viwi Skrevet 19. juli 2002 #1 Skrevet 19. juli 2002 Er så lei meg. Fordi vi hadde en privat fotograf til å ta bilder av oss på dagen vår. Så får vi fremkalt bildene da- og nesten ikke et eneste kan vi bruke. Enten ser vi hver vår vei, en smiler den andre ikke... OSV osv.. Det verste er jo at han tok toppen 8 bilder av bare meg og mannen min og en hel haug av oss sammen med forlovere..... Så nå er jeg så sint og skuffet. Må nok dessverre ta bildene på nytt og det er jo så dumt. Da må jeg jo få satt opp håret på nytt og allting.. Dessuten blir dette dyrt.. Må jo leie klærne på nytt til mannen min også... Huff ja sånn kan det gå. Noe må jo gå galt...
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2002 #2 Skrevet 19. juli 2002 Dere kan ikke høre med gjestene som tok bilder om de gjerne har et fint dere kan bruke? (det er kanskje ikke så nødvenig at dere er så oppstillt; et fra utenfor kirken kanksje Dette var fryktelig leit for dere og det vil ikke være det samme om dere må ta bildene på nytt. Syntes det var veldig uproffisjonelt å bare ta så få bilder av kun dere to sammen. Vi var hos fotograf i hans eget studio, han tok over 40 bilder av oss slik at han hadde nok å ta av. Lykke til! Sussi
snowkid Skrevet 19. juli 2002 #3 Skrevet 19. juli 2002 Så leit. :evil: Hvis fotografen ikke er duganes burde han ikke ha tatt på seg oppdraget! Er fotografen fornøyd selv da? Han burde jo se at bildene ikke er gode nok, og da burde dere få et realt prisavslag.(hvis dere har betalt når det var privat fotograf) Får håpe at noen av gjestene deres har fått tatt noen flotte bilder av dere, kanskje dere kan bruke noen av dem? Så slipper dere ekstra kostnader og så er det kanskje ikke det samme å ta bilder etterpå? Jeg håper dere finner en fin løsning.
Furstina Skrevet 19. juli 2002 #4 Skrevet 19. juli 2002 Åh. Lider med er. Så tråkigt. Har ni inte några gäster, kanske i den närmsta familjen, som har tagit några bra foton då? De kanske ni kan använda? Vad hade ni kommit överens med fotografen om? Kan ni klaga? Vi har beslutat oss för att inte anlita en fotograf eftersom de ska ha så mycket betalt för så få bilder. I stället har vi köpt flera rullar film och ska låta någon i familjen ta MÅNGA bilder i olika miljöer och ljus. Jag skulle vara mycket förbannad om jag betalade så mycket och det inte blev bra.
viwi Skrevet 19. juli 2002 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2002 Takk for medfølelsen. Joda mange gjester har sendt oss fine bilder. MEN ingen fine fra lokasjonen vi var å tok bryllupsbildene.. Vi tok de ute skjønner dere... Å jo ....egentlig er det jo noen fine da etter mye gransking. Men så var det forstørrelser da...? gudene vet. Kanskje vi bare lar det være med det som er. Vi har masse fine bilder fra kirka og på kirketrappa, men..... Fotografen er hobbyfotograf så vi kan jo ikke klage heller. Vil bare advare andre iallfall. Om dere har hobbyfotografer til å ta bilder: sørg for at han tar MINST 1 film av bare dere!!! Når jeg får det til skal jeg legge ut bilde av oss på KG.... Så får dere se hvordan vi så ut på dagen... Syns selv at jeg er svært lite fotogen, men faktisk smiler jeg på de fleste bilder og ser ganske ok ut. DET er jo positivt iallfall hehe
Piano Man Skrevet 19. juli 2002 #6 Skrevet 19. juli 2002 Trist å høre om dette viwi, hadde vurdert noe lignende for å spare penger, men du har med alle poengene hvorfor vi velger en proff fotograf. Har du lagt ut en link eller tråd om bryllupet tidligere? Jeg gifter meg med CEL. 10 august.
CecilieB Skrevet 19. juli 2002 #7 Skrevet 19. juli 2002 Vi hadde tenkt å spare penger å få en kompis til å ta bildene, men jeg spurte til slutt svigermor om hun ville gi oss fotografen i gave siden vi ikke hadde råd selv. Heldigvis gikk hun med på det og bildene ble råflotte!
Romle Skrevet 19. juli 2002 #8 Skrevet 19. juli 2002 Been there, done that.. Vi valgte en i familien til å ta bilder, han er fotograf.. Jeg fortalte på forhånd at jeg ville ha naturlige bilder og ikke oppstillingsbilder. Jeg skrev ned på lapp hvordan jeg ville ha det. Men tror du han fikk det til?? Nei. Bildene er kjempe fine de, men de er oppstilt og stive - akkurat sånn jeg ikke ville ha det... :cry: Dessuten er det ingen bilder med familie, forlovere osv... Kvelden bare fløy av gårde og jeg tenkte ikke på det. Synes på en måte det var hans oppg... Var skikkelig lei meg etterpå og hvis jeg tenker på det nå, så blir jeg sur igjen.. Nå er det snart et år siden. Jeg vil anbefale dere å gå til ordentlig fotograf og snakk med han først.- fortell hvordan dere vil ha det. Men man kan selvfølgelig være uheldig fordet... lykke til :blunke:
Gjest augustbrud 2003 Skrevet 20. juli 2002 #9 Skrevet 20. juli 2002 Jeg har også hørt om folk som ikke har brukt penger på en profesjonell fotograf, og de har sagt at de angrer og dette bør man ikke spare inn på! Bildene er jo tross alt noe du har hengende fremme resten av livet (?). Dessuten så er det jo sånn at hvis fotografen driter seg ut så kan man klage. Det er ikke lett å klage på svigermor.... Til din spesifikke situasjon vil jeg si at finn et bilde som er bra av dere begge, enten det er på nært hold eller ikke. Da har dere takkekort og et bilde til veggen. Tror ikke jeg ville tatt alle bildene på nytt.
Mrs. B Skrevet 20. juli 2002 #10 Skrevet 20. juli 2002 Dette var leit å høre. Vi hadde profesjonell fotograf til å ta de offisielle bildene, og så hadde vi fetteren til mannen min som amatør fotograf. Han var sååå flink og fulgte oss hele dagen, fra jeg var hos frisøren, vielsen, middagen, fyrverkeriet, alle gjestene og helt til jeg blir båret over dørstokken til hotellrommet vårt. Over 200 fine bilder tok han, så vi var heldigvis veldig heldige. Man kan altså få bra bilder men amatørfotograf også, men det er viktig å vite om den som tar bildene er flink til det eller ikke, for det er veldig kjedelig å havne opp i en situasjon som deres. Håper det ordner seg for dere!
Augustbrud02 Skrevet 20. juli 2002 #11 Skrevet 20. juli 2002 Huff og huff, men la dette være en lærpenge til alle de som ønsker å droppe proff fotograf for å spare noen kroner. Dette kan skje, og det er i våre øyne ikke verdt det. Vi bruker over 5000 kroner på å ta ordentlige bilder, og det er verdt det når vi får fine bilder. Utrolig kjedelig at slike ting skal skje, men det er faktisk en risiko når man ikke tar bilder hos en fotograf. Det finnes mange flinke private hobbyfotografer, men også mange dårlige. Vær iallfall obs på hvem man velger og sørg for at det blir tatt masse bilder av dere.
Gjest Venn av hobbyfotograf... Skrevet 20. juli 2002 #12 Skrevet 20. juli 2002 Jeg synes synd på hobbyfotografen, jeg... Hun/ han tenker nok at hun aldri mer skal si ja til noe sånt, for om man sier ja, så er det som regel som en vennetjeneste, og ikke for at man har så sinnsvakt lyst. Alle vet vi jo at vi bruder er ekstremt kresne og alt skal være perfekt, så som hobbyfotograf setter man seg utsatt til med å gå med på noe slikt. Å tnke at det skal bli bra bilder av seg selv er også litt vel optimistisk. Når du går til en proff fotograf så legger du av minst en hel time der all opmersomhet hos dere er viet bildene. man trenger litt ro for å få den rette stemningen, liksom. Så vil jeg bare legge til at såkalt profesjonelle fotografer ikke behøver å være tingen det heller. Jeg har hatt en grusom opplevelse med dette, der jeg "skjeler"/ blinker på absolutt ALLE bildene! Og noe mer oppstilt skal man leite lenge etter. Det er en sånn fake trapp som man liksom skal stå ved...
Augustbrud02 Skrevet 20. juli 2002 #13 Skrevet 20. juli 2002 Så vil jeg bare legge til at såkalt profesjonelle fotografer ikke behøver å være tingen det heller. Det er jammen meg sant. Har hørt mye rart om en fotograf i Drammensområdet. Ei jeg kjenner fikk bl.a. ødelagt alle bildene med at kraven på brudgommen stod opp på alle bildene og at kjedet hennes ikke hang rett. Slike ting bør absolutt fotografen se spør du meg. Det lureste er uansett å kikke på noen bilder som den man ønsker til å fotografere har tatt, slik at man har litt kjennskap til kvaliteten. Og også snakke med andre som har brukt vedkommende.
viwi Skrevet 20. juli 2002 Forfatter #14 Skrevet 20. juli 2002 Takk for alle svar!!! Vi har studert bildene til det ytterste nå og har funnet noen vi kan bruke til både takkekort og forstørrelser! Vi skal beskjære noen bilder slik at vi kan forstørre de. Der gjør jo ikke noe om ikke hele kjolen min f.eks er med på forstørrelsene.... Så vi har slått oss til ro med at det er greit.... Dessuten hadde bror til min mann tatt et nydelig sort/hvitt bilde av oss som vi også skal forstørre. Så det har ordnet seg selv om jeg gjerne skulle hatt flere ok bilder... Lykke til alle dere andre bruder... Håper dere lærer av andres feil. Bare sørg for at det blir tatt NOK bilder!!!
jbkaarud Skrevet 20. juli 2002 #15 Skrevet 20. juli 2002 Uff, dette var jo veldig leit. Det er jo noe som allikevel kan bli en konsekvens av at man velger en amatørfotograf. Vi benyttet i hvert fall en kjent fotograf for bryllupsbildene og vi ble virkelig fornøyd!!! Alle har skrytt av bildene også. I selve bryllupet tok broren min mange bilder, rundt 200 stk. Av disse var det også svært mange fine bilder. Vi fikk dessverre ikke tatt alle bildene som vi ønsket med forlovere, foreldre, familie mm, men allikevel nok til at vi er svært godt fornøyd. Jeg håper nå du klarer å finne noen bilder som er fine nok blant bildene du har allikevel. Og som mange har påpekt, er det vel ikke utenkelig at noen av gjestene har bilder du er fornøyd med.
tingeling Skrevet 21. juli 2002 #16 Skrevet 21. juli 2002 tror man kan være både heldig og uheldig med både proffe og amatører (selv om det jo er 'noe' større sjanse for godt utfall med proffe ) uansett, hvis man velger å bruke en bekjent, sørg for å ta masse bilder. har selv akkurat blitt fotografert (av en yrkes fotograf) for et bilde i skole katalogen. for dette ene bildet som de trengte tok de ca 50 bilder. ifølge fotografen pleier det å komme ett eller to gode bilder ut av en slik foto-session når det er mennesker som ikke er vant til å bli fotografert det dreier seg om. tingeling
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2002 #17 Skrevet 21. juli 2002 Huff, jeg er også vannvittig skuffet over bildene vi fikk fra fotografen. Og dette var en proff fotograf! Jeg ville ha inne bilder, han insisterte på at dette skulle tas ute, jeg sa at jeg har litt problemer med sterkt lys i øynene mine, så jeg var redd lyset skulle bli for sterkt om det var sol, dette garanterte han ikke skulle skje. Vi fikk 16 bilder av han. Ingen av de vil jeg bruke. Vi myser på alle bildene, og BH stroppen som har glidd ned sees på alle bildene.. han kunne jo ha gjort meg oppmerksom på den. Dessuten var det VANNVITTIG dyrt 5500,- Dette kan jo umulig være normal pris for 16 prøvebilder i album? Så vi må nok finne et bilde som noen av gjestene har tatt og bruke på takkekort etc. Det er vanvittig kjipt, så jeg føler veldig med deg
Rose Skrevet 21. juli 2002 #18 Skrevet 21. juli 2002 Bilder fra bryllupet er viktige - de er et varig minne fra livets største fest og skal gå i arv i generasjoner. Derfor synes jeg det er viktig å bruke litt penger på det. En proff fotograf trenger ikke å bli så dyr, vi har valgt en serie på 16 bilder, utendørs. Prøvebildene er små og i et enkelt pappalbum og alt koster ca. 2700. Skulle vi ha det nest fineste albumet spratt prisen opp til 4200. Men det er jo forstørrelesene som er sluttresultatet for oss, ikke prøvebildene så en fancy album var ikke nødvendig.
viwi Skrevet 21. juli 2002 Forfatter #19 Skrevet 21. juli 2002 vil bare si at grunnen til at vi valgte en amatørfotograf var at det var så fryktelig langt til nærmeste fotograf... Så det var ikke for å spare inn.... Men som jo flere sier: ikke alle fotografer tar gode bilder heller... Håper at dere andre misfornøyde også klarer å finne et brukanes bilde!!!
jbkaarud Skrevet 21. juli 2002 #20 Skrevet 21. juli 2002 vil bare si at grunnen til at vi valgte en amatørfotograf var at det var så fryktelig langt til nærmeste fotograf... Så det var ikke for å spare inn.... Et lite tips til dere andre som har langt til fotografen - hvis dere betaler, kan fotografen helt sikkert komme til det stedet dere ønsker. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå