Teardrop Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Er det noe jeg kan bruke istedenfor kruskakli? Sesammel? kokosmel? frø? Skal lage lavkarbo-knekkebrød.
Teardrop Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2016 Frø! Masse frø! 200gr solsikkekjerner 50gr linfrø 50gr sesamfrø 50gr kruskakli 2 ss fiberhusk litt salt 5dl vann Alt blandes, og la stå i 10 min. Smør utover jevnt på to brett og rut opp 16 stk på hvert brett. Varmluft 160 grader i 1 time og 10 min.lavkarboliv.no
Forundret.. Skrevet 1. juli 2016 #4 Skrevet 1. juli 2016 Du tar bare den vekten i noe av det andre, selv bruker jeg gresskarkjerner. Når jeg mangler noe så erstatter jeg det bare med litt mer av det andre. Mine som står i ovnen nå inneholder; 2 dl linfrø som jeg la i 5 dl vann i ca 12 timer. ( greit å gjøre om en har glemt å kjøpe fiberhusk/ Psyllium ) 2 dl solsikkekjerner? 2 dl sesamfrø, og 2 dl gresskarkjerner. En liten klype salt.
Teardrop Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2016 (endret) 1 time siden, Forundret.. skrev: Du tar bare den vekten i noe av det andre, selv bruker jeg gresskarkjerner. Når jeg mangler noe så erstatter jeg det bare med litt mer av det andre. Mine som står i ovnen nå inneholder; 2 dl linfrø som jeg la i 5 dl vann i ca 12 timer. ( greit å gjøre om en har glemt å kjøpe fiberhusk/ Psyllium ) 2 dl solsikkekjerner? 2 dl sesamfrø, og 2 dl gresskarkjerner. En liten klype salt. Ah, takk for svar! Trodde det var viktig med noe lignende fordi jeg trodde det hadde noe med at det skulle henge sammen å gjøre... Da får jeg slenge i sammen ingrediensene å få de i ovnen! :D Endret 1. juli 2016 av Teardrop
Forundret.. Skrevet 1. juli 2016 #6 Skrevet 1. juli 2016 34 minutter siden, Teardrop skrev: Ah, takk for svar! Trodde det var viktig med noe lignende fordi jeg trodde det hadde noe med at det skulle henge sammen å gjøre... Da får jeg slenge i sammen ingrediensene å få de i ovnen! :D Bare hyggelig. Fiberhusken får det til å henge sammen, men det kan sløyfes om en bløtlegger linfrøene i et halvt døgn. Vannet blir da litt sånn slimete og klissete. En kan også bruke et egg i om en vil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå