AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Dette opplever jeg relativt ofte. Det er venner, familie, kjæreste, etc etc og kan omhandle vektnedgang, trening, hundetrening, eksamensresultater og lignende. Hvis det er første gang jeg hører det pleier jeg å være medfølende, men etter hvert blir jeg lei. For det er deres egen feil at de presterer dårlig. Selvsagt kan man ikke gå ut og drikke og spise masse hver helg og forvente å gå ned i vekt hele tiden. Man blir ikke god til å sykle eller springe hvis man sjeldent trener på det. Hunden din blir ikke lydig av en øk med "sitt". Klart du ikke får en A på eksamen når du ser Netflix istedenfor å lese. Hva er det med folk?! Og jeg er ikke perfekt selv, men jeg går inn i meg selv og tenker at hvis det er min egen feil så må jeg bare endre noe. Anonymkode: a05dd...0b9 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Folk liker bare å ha noe å snakke om. Anonymkode: 0ffec...3b3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 Jeg opplever mye av det samme (tar meg selv i å være sånn også av og til, men har heldigvis selvinnsikt nok til å se at problemet er mitt ansvar, håper jeg i hvert fall). Folk er misfornøyde med ting i livet, men reflekterer overhodet ikke over hvordan de forholder seg til problemene. Jeg synes det er morsomt å spørre folk rett ut "Javel, og hvordan forholder du deg til det da?" til folk som klager over ting som er deres egen feil. De blir gjerne litt perplekse, for de har ikke skjønt før akkurat da at de selv velger hvordan de skal forholde seg til ting Anonymkode: 4a635...c8a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Helt enig! Jeg er så lei. Folk klager, og jeg kommer med et konstruktivt forslag. f.eks. at de har så dårlig mobilabonnement, og så kommer jeg med et forlag til et bedre ett, og så gidder de ikke å bytte. Og så klager de over at jeg ikke viser omtanke ved å jatte med på hvor fælt det er, og så fælt gjort av mobilselskapet å ha så høye priser og dårlig dekning osv... Og klaging på at de ikke blir tynne når de har meldt seg inn på sats og trener der 2 ganger første uken, 1 gang i uken neste uke, og så 2-3 ganger i måneden et par måneder, og så er det alltid noe som kommer i veien. Og selvsagt kan de bøtte i seg masse mat. ARgh... Blir jo ikke feit av melk heller, for det er jo SUNT! Det er ikke andres ansvar å gjøre livet ditt bra. Slutt å klage og ta tak! Anonymkode: 8dfdd...4f4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Så du sitter her å klager istedet for å gjøre noe med problemet? Du vet du faktisk kan si det til den det gjelder. Evt var dette bare en slik en selvskryt-tråd. Anonymkode: 0ffec...3b3 1
fuglekvitter__ Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 (endret) Ja? Det du sier er åpenbart, men folk kan ikke forsvinne i fra jordens overflate, og hvorfor skulle de endre seg for deg i det hele tatt? Dette er jo familien din, men helt ærlig jeg hadde defintivt prøvd å gi blaffen hvis det ikke går ut over deg. Og hvis de klager så bare be de gå et annet sted å klage. Er enig i tankegangen din på mange måter. Det er jo ditt liv. Gjør som du vil. Man kan defintivt vurdere om noen av de har rett i noe så klart. Endret 2. juli 2016 av fuglekvinnen__
Gjest Raindrops Skrevet 3. juli 2016 #7 Skrevet 3. juli 2016 De fleste av oss har behov for å klage og syte av og til, og det synes jeg er greit. Jeg har forståelse for at ting kan føles urettferdig og kjipt selv om det i bunn og grunn kan sies å være ens egen feil. Noen ganger trenger man bare å føle at noen er på sitt lag. Men det går er grense for meg også, og hvis det er en gjentagende greie det klages over, der det bare er blikk for problemer og ikke løsninger, så mister jeg en del empati for situasjonen deres i lengden.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #8 Skrevet 3. juli 2016 Elsker å klage litt! Og har stor forståelse for andres klager! Oftest er det egen manglende viljestyrke vi klager over Typiske temaer er være effekriv på jobb,,trene mer, spise sunt, gå ned i vekt, slutte å se på tull på tv, gjøre mer husarbeid, bruke mindre penger.... Vi vet hva vi bør og hva som virker, men sliter med perfeksjonen på alle områder på en gang, kan du si. Så da klager vi litt til hverandre, og får litt trøst i form av at andre sliter med det samme. Anonymkode: 4d0a0...643
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #9 Skrevet 3. juli 2016 Det er veldig irriterende når folk holder på sånn! Når noen gjør ett eller annet feil - som utelukkende er deres egen feil. Så blir de sure, og kjefter høyt og lenge på alle andre - for ting som egentlig er utelukkende deres egen feil! For eksempel dersom en person bestemmer seg for å gå en lang tur i skogen. Noen andre nevner at det er spådd veldig mye regn-vær, så han burde i alle fall tatt med seg regn-tøy, paraply eller noe. Men dette gidder ikke den personen som skal gå tur. Deretter begynner det å regne veldig mye, mens denne personen fremdeles er ute på tur. Når han endelig kommer tilbake fra tur, så er han (selvfølgelig!) gjennom-våt på grunn av alt regn-været. Da blir han fly forbanna på alle andre, og mener at det liksom er "alle andre" sin feil at han ble våt på grunn av alt regnet. Selv om han selv var veldig klar over at det (mest sannsynlig) kom til å bli en god del regn - og han ikke gadd å ta med seg paraply, støvler eller noe som helst i det han skulle ut! Anonymkode: 076d1...905
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #10 Skrevet 3. juli 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elsker å klage litt! Og har stor forståelse for andres klager! Oftest er det egen manglende viljestyrke vi klager over Typiske temaer er være effekriv på jobb,,trene mer, spise sunt, gå ned i vekt, slutte å se på tull på tv, gjøre mer husarbeid, bruke mindre penger.... Vi vet hva vi bør og hva som virker, men sliter med perfeksjonen på alle områder på en gang, kan du si. Så da klager vi litt til hverandre, og får litt trøst i form av at andre sliter med det samme. Anonymkode: 4d0a0...643 Men denne tråden handler jo om folk som klager til andre som ikke har noe sansen for sånn syting. Blir jo noe helt annet hvis man snakker med andre som også liker å holde på sånn Anonymkode: 4a635...c8a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #11 Skrevet 3. juli 2016 Er egentlig enig, men det kommer vel an på om det blir sagt i forbifarten som et samtaleemne eller er en lang klagetirade. Du kan jo si at dersom du virkelig vil gjøre noe med det, er det nok lurt å blablabla. Og hvis det ikke nytter, må man vel bare prøve å skifte emne. Anonymkode: 8694a...435
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #12 Skrevet 3. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men denne tråden handler jo om folk som klager til andre som ikke har noe sansen for sånn syting. Blir jo noe helt annet hvis man snakker med andre som også liker å holde på sånn Anonymkode: 4a635...c8a Men det vet man jo aldri. Er denne venninna/bekjente kanskje typen som høflig jatter med og virker kjempesympatisk, mens hun etterpå baksnakker meg på nettforum om hvor irriterende jeg er? Hvem vet!! Verste er de overdrevent løsningsorienterte! F eks klager man over sitt håpløse selv som ALDRI klarer å få lagt seg om kvelden og derfor er stup trøtt, og den løsningsoritenterte ramser opp med sovetips! Åååå, jeg vet jo alt det, hvis jeg ville ha praktiske råd hadde jeg googla Men nå virker det som om dette irriterer meg veldig, gjør egentlig ikke det.... Jeg vet bare hvem de er. F eks skriver jeg på fb: "Snart på tide å måke kjøkkengolvet igjen vel....hvor kommer alt dette fra? Skulle tro vi bodde i en potetåker! :)" Mange skriver ting som "Know the feeling!", "Velkommen i klubben", "Jeg har gitt opp!".....mens den løsningsorienterte skriver "Du får kjempebillige støvmopper på Rimi nå, tar ti sekunder å dra over golvet, kjempepraktisk!" Anonymkode: 4d0a0...643
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå