Gå til innhold

Toll og ferie, kvote og fortolling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Dersom man blir stoppet i tollen, og har med seg mer enn den vanlige "kvoten" fra taxfree. Altså, med f.eks. 400 sigaretter. Det er jo lov å ta med inn dersom det fortolles.

hvis jeg ikke har fortolla det, og blir stoppa. Tar de det fra meg automatisk da eller får jeg mulighet til å fortolle det? 

Anonymkode: d70b5...05f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De tar det fra deg og du får bot. 

Anonymkode: aa518...4ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Dersom man blir stoppet i tollen, og har med seg mer enn den vanlige "kvoten" fra taxfree. Altså, med f.eks. 400 sigaretter. Det er jo lov å ta med inn dersom det fortolles.

hvis jeg ikke har fortolla det, og blir stoppa. Tar de det fra meg automatisk da eller får jeg mulighet til å fortolle det? 

Last ned tollvesenet sin app. Der kan du fortolle på forhånd, regne ut hva du kan ta med av vin/øl/sprit/sigaretter og forhåndsbetale. Etterpå går du lovlig på grønt. Vanskeligere er det ikke. 

Anonymkode: 73304...3f4

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Har du først gått på grønt og blir stoppet, tar de fra deg alt og du får bot. Dette er en del av gamblingen dersom du velger å smugle.

Skrevet
Den 1.7.2016 at 13.41, AnonymBruker skrev:

Hei! 

hvis jeg ikke har fortolla det, og blir stoppa. Tar de det fra meg automatisk da eller får jeg mulighet til å fortolle det

Det blir litt som at en butikktyv skal få en sjanse til på vei ut døren ;) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...