Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi endelig fått henvisning til øyelege pga skjeling hos babyen vår, men Ullevål ville ikke ta oss i mot så vi må finne en privat med refusjonsordning. Noen som vet om noen som har erfaring og er flinke med babyer? Helst i Oslo/Akershus. Babyen er nå 6 mnd og vi ønsker å få rettet på det så fort som mulig for hennes del.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ville ikke Ullevål ta dere i mot? 

Jeg trodde ikke privatpraktiserende hadde refusjonsordning

Anonymkode: 55243...792

AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på helsenorge sine sider eller legelisten og se. Merkelig at Ullevål ikke vil ta dere i mot. Hva begrunner de avslaget med? Hva sier helsestajonen til avslaget? 

Anonymkode: 0d3f7...d7e

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ville ikke Ullevål ta dere i mot? 

Jeg trodde ikke privatpraktiserende hadde refusjonsordning

Går privat(henvist av helsestasjon) med min datter, har ikke betalt en krone. Fikk et eller annet skriv fra nav ang at hun fikk briller, men ikke betalt noe for brillene.

Anonymkode: fbf9a...723

Skrevet

Overlegen har vurdert det dit hen at hun må henvises privat. Jeg syns det er helt idiotisk fordi vi fikk beskjed på ahus om at vi skulle tilbake på sykehuset ved 6 mnd om det ikke var blitt bra. Ahus har ikke øyeavdeling så de sa vi måtte til Ullevål. 

Jeg fikk ikke ringt helsestasjonen i dag, men jeg vet at henvisende lege er på ferie. Jeg har kopi av henvisningen så tenkte jeg kunne ringe rundt litt selv. Vi har vært en del på sykehus allerede så jeg blir så oppgitt.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan anbefale ortoptistene i Pilestredet i Oslo. Vi har gått der fra vår var rett over 1 år. De samarbeider med øyelegene på Blikk Øyeklinikk. Kjempefornøyde med begge steder, de er kjempeflinke med barn. 

Betaler ingenting hos øyelegen, og kun egenandel hos ortoptisten, så de har refusjonsordning. 

Linker: 

http://ortoptist.no/kontakt-oss/oslo-og-akershus.html

http://blikkoyeklinikk.no

Anonymkode: 03af5...662

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, shoppedilla skrev:

Overlegen har vurdert det dit hen at hun må henvises privat. Jeg syns det er helt idiotisk fordi vi fikk beskjed på ahus om at vi skulle tilbake på sykehuset ved 6 mnd om det ikke var blitt bra. Ahus har ikke øyeavdeling så de sa vi måtte til Ullevål. 

Jeg fikk ikke ringt helsestasjonen i dag, men jeg vet at henvisende lege er på ferie. Jeg har kopi av henvisningen så tenkte jeg kunne ringe rundt litt selv. Vi har vært en del på sykehus allerede så jeg blir så oppgitt.. 

Ser Ullevål har laaang kø, mulig det er bedre å ta det privat da så slipper dere vente så lenge

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg leste det som om at øyelegen til babyen deres skjeler:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Avtalespesialister behandler det samme som poliklinikkene på sykehuset. Det er ferdig utdannede spesialister som har avtale om refusjon fra det offentlige slik at pasientene ikke betaler mer enn de ville gjort på sykehusets poliklinikk (og under 16 år betaler du ikke). Den eneste forskjellen er dermed lokalisasjonen, trenges innleggelse eller operasjon tar sykehuset den biten. Det er helt normalt å henvises avtalespesialist fremfor sykehusets poliklinikk, disse har ofte kortere ventetid og ligger for mange nærmere enn sykehuset. Her er linkt il oversikten over avtalespesialister i Helse Sør-Øst http://www.helse-sorost.no/pasient_/avtale_/avtalespesialister_  Hvis du går i høyre kolonne kan du velge aktuelt fylke, og så scrolle ned til øye og finne en som ligger tilgjengelig for dere. Nå er det ikke sikkert alle har ledig, men det er jo greit å kunne ringe rundt. Det står også et tlf nr du kan ringe for hjelp. Jeg har ingen erfaring med HSØ, men generelt liker jeg å gå til leger som er i et fellesskap med andre, fordi da har de noen å konferere med om de er usikker og så følger jeg ofte ting er litt mer på stell. Ser forresten på fritt sykehusvalg sine sider at det kun står operativ behandling som alternativt valg for skjeling, og der er ventiden ett år. Ikke all skjeling trenger operativ behandling, så regner med at det også er en grunn til å bli henvist avtalespesialist. Både for å få hjelp raskere og for å avlaste sykehuset. 

Anonymkode: cc7e6...68f

Skrevet

Takk for tips og svar :) håper vi slipper unna med lapp på øyet! Jeg får ringe litt på mandag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...