AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Hei Skal til Barcelona i 6 dager, men har ikke bestilt et sted å bo enda. Noen som har et sted å anbefale? Vil egentlig ha byen tilgjengelig, og bo sentralt. Sett på noen steder ved La Rambla. Tips? Anonymkode: 82a0b...f1e
Gustav1 Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Var nettopp på vennetur 5 dager i Barcelona med formål strand, mat/drikke og by. Bodde i Barceloneta, for oss var det perfekt med 2 minutter til stranda og allikevel overkommelig bort til LaRambla og gamlebyen. Må passe å unngå stille sidegater nattetid, men det gjelder forsåvidt hele byen
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #3 Skrevet 1. juli 2016 10 minutter siden, Gustav1 skrev: Var nettopp på vennetur 5 dager i Barcelona med formål strand, mat/drikke og by. Bodde i Barceloneta, for oss var det perfekt med 2 minutter til stranda og allikevel overkommelig bort til LaRambla og gamlebyen. Må passe å unngå stille sidegater nattetid, men det gjelder forsåvidt hele byen Takk for svar ;-) Hvilket hotell? Anonymkode: 82a0b...f1e
Gustav1 Skrevet 1. juli 2016 #4 Skrevet 1. juli 2016 Hadde leilighet, ClassBedroom apartments, via booking.com. Samme firma har flere leiligheter med forskjellig beliggenhet, tror de fleste i Barceloneta. Vår var enkel, rein og ordentlig. Litt å gå til gamlebyen (15 min?) men taxi er også greit og rimelig. Masse restauranter under 5 min unna, hovedsaklig bortved havna Topp beliggende for oss med strand og sånn
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 Den 1.7.2016 at 8.42, AnonymBruker skrev: Takk for svar ;-) Hvilket hotell? Anonymkode: 82a0b...f1e ( En annen som svarer, bodde midt på Ramblaen- svømmebasseng på tak, trygt og rent Anonymkode: d3795...de7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #6 Skrevet 3. juli 2016 Silken Ramblas het det- anbefales. ( får det ikke mer sentralt ) Anonymkode: d3795...de7
Gjest *kokos* Skrevet 3. juli 2016 #7 Skrevet 3. juli 2016 Jeg har overnattet i bydelen El Born. Passe avstand til Las Ramblas, stranda, parken og metrostasjonen Jaume. Flott bydel, synes jeg! Kommer uten tvil til å være der neste gang også. Vi var ikke så fornøyd med leiligheten vi leide, da, så har ikke noe konkret tips der.
Gjest Sisti Skrevet 3. juli 2016 #8 Skrevet 3. juli 2016 Vi har bodd både i gamlebyen (som jo er nær La Rambla) og nær parken/triumfbuen. Foretrakk sistnevnte, for på kveldstid er det sååå mye kjekt som skjer i parken. Det er jo heller ikke langt unna El Born - også en bydel jeg kunne tenkt meg å bo i. Det er uansett gangavstand til gamlebyen og La Rambla. Da vi byttet hotell til gamlebyen endte vi uansett med å gå tilbake til området der det første hotellet lå på kveldstid. Stemningen er bare en helt annen når man kommer ut av det mest turistinfiserte området. Og jeg kan ikke forstå hvorfor La Rambla trekkes frem som "hovedgaten" for turistlivet - det er dritkjedelig. Dårlig mat, dårlig shopping, dårlig stemning. Ingen grunn til å strebe etter å bo rett i nærheten. Mye koseligere med en gang man trekker seg ut av den gata og inn i gamlebyen eller mot de andre bydelene.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #9 Skrevet 3. juli 2016 Selve La Rambla er best for dem som liker å gå i kø, men den er ganske rett og det er den alle sidegatene i gamlebyen går ut fra så den er grei å ha som utgangspunkt. Hvis du bruker en av nettsidene som formidler hoteller så kan du vise resultatet i kart, og da er det bare å filtrere bort dem som er for dyre eller har for få stjerner og begynne å sjekke dem som er nærmest. Gamlebyen er knøttliten så det er gangavstand selv om man bor litt utenfor. Da er det også ganske mye større og helt rette gater som gjør det lettere å finne fram når man skal tilbake. Hvis du bor rett nord for sentrum vil det bli ganske kort gangavstand til Sagrada Familia, Casa Milá og stopp for tog/buss direkte til flyplassen. Ellers koster det bare 10 euro for et klippekort med 10 klipp til buss, T-bane og trikk. Bare husk at de store gatene går på skrå i forhold til himmelretningene. Selv liker jeg best å bo nær Mont Juic siden jeg pleier å gå trappene på nord-øst-siden til toppen hver dag når jeg er der, og da er det greit å kunne dusje etterpå. Anonymkode: f1ba5...0c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå