AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #1 Del Skrevet 1. juli 2016 Når fikk dere vite overtakelsedato etter budaksept? Og når skrev dere kontrakt? Har gått en uke her og hverken skrevet kontrakt eller hørt noe om overtakelsedato etter jeg solgte. Blir litt bekymret.. Megler sier bare hun skal ta kontakt og at jeg hører fra henne. Synes det er merkelig men det er vel kanskje vanlig at det går ei tid? Anonymkode: 022a5...df5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 1. juli 2016 #2 Del Skrevet 1. juli 2016 Nei, det er ikke vanlig å ikke få noe skikkelig svar av megler. Hvilken megler er dette, vil helst styre unna.... Som hovedregel skrives kontrakt iløpet av uken etter budaksept. Du skal i forkant av dette få kontrakten til gjennomlesing, og i den skal overtagelsesdato stå. Du selger, så du må ha gitt megler en beskjed om når du har tenkt overtagelse ? Du betaler megler dyrt, så ring og krev tydelige svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 1. juli 2016 #3 Del Skrevet 1. juli 2016 Ta kontakt. Har det ikke vært noe kontakt siden dere fikk aksept? Megler burde kontaktet dere dagen etter og avtalt videre gang. Vanlig med kontrakts møte en til to uker etter tilslaget. Overtakelse er mye mer fleksibelt, men av litt praktiske og formelle grunner sjelden tidligere enn en uke etter kontrakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #4 Del Skrevet 1. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når fikk dere vite overtakelsedato etter budaksept? Og når skrev dere kontrakt? Har gått en uke her og hverken skrevet kontrakt eller hørt noe om overtakelsedato etter jeg solgte. Blir litt bekymret.. Megler sier bare hun skal ta kontakt og at jeg hører fra henne. Synes det er merkelig men det er vel kanskje vanlig at det går ei tid? Anonymkode: 022a5...df5 Der har vært løpende kontakt mellom megler og meg når jeg har kjøpt/solgt. Megler er opptatt av å få skrevet kontrakt så raskt som mulig etter budaksept. Når kontrakten skrives har megler alt avtalt og fått inn i kontrakten når tid overtakelse skal finne sted. Overtakelse og prosessen rundt dette avtales og på kontraktmøtet. Ville tatt kontakt med megler på mail, og får du ikke svar der, så ringer du og spør etter leder for megleren du bruker ogter med henne/han. Anonymkode: d50ac...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #5 Del Skrevet 1. juli 2016 Har hatt kontakt med megler men hun skulle ta kontakt når hun visste mer. Derfor jeg er litt usikker, siden det tar så lang tid Anonymkode: 022a5...df5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 1. juli 2016 #6 Del Skrevet 1. juli 2016 Overtakelsesdato blir skrevet i forbindelse med budet. Så datoen der bør du jo allerede vite. Dato for kontraktsmøte er gjerne en ukes tid etter budaksept +/-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #7 Del Skrevet 1. juli 2016 1 time siden, Ms. Steele skrev: Overtakelsesdato blir skrevet i forbindelse med budet. Så datoen der bør du jo allerede vite. Dato for kontraktsmøte er gjerne en ukes tid etter budaksept +/-. Nei det ble det ikke. Ingen overtakelsesdato på budet jeg aksepterte Anonymkode: 022a5...df5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allure Skrevet 2. juli 2016 #8 Del Skrevet 2. juli 2016 Det er enten spesifisert overtakelsesdato eller etter avtale. Megler burde være litt mer på "hugget" ift til å gi deg informasjon så forstår om du er litt frustrert og bekymret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 2. juli 2016 #9 Del Skrevet 2. juli 2016 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det ble det ikke. Ingen overtakelsesdato på budet jeg aksepterte Anonymkode: 022a5...df5 3 måneder er standard, så da ville jeg gått ut fra det men dere kan jo forhandle litt på kontraktsmøtet om det passer bedre for den ene eller den andre med tidligere overtakelse. Du kan jo også bare sette en dato, og så får kjøper si ifra om det ikke passer. Dritsløv megler, kontraktsmøtet pleier å være raskt etterpå, hun burde iallefall ha klart å sette en dato for møtet og maile deg kontrakt for gjennomlesing for lenge siden. Typ et par dager etter. Særlig når man ikke vet dato for overtakelse (tenk om begge vil ha rask?) så bør man ha møtet kjapt, banken trenger signert kontrakt og gjerne litt tid for å ordne med lånene. Du kan jo evt ta kontakt med kjøper direkte for å høre hva de tenker om overtakelse sånn at du iallefall har en dato å forholde deg til, men megleren må jo hoste opp en kontrakt og få alt sort på hvitt asap. Endret 2. juli 2016 av Cuntzilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 2. juli 2016 #10 Del Skrevet 2. juli 2016 Trodde det var vanlig at man undersøker mulige overtakelsesdatoer ved å snakke med megler på visning, og deretter legge inn ønsket overtakelse som en del av budet. Det var slik når vi kjøpte. I tillegg fikk vi melding om dato for kontraktsmøte samme dag som budet ble akseptert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #11 Del Skrevet 2. juli 2016 for det første.. Overtagelsesdato skal være avklart i forbindelse med budaksept. Hva om kjøper ser for seg at de kan overta 1. August, mens du ser for deg 1. Januar? Eller motsatt.. det kan gi grobunn for uenigheter. Og for det andre.. Inntil kontrakt er skrevet, gjelder salgsoppgave, vilkårene budgiver anga i det skriftlige budet sitt og den skriftlige aksepten dere har gitt like bra som en kontrakt. Kontrakten er bare en formalisering av det som allerede er avtalt dere imellom.. Lykke til Anonymkode: aeaf0...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #12 Del Skrevet 3. juli 2016 Takk for svar, enda ikke hørt fra megler. Budet ble akseptert med ingen overtakelsedato. Det var etter avtale. Skal ringe megler i morgen og høre, blir utålmodig. Anonymkode: 022a5...df5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #13 Del Skrevet 3. juli 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: for det første.. Overtagelsesdato skal være avklart i forbindelse med budaksept. Hva om kjøper ser for seg at de kan overta 1. August, mens du ser for deg 1. Januar? Eller motsatt.. det kan gi grobunn for uenigheter. Og for det andre.. Inntil kontrakt er skrevet, gjelder salgsoppgave, vilkårene budgiver anga i det skriftlige budet sitt og den skriftlige aksepten dere har gitt like bra som en kontrakt. Kontrakten er bare en formalisering av det som allerede er avtalt dere imellom.. Lykke til Anonymkode: aeaf0...029 Bare bud via sms og en kode vi skulle akseptere på. Ikke noe har blitt underskrevet med penn. Er det vanlig nå i disse dager? Anonymkode: 022a5...df5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 4. juli 2016 #14 Del Skrevet 4. juli 2016 (endret) Ja, det er vanlig - dere har blitt opplyst om budet skriftlig, og akseptert det skriftlig, via SMS. Kontrakt skal selvfølgelig signeres med penn av alle parter. Om dere fortsatt venter på innkalling til kontraktsmøte, og på å få klarhet i når overtagelse av boligen skal skje, vil jeg anbefale deg å kontakte megler i morgen. Endret 4. juli 2016 av -hild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå