Ottine Skrevet 5. november 2004 #1 Skrevet 5. november 2004 Har så lyst til å gjøre små formingsaktiviteter med 2-åringen min før jul. Er det noen som har noen tips til dette? Det bør jo ikke være så altfor komplisert...
Naima Skrevet 5. november 2004 #2 Skrevet 5. november 2004 Hva med pepperkake baking og kake menn....dette gjorde jeg med min datter da hun var 2 år. Så plukket vi kongler og rullet i lim og der etter i glitter så surret jeg stål trå på dem og så vips så var det julepynt til treet.
Grooo Skrevet 5. november 2004 #3 Skrevet 5. november 2004 Dere kan jo lage julekort og pakkelapper, lime og tegne kan vel toåringen være med på på sin måte. Male kanskje? Med julefarger blir det jo julebilder selv om man kanskje ikke helt ser hva det forestiller...
søndagsengel? Skrevet 7. november 2004 #4 Skrevet 7. november 2004 Hvis dere skal lage julegaver, kan du kjøpe porselenstusjer i to-tre forskjellige farger og la 2-åringen kludre på noen kopper!
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2004 #5 Skrevet 8. november 2004 Tov epler! Kjøp meino-ull (den tover fort og har en finere overflate enn vanig kardet ull)i rød og oransje. Lag et lite garnnøste av ullgarn, som kjerne. Ikke for stort, 2- åringen skal klare å holde rundt. Pakk kjernen inn i ull, husk at ullen bør gå i forskjellige retninger. La 2 åringen holde som en snøball med begge hender. En god klatt med såpe over hendene og ned i lunkent vann. Og så er det bare å gni til ullen hat festet seg. Et ølite blad på toppen og kanskje en liten perlestilk+ oppheng, og vips, de nydeligst juleepler. Har gjort dette med flott resultat på tre-åringer, og tror en 2-åring får det til å. Vær bare litt forberedt på masse såpeskum i vasken..... Eller tov bilder i en isboks. La 2 åringen legge ull i forskjellige farger i en isboks. Vær litt behjelpelig så fibrene går forskjellig vei. Fukt med såpevann og legg plast, f.eks bobleplast ,over. Gni i vei til ulla fester. I ramme blir dette flotte bilder!
Ottine Skrevet 8. november 2004 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2004 Ahhh - thank u, thank u!!! Supre ideer alle sammen! Har tenkt å gjøre meg ferdig med en del "juleting" i begynnelsen på desember slik at jeg og minis kan kooooose (og søle) oss med VÅRE ting... Gleder meg!
Annevenn Skrevet 8. november 2004 #7 Skrevet 8. november 2004 Hvor får man tak i sånn ull til toving, og er det kostbart? Høres ut som noe kjekt jeg kan gjøre med 3 åringen også, særlig det med bildene..... Kan man gjøre dette i en hvilken som helst plastboks i passe str. ? Eller er det en spes. grunn til at man bruker isboks? Annemannen skal på langtur i uka, og jeg hadde tenkt å lage julegaver m junior.
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2004 #8 Skrevet 9. november 2004 Ull kan du kjøpe hos Panduro, noen -og-femti kr for 5 m merinoull. Eller bestille fra Hillesvåg Ullvare via nett (anbefales!) Billeig og kjempeutvalg i fager. Du kan tove i isbokser, langpanner etc. Jeg har brukt isboks slik at det ikke blir for stort. Det tar litt tid før ulla tover, og er det for stort ,mister småttisene tålmodigheter og jeg må tove ferdig....... Du kan tove rundt kjerner av ullgarn, skumgummi etc. Ull er et fantastisk materiale for forming både til liten og stor! Det finnes forøvrig masse bøker om toving!Lykke til !
glaciera Skrevet 9. november 2004 #9 Skrevet 9. november 2004 Her var det mange gode tips for min toåring også! Tenker nok hun skal få gå løs på pepperkakebaking (hun elsker å bake...) og marsipanfigurer også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå