Gå til innhold

Hvorfor er folk så kritiske til islam når kristendommen er like '"ille"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Den ‎01‎.‎07‎.‎2016 at 13.13, Balian de Ibelin skrev:

Hva sier ikke bibelen noe om å drepe de som er vantro ?

Deuteronomy 17

If there be found among you, within any of thy gates which the LORD thy God giveth thee, man or woman, that hath wrought wickedness in the sight of the LORD thy God, in transgressing his covenant; 17:3 And hath gone and served other gods, and worshipped them, either the sun, or moon, or any of the host of heaven, which I have not commanded; 17:4 And it be told thee, and thou hast heard of it, and enquired diligently, and, behold, it be true, and the thing certain, that such abomination is wrought in Israel; 17:5 Then shalt thou bring forth that man or that woman, which have committed that wicked thing, unto thy gates, even that man or that woman, and shalt stone them with stones, till they die.

Or Deuteronomy 13:

6 If your very own brother, or your son or daughter, or the wife you love, or your closest friend secretly entices you, saying, “Let us go and worship other gods” (gods that neither you nor your ancestors have known, 7 gods of the peoples around you, whether near or far, from one end of the land to the other), 8 do not yield to them or listen to them. Show them no pity. Do not spare them or shield them. 9 You must certainly put them to death. Your hand must be the first in putting them to death, and then the hands of all the people. 10 Stone them to death, because they tried to turn you away from the Lord your God, who brought you out of Egypt, out of the land of slavery. 11 Then all Israel will hear and be afraid, and no one among you will do such an evil thing again.

12 If you hear it said about one of the towns the Lord your God is giving you to live in 13 that troublemakers have arisen among you and have led the people of their town astray, saying, “Let us go and worship other gods” (gods you have not known), 14 then you must inquire, probe and investigate it thoroughly. And if it is true and it has been proved that this detestable thing has been done among you, 15 you must certainly put to the sword all who live in that town. You must destroy it completely, both its people and its livestock. 16 You are to gather all the plunder of the town into the middle of the public square and completely burn the town and all its plunder as a whole burnt offering to the Lord your God. That town is to remain a ruin forever, never to be rebuilt.

http://www.patheos.com/blogs/dispatches/2015/01/22/yes-the-bible-does-say-to-kill-infidels/

Men det gjelder kanskje ikke når det er det gamle testamentet. Men det er jo en kjent sak at kristne liker og ignorere de deler av bibelen de ikke liker.

Du burde følge ditt eget råd.

Nå er det slik at den viktigste del av Bibelen for kristne er Ny Testamentet, det er først der Jesus viser seg. Så kristne følger Ny Testamentet og det i Gamle Testamentet som Jesus ikke har annulert. Lærer man ikke dette på skolen lengre? Et lite eksempel, i Gamle Testamentet står det om steining som straff, men da Jesus engang møtte en kvinne som hadde vært utro sa han til alle tilskuerne,Den som er uten synd kan kaste den først stein, og til kvinnen sa han, Gå, og synd ikke mer.

Anonymkode: a15f6...d92

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 2.7.2016 at 2.14, Balian de Ibelin skrev:

La meg gjette du er kristen og gjør som de fleste kristne og andre religiøse du velger bort det du ikke liker så later du som det ikke finnes.

Jeg velger ikke bort det jeg ikke liker. Jeg har derimot skjønt at siden Moseloven er en avtale mellom Gud og det jødiske folket, og jeg ikke er jøde, så gjelder ikke Moseloven meg, og når du siterer Moseloven, så er ikke dine sitater relevante. Den som derimot velger seg det han liker, er du selv, som plukker deg ut vers fra Moseloven og påstår at disse gjelder alle mennesker, noe som er typisk for ateister når de skal uttale seg om kristendommen. De kommer alltid trekkende med sitater fra Moseloven.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.7.2016 at 18.41, Testosteron skrev:

Jeg velger ikke bort det jeg ikke liker. Jeg har derimot skjønt at siden Moseloven er en avtale mellom Gud og det jødiske folket, og jeg ikke er jøde, så gjelder ikke Moseloven meg, og når du siterer Moseloven, så er ikke dine sitater relevante. Den som derimot velger seg det han liker, er du selv, som plukker deg ut vers fra Moseloven og påstår at disse gjelder alle mennesker, noe som er typisk for ateister når de skal uttale seg om kristendommen. De kommer alltid trekkende med sitater fra Moseloven.

Moseloven burde ikke vært med i bibelen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.7.2016 at 11.53, AnonymBruker skrev:

1. Det står masse dritt i bibelen også, men det bryr ikke folk seg om. Det er ikke religionen som er problemet, men kulturen. Og kulturen har ingenting med religionen å gjøre.

2. Hvis en kvinne velger å gå med hijab, så må hun få lov til det på grunn av religionen, på samme måte som en norsk kvinne kan gå med et kors smykke. Eller blir det helt feil igjen? Neste gang jeg møter en jente som går med kors, skal jeg da si hun er undertrykt?

Anonymkode: cc279...e7a

Legg merke til at det er inntolerante ateister som tar til orde for å forby hijab. Som regel er det feminister som anklager menn for å være like intolerante som dem selv.

At du dømmer kristne for hvor intolerant du er, og hvordan muslimer oppfører seg, er jo festlig....

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Problemet med kristne er at de bruker de deler av det gamle  testamentet de liker men later som det de ikke liker ikke eksisterer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Balian de Ibelin skrev:

Problemet med kristne er at de bruker de deler av det gamle  testamentet de liker men later som det de ikke liker ikke eksisterer.

Og ditt problem er at du aldri har lest bibelen (GT) i sin sammenheng, men kun enkeltvers med det ønske å missforstå det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Det samme gjør du. Du plukker deg ut det du liker, og så ser du helt bort fra det du ikke liker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 1.7.2016 at 12.05, AnonymBruker skrev:

Hahahaha. 

Norge ble kristne med sverd under Olav Tryggvason, men dette var på vikingtiden da det var på den måten man kjempet kampene sine. I dag vet vi heldigvis bedre. Extremister i muslimiljøet jobber enda på denne måten for å fremme religionen sin. Heldigvis er de bare en liten brøkdel av det muslimske miljøet.

at du sammenlignet kors og hijab er helt på jordet spør du meg. Korset er ikke kvinneundertrykkende. Kristne menn bruket også kors. Og korsets mening er ikke å dekke til deler av kvinnen, det er utsmykning. Hijab er kvinneundertrykkende fordi dens formål er å dekke til kvinnen fordi ingen andre enn hennes mann skal få se håret hennes. 

Men vi har kvinneundertrykkende plagg i det norske samfunn også (uavhengig av religion). Bikinioverdel! For 30 år siden gikk kvinner toppløse på norske strender og små jenter badet nakne eller i badetruse. Nå er dette lite akseptabelt fordi brystene er blitt sexuslisert og er forbehold noe privat. 

Anonymkode: 20b6c...ca3

dummeste jeg har lest! :skratte: Og om det er noen som undertrykker ved dette så er det dere kvinner selv. Jeg hører sjelden menn klager på stive brystvorter gjennom klær og lignende, det er mest kvinnene som ser ned på og synes det er ufyselig.

Så fra oss menn: Ja takk til flere uten bh.

Anonymkode: ed470...f32

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
3 timer siden, Testosteron skrev:

Det samme gjør du. Du plukker deg ut det du liker, og så ser du helt bort fra det du ikke liker. 

Jeg er ateist og tror ikke på noe av det som står i bibelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kristendommen er ganske ille, men kjære TS, Islam er mye verre. Hvorfor tror du IS kastwr homofile fra toppen av btgninger, halshogger, voldtar og brenner erobrede mennesker? Jo, fordi Muhammed gjorde alle disse tingene, og en god muslim skal følge Muhammeds levesett.

Anonymkode: 5d078...d09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du IS kastwr homofile fra toppen av btgninger, halshogger, voldtar og brenner erobrede mennesker? Jo, fordi Muhammed gjorde alle disse tingene, og en god muslim skal følge Muhammeds levesett.

Anonymkode: 5d078...d09

Kastet virkelig Muhammed homofile fra toppen av bygninger? Jeg trodde ikke det var høyhus på den arabiske halvøya på 600-tallet :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 1.7.2016 at 11.53, AnonymBruker skrev:

1. Det står masse dritt i bibelen også, men det bryr ikke folk seg om. Det er ikke religionen som er problemet, men kulturen. Og kulturen har ingenting med religionen å gjøre.

2. Hvis en kvinne velger å gå med hijab, så må hun få lov til det på grunn av religionen, på samme måte som en norsk kvinne kan gå med et kors smykke. Eller blir det helt feil igjen? Neste gang jeg møter en jente som går med kors, skal jeg da si hun er undertrykt?

Anonymkode: cc279...e7a

Så det at de steiner folk i muslimske land har ingenting med religionen å gjøre?

Det er ikke det at det ikke "står mye dritt" i Bibelen, men jeg tror du skal slite hardt for å finne en kristen som er for steining.

Anonymkode: 69a75...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den ‎01‎.‎07‎.‎2016 at 21.35, Balian de Ibelin skrev:

Da kan man jo lure på hvorfor det gamle testamentet blir brukt av kristne som f.eks de 10 bud

Om det gamle testamentet ikke gjelder for kristne hvorfor bruker de da 10 bud som også er fra mosebøkene ?

Sannheten er at kristne bruker det de liker fra det gamle testamentet og ignorerer det de ikke liker.

Kort forklart; kristne følger Ny Testamentet og det i Gamle Testamenter som Jesus ikke har lagt ned forbud mot. Det står om steining i Gamle Testamentet, men Jesus forbød steining med eksempelet om den utro kvinnen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det at de steiner folk i muslimske land har ingenting med religionen å gjøre?

Det er ikke det at det ikke "står mye dritt" i Bibelen, men jeg tror du skal slite hardt for å finne en kristen som er for steining.

Anonymkode: 69a75...f48

Jesus selv var imot steining, og derfor vil du ikke finne kristne som sier at steining er ok.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

La oss ta det for gitt at de er like ille.

Vi har allerede lykkes i å bekjempe kristendommens fæle sider. Det frister ikke så veldig å måtte ha et tilsvarende oppgjør med islam også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, Testosteron skrev:

Kastet virkelig Muhammed homofile fra toppen av bygninger? Jeg trodde ikke det var høyhus på den arabiske halvøya på 600-tallet :klo:

Da bør du ta deg en tur til Jemen, der er det mange høyhus laget av stein ;-) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du ta deg en tur til Jemen, der er det mange høyhus laget av stein ;-) .

Nå ja, men var det det for 1 400 år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kort forklart; kristne følger Ny Testamentet og det i Gamle Testamenter som Jesus ikke har lagt ned forbud mot. Det står om steining i Gamle Testamentet, men Jesus forbød steining med eksempelet om den utro kvinnen osv.

De gjør ikke bare det. Noen kristne bruker begge like mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den ‎04‎.‎07‎.‎2016 at 0.42, Maleficenta skrev:

Moseloven burde ikke vært med i bibelen da...

For å forstå Ny Testamentet og dens historier må man ha med Gamle Testamentet, ellers blir det som å skrive en lang stil uten en begynnelse, forenklet skrevet :-) .

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Maleficenta skrev:

De gjør ikke bare det. Noen kristne bruker begge like mye

Se forklaring under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...