri meg heller, med mindre det er noe spesielt. Anonymkode: 8d232...d8b Mine voksne barn varierer veldig.De ringer kanskje en gang i måneden, eller mindre. Jeg tenker ikke spesielt over det. De lever jo sine liv. Hvis det er noe spesielt, godt eller vondt, så kommer de. Det er alt som betyr noe for meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristine20 Skrevet 1. juli 2016 #15 Del Skrevet 1. juli 2016 (endret) Jeg er like gammel som deg, bor også ca to timer unna foreldrene. Keg ringer aldri ! Med mindre det faktisk er noe viktig. Gode nyheter, dårlige nyheter. Eller noe jobbrelatert, jobber avogtil for korpset de spiller i. Mamma ringer en sjelden gang til meg, men da også er det fordi hun vil fortelle noe, sjeldent bare for å prate. Men vi og stefaren min er flinke til å bruke Snapchat til hverandre. Alt mulig. Jobb, møter kjentfolk på gata. Typiske snapchatgreia. Besøker ca annenhver måned ofrer Faren min er jeg like dårlig med. Vi bor lenger unna hverandre og prater stortsett om han kommer til byen jeg bor i, så møtes vi heller da. Har ikke det beste forholdt til fyren 😜 Endret 1. juli 2016 av kristine20 Legge til besøkingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla1992 Skrevet 1. juli 2016 #16 Del Skrevet 1. juli 2016 Jente 23 år. Jeg ringer foreldrene mine hverdag, mange gang oftere også 😊 Og vi bor bare noen få min unna hverandre, mannen min runger også foreldrene sine hverdag, men han bor noen tiner unna sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #17 Del Skrevet 1. juli 2016 J32, bor 50 mil unna foreldrene mine. Prater med mamma stort sett flere ganger om dagen. Pappa prater jeg med en gang i uka. Anonymkode: 58b08...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionnuala Skrevet 1. juli 2016 #18 Del Skrevet 1. juli 2016 Bor i samme by, snakker på telefon med moren min kanskje en-to ganger i uka. Men mye daglig kontakt i form av snapchat, messenger og meldinger i tillegg. Faren min ringer jeg egentlig bare om det er noe spesielt, eller hvis jeg ringer hjemmetelefonen og det er han som svarer så kan vi fort slå av en prat. Er i tillegg hjemme på besøk ca en gang i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 1. juli 2016 #19 Del Skrevet 1. juli 2016 Wow. Jeg snakket med foreldrene mine daglig når jeg bodde for meg selv i tre år. Ikke i 10-20min, men en kort samtale om hvordan dagen har vært osv, syns bare det var koselig, men ser nå at det er veldig ekstremt i forhold til mange her... når jeg først flyttet til utlandet though ble det mer hver 3-4 dag, pga forskjellige timezones osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #20 Del Skrevet 1. juli 2016 Jeg snakker med moren min hver dag, og faren min hvis det er noe spesielt. Det kan selvfølgelig være dager vi ikke har tid til å snakke, men da sender vi SMS. I tillegg har jeg kontakt med både mamma og pappa nesten daglig på Facebook og snapchat. Jeg har et veldig nært forhold til begge, og kunne aldri latt det gå uker mellom hver gang vi snakker. Jeg er foresten 25, og bor 2 timer med fly unna. Vi bruker å møtes 2-3 ganger i året. Anonymkode: 1ef8d...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå