Gå til innhold

Barn i bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er gift eller skal gifte dere, hadde dere med barn i bryllupet? Hvordan gikk det med barn? Og, hvorfor/hvorfor ikke tok dere med barn i bryllup? 

Anonymkode: 834e0...27e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er gift eller skal gifte dere, hadde dere med barn i bryllupet? Hvordan gikk det med barn? Og, hvorfor/hvorfor ikke tok dere med barn i bryllup? 

Anonymkode: 834e0...27e

Her ordna vi det sånn at barna ble hentet kl 21 av barnevakter, fordi barn og alkohol hører ikke sammen. Det fungerte fint.

Anonymkode: c2dd9...bff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har valgt å si nei til alle under 18 pga alkohol og lyder under maten. Og at foreldrene deres kan slappe av mer på bryllupsfesten vår uten de. Og det ble faktisk veldig mange fornøyde foreldre da jeg sa det.

Anonymkode: 0a1cd...771

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ha ei på 17, neste etter det er vel 23 eller 24 tror jeg. Ingen av søsknene våres har barn ennå, og ikke vi heller. Vi ønsket ikke at venner og slektninger skulle ta med seg barn. Bryllup er ikke noe jeg ser på som at barn skal være med på. Hadde vi hatt barn, eller søsken hadde hatt det, hadde vi kanskje tenkt annerledes.. Det er ingen hittil som har reagert på at barna deres ikke er invitert, ei heller noen som har spurt om de kan være med.

Skrevet

I Norge er det mest vanlig at bryllup er uten barn, men jeg har vært med på de fleste varianter.  I vårt bryllup inviterte vi ingen barn, men det var fordi de yngste i vår familie var 16.  Å invitere venners barn hadde da blitt rart for oss.

Et bryllup jeg var i var det kun brudeparets egne barn som var med, og de ble hentet før middagen.  I et annet bryllup var det flere barn med, og ettersom de fleste bodde på hotellet hvor festen var så var barna med hele veien.  Jeg har også hørt om de som leier inn en barnevakt og har et eget barnerom ved siden av festlokalet hvor barna kan leke og slappe av.

Skrevet

Er veldig usikker kjenner jeg. Har ingen søsken med barn, men har noen vennepar som har små barn. I utgangspunktet syns jeg det er greit å holde dagen helt barnefri, men spesielt barna til det ene venneparet har vi fått veldig nær kontakt med og det hadde dermed vært kjekt å hatt de med på dagen vår. Så dette må nok diskuteres litt, kanskje luftes med venneparet også. De må uansett reise et stykke for å delta, så mulig de selv syns det er lettest å ha dem med, eller omvendt. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Kara W skrev:

I Norge er det mest vanlig at bryllup er uten barn, men jeg har vært med på de fleste varianter.  I vårt bryllup inviterte vi ingen barn, men det var fordi de yngste i vår familie var 16.  Å invitere venners barn hadde da blitt rart for oss.

Et bryllup jeg var i var det kun brudeparets egne barn som var med, og de ble hentet før middagen.  I et annet bryllup var det flere barn med, og ettersom de fleste bodde på hotellet hvor festen var så var barna med hele veien.  Jeg har også hørt om de som leier inn en barnevakt og har et eget barnerom ved siden av festlokalet hvor barna kan leke og slappe av.

Synes det er ganske 50-50 jeg. Har vært barn i Mange av de norske bryllupene jeg har deltatt i.

Anonymkode: 7a667...449

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ikke barn som gjester i bryllupet vårt da vi giftet oss. Delvis fordi de barna som var aktuelle å vurdere å ha med er mine søskenbarn, og det er så mange av dem at et sted måtte vi sette grensen. 

Min mann hadde ingen barn i slekta si på det tidspunktet.

Jeg synes at hvis det skal være barn med i bryllup, så må de være store nok til å klare å sitte rolig under taler slik at både store og små kan ha det fint i bryllupet uten å stresse. Så kommer det også an på om det er alkoholfritt bryllup, hvordan foreldrene eventuelt er mtp alkohol og de andre gjestene. Vårt var alkoholfritt.

Anonymkode: 3f08f...c2c

Gjest snusmumriken_
Skrevet

Barn under sermonien er helt okei, men ikke under middag og festen. Litt for foreldrene sin del, jeg vil at de skal kunne slappe av og feire med brudeparet, og fordi barn og alkohol ikke hører sammen. 

Jeg vil ikke ha barn i mitt bryllup, selv om vi skulle feiret uten alkohol ville jeg ikke det.

Skrevet

Vi hadde helt barnefritt. Utenom en ammebaby. Vi har ikke barn selv og er ikke så begeistret for  barn så for oss var der riktig å ikke ha barn tilstede hverken under vielse,  middag eller fest.

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde barn, ikke så mange og ingen under 10 tror jeg, men det gikk så fint at😀 tenker det er litt foreldrenes ansvar å finne ut hvor lenge de kan være og hva de tåler☺

AnonymBruker
Skrevet

Vår eldste sønn var 3 år da vi giftet oss, og han var med i bryllupet. I tillegg var det fire nevøer/nieser i alderen 3-7 år. De fikk egen barnemeny ved middagen, og vi hadde et rom vegg i vegg med lokalet der middagen foregikk med TV, filmer, leker ol. Og en barnepasser som så etter dem. Det fungerte helt fint. Vi hadde bryllupet på hotell, og barna ble lagt på rommene etterhvert med tilsyn. Så det var ingen barn tilstede på festen etter middagen. 

For vår del var det bare koselig å ha barna der, de er en del av familien og var selvskrevne gjester. 

Anonymkode: 5cada...624

Skrevet

Har ikke barn, men noen veldig nære tantebarn i barneskolealder (barna til søster). Alle de tre barna ble utrolig skuffet og lei seg når de ikke fikk komme i onkelen (bror til faren) sitt bryllup for en måned siden, fordi brudeparet ikke ville ha barn i bryllupet sitt pga det var så liten plass i selskapslokalet. (Har sett bilder i etterkant, der hadde nok vært plass til de tre barna også...) De tre barna er de eneste tantebarna dette paret har, og de er høflige og oppfører seg fint under en middag, jeg synes det var dårlig gjort å bare invitere foreldrene. Kunne fint ha ordnet med at f.eks jeg hentet dem etter middagen, slik de ikke ble med på festen, men fikk se onkelen og tanten sin gifte seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke turt å spørre om det på dette barnehater forum.

Anonymkode: 16e45...a76

• Liker 1
Skrevet

Vi ba uten barn. Et par unntak var nære slektinger som var under 18 år. Hadde vi hatt barn selv tror jeg kanskje vi hadde bedt med barn, men det hadde vi ikke ;)

Skrevet (endret)

Vi skal ha noen under 18. Men de er nær familie. En bror på 16 og en kusine på 14. Flere under 18 skal vi ikke ha med, da alle skal overnatte, og det ikke er noe sted barna kan oppholde seg om det blir kjedelig(Om vi skulle bedt min kusine på 11 og hans søskenbarn på 4). Det er også vanskelig å få med barnepass opp dit og foreldrene ytret selv et ønske om å slippe styret når de øsnker og kose seg med god mat og noe godt i glasset:P 

Endret av Sinsiew
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ikke ha barn i bryllupet. Vi skal ha et skikkelig fyllekalas og der hører ikke barn til. 

Anonymkode: 298d8...ceb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...