AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Jente på 17 år her som har lyst på jobb, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram. Begynner 2vgs til høsten og har aldri hatt jobb eller sommerjobb før, har derfor nærmest ingen erfaring. Eneste er 1 uke arbeidsuke på ung.skolen hvor jeg var på en matbutikk og til sammen 18 dager på vgs hvor vi var i praksis 50/50 på sykehjem og i barnehage. Er det i det hele tatt noen vits i å nevne dette på en eventuell CV? Har ikke tenkt å søke verken på matbutikk, barnehage eller sykehjem. Og dersom dere ikke ser poenget i å informere om det, trenger jeg i det hele tatt levere CV når jeg ikke har noen tidligere erfaring å fortelle om? Takk på forhånd for alle som svarer Anonymkode: 0b35a...88f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Jeg tror jeg ville skrevet en CV med vgs og de erfaringene jeg hadde, selv om jeg ikke skulle søke innenfor samme bransje. Men det viktigste blir nok søknaden din! Der bør du forklare hvorfor du søker akkurat den jobben, og legge vekt på positive personlige egenskaper som er relevant for jobben, gjerne med eksempler fra de erfaringene du har gjort deg. I starten kan det også lønne seg å bare dra til mange ulike bedrifter, eller ringe dem først, og så levere en søknad selv om de ikke lyser ut ledig stilling. Jeg fikk selv min første jobb (dog i matbutikk) på denne måten. Anonymkode: fa588...028
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #3 Skrevet 1. juli 2016 Når du er så ung, så skriver du alt. Alle har begynt et sted. Når CVen passerer en side kan du begynne å sortere. Lykke til! 😊 Anonymkode: 8b06c...c31
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 Når du er så ung og ikke har så mye erfaring, holder det å skrive en god søknad der du kan nevne hva du har gjort tidligere. Fortell om deg selv, hva du gjør på fritiden og fortell dem hvorfor du vil jobbe i akkurat denne bedriften. (At du trenger pengene regnes ikke som en god grunn) Anonymkode: a4fd4...6a5 1
Eneri Skrevet 5. juli 2016 #5 Skrevet 5. juli 2016 Ja, lag deg en CV. Ta med ungdomsskola og vg1. Skriv også arbeidspraksis, og evt hobbyer/foreninger du er med i. Kanskje har du et styreverv i en el annen fritidsklubb?( 4h el idrettslag feks). Skriv hvis du har mopedlappen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå