FebruarMamma Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Vi skal ta bildene FØR vielsen, og vielsen og festen er på samme sted. Det vil si at gjestene kommer jo direkte på hotellet med gaver rett før vielsen finner sted og setter de fra seg på gavebordet tenker jeg. MEN.. oppakkingen. Min forlover og en venninne skal hjelpe til med å pakke opp, men vi vil gjerne delta litt i oppakkingen selv også siden det ikke lar seg gjøre at de er ferdig oppakket når "vi kommer". Synes det virker rart å sitte 5 meter unna der oppakkingen finner sted, men ikke delta i det selv uten at det virker megafrekt.. Det er 40 som kommer, og det kommer sikkert litt gaver utenom dette og. Hvordan i alle dager skal det løse seg? Det er et stort kvadratisk restaurantlokale der gavebordet er inne i rommet.. :o Mange vet jeg har allerede kjøpt gaver, så å sende ut beskjed om ikke innpakkingspapir, eller cellofan-løsninger er heller ikke greit. Bryllupet er nå i sommer. :o HJELP!
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Få hjelp av en som pakker opp og en som skriver. Så hjelper du og du min mann med oppakking, men også med "ååh, aaah, såå vakker, akkurat sånn vi ønsket oss"-prat av de tingene venninnen/vennen pakker opp. Pass på at dere ikke pakker opp for fort for den som skriver. Så stiller dere ut. Ha en søppelsekk i nærheten og stapp papiret raskt ned i den. Oppryddingen gjør nesten seg selv. Ikke gjør seremoni av det, bare åpne, raskt og effektivt, og la folk se det ferdige gavebordet etterpå. Anonymkode: 84228...894 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #3 Skrevet 1. juli 2016 Ønsk kun pengegaver da vel! (på forskudd), og legg frem kontoutskriften på gavebordet Anonymkode: 2f581...fb2 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #4 Skrevet 1. juli 2016 Altså jeg har vært i noen så "rett fra vielse til fest" bryllup, og det er ikke så mye dødtid som du tror. Det er greit at dere har tatt bilder før vielsen, men så er det bildet av brudeparet med foreldre, søsken, søskenbarn, venner, gjestene vil ha noen bilder av brudeparet, folk vil gratulerer osv, og plutselig er det gått minst en time -halvannen. På den tiden rekker de andre å pakke opp. Anonymkode: 0f064...080 14
Tonio Skrevet 1. juli 2016 #5 Skrevet 1. juli 2016 Jeg har kun vært i ett bryllup, og der var gaverommet ett eget rom. I tillegg tok brudeparet bilder etter vielsen, så de kom jo litt etter andre. Der ble det ordnet at to personer åpnet og skrev ned hva gavene var. Brudeparet hadde ikke tid til å se på gavene engang før etter maten, for selv om de tok bilder etter vielsen, var det jo folk som ønsket å ta bilder når de kom til lokalet. Det skulle bli tatt bilde av brudepar, brudepar og forlovere, brud+forlover, brudgom+forlover, brud+foreldre, brudgom+foreldre, brudepar+foreldre, brudepar+søsken. Brudepar+besteforeldre+foreldre+søsken.. Dessuten ville alle si gratulere, håndhilse, fortelle hvor vakker bruden var.. Maten ble utsatt for ting tok myye lengre tid enn planlagt. Hvis jeg var i dine sko ville jeg rett og slett slappet av og ikke tenkt på dette før dagen, og på selve dagen hvis du følte det var tid før maten vært med litt. Du trenger ikke gjøre mer enn å lese på kortene og titte. Det føles kanskje rart ut, men jeg tviler på at noen vil reagere. Selv hvis de 40 gjestene er alle par, og dere da får 20 gaver er det ganske mye å pakke opp..
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 Dere har ikke sjans til å rekke det. Dere skal prioritere å mangle med gjestene, ikke egotripe over gaver. Anonymkode: 7428c...2cf 15
FebruarMamma Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2016 Den 1.7.2016 at 11.30, AnonymBruker skrev: Altså jeg har vært i noen så "rett fra vielse til fest" bryllup, og det er ikke så mye dødtid som du tror. Det er greit at dere har tatt bilder før vielsen, men så er det bildet av brudeparet med foreldre, søsken, søskenbarn, venner, gjestene vil ha noen bilder av brudeparet, folk vil gratulerer osv, og plutselig er det gått minst en time -halvannen. På den tiden rekker de andre å pakke opp. Anonymkode: 0f064...080 Vi skal ikke ha bilder med foreldre, søsken osv Men skjønner det dere sier med at tiden kommer til å gå altfor fort :o
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #8 Skrevet 5. juli 2016 Det er helt vanlig at man velger noen til å åpne gavene. Ikke frekt i det hele tatt. Jeg har åpnet gaver i flere brylluper, for venninner. En åpner og en skriver på liste. Ikke bry dere med å stresse med å åpne selv. Prioriter heller å snakke med gjestene. Anonymkode: f57f7...ba6 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #9 Skrevet 5. juli 2016 Jeg og en annen pakket opp gavene i bryllup en gang. Har aldri gjort det før, så vet ikke hva som er vanlig, men i tillegg til penn og papir, var det også kjøpt inn små klistremerker, som vi brukte til å nummerere listen + gavene. Veldig lurt synes jeg, og gikk ganske fort, til tross for maange gaver Anonymkode: 272e3...4d6 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #10 Skrevet 6. juli 2016 23 timer siden, FebruarMamma skrev: Vi skal ikke ha bilder med foreldre, søsken osv Men skjønner det dere sier med at tiden kommer til å gå altfor fort :o Du tror ikke dine foreldre har oyst å få et bilde av seg sammen med dere? Anonymkode: 0f064...080 4
FebruarMamma Skrevet 6. juli 2016 Forfatter #11 Skrevet 6. juli 2016 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tror ikke dine foreldre har oyst å få et bilde av seg sammen med dere? Anonymkode: 0f064...080 Nei, det tror jeg ikke. Har kun min mor av nær familie der - og mannen har sine søstre og foreldre, men de er ikke sammen mye ellers. Brødrene snakker aldri sammen utenom påske, jul hvis det er familieselskap osv. og mannen har ikke det nære forholdet til sine foreldre heller. Så kan godt hende de (hans foreldre) ønsker et bilde med oss som de kan vise frem til sine venner - men det er ikke i vår høyprioritet, nei. Om de tar frem egen mobil e.l. og ber noen ta bilder av oss samlet - SELVSAGT stiller vi opp! Men har ikke tenkt å betale fotografen ekstra for å stå og stille oss opp og se ut som one big happy family når det ikke er slik det er i virkeligheten Endret 6. juli 2016 av FebruarMamma 3
ejlisothilie Skrevet 6. juli 2016 #12 Skrevet 6. juli 2016 Må dere pakke opp gaver på selve dagen da? Vi planlegger å ha gaveoppakking dagen etter. Invitere nærmeste familie på kakerester og kaffe og pakke opp gavene (og lese kortene) i ro og fred
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #13 Skrevet 7. juli 2016 11 timer siden, ejlisothilie skrev: Må dere pakke opp gaver på selve dagen da? Vi planlegger å ha gaveoppakking dagen etter. Invitere nærmeste familie på kakerester og kaffe og pakke opp gavene (og lese kortene) i ro og fred Da hadde jeg vært skuffet som gjest Anonymkode: 7428c...2cf 18
Stars Skrevet 7. juli 2016 #14 Skrevet 7. juli 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da hadde jeg vært skuffet som gjest Anonymkode: 7428c...2cf Helt enig! Må jo vise gjestene såpass respekt at dere åpner gavene mens de er der. Veldig lurt å ha klisterlapper for å nummerere gavene slik noen over her nevner, det har jeg vært med på å gjøre som gaveåpner i et bryllup, mye lettere å ha kontroll på hva som er fra hvem da. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #15 Skrevet 7. juli 2016 Jer ør butikkene og butikkansatte ta et hint. Både ved å på sine bryllupssider la brudeparet velge om de ønsker cellofaninnpakning på gavene og ikke papir og ved å spørre kunder som handler til brudepar om hvilken innpakning de ønsker. Det meste i dag kommer jo i kartonger med bilde av innholdet på. Har dere egen side for bryllupet? Skriv inn at dere ønsker gaver i cellofan og ikke papir? Anonymkode: 09902...e35 2
Rosa Sitron Skrevet 7. juli 2016 #16 Skrevet 7. juli 2016 32 minutter siden, Stars skrev: Helt enig! Må jo vise gjestene såpass respekt at dere åpner gavene mens de er der. Veldig lurt å ha klisterlapper for å nummerere gavene slik noen over her nevner, det har jeg vært med på å gjøre som gaveåpner i et bryllup, mye lettere å ha kontroll på hva som er fra hvem da. Mhm. Dette er noe av det jeg liker best ved brylluper, å få se alle de fine gavene og kortene på gavebordet. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #17 Skrevet 8. juli 2016 Den 06.07.2016 at 0.52, ejlisothilie skrev: Må dere pakke opp gaver på selve dagen da? Vi planlegger å ha gaveoppakking dagen etter. Invitere nærmeste familie på kakerester og kaffe og pakke opp gavene (og lese kortene) i ro og fred Verkeleg? Det er då veldig skuffande for alle andre enn deg? Litt bridezilla her? Anonymkode: 396e4...a8b 3
ejlisothilie Skrevet 4. august 2016 #18 Skrevet 4. august 2016 Den 8. juli 2016 at 22.14, AnonymBruker skrev: Verkeleg? Det er då veldig skuffande for alle andre enn deg? Litt bridezilla her? Anonymkode: 396e4...a8b Definitivt ikke bridezilla. I min vennegjeng har de fleste gjort det på den måten, og vi har snakket mye om det. De aller fleste som kjenner oss vet at vi kommer til å gjøre det sånn og de syns det er helt ok. De er jo der for å feire og feste, ikke se på gaver. For øvrig lurt det tipset med cellofaninnpakking! 1
Athene Skrevet 4. august 2016 #19 Skrevet 4. august 2016 Tiden går fort. Bruk den på å nyte hverandre, og gjestene. Organiser at noen andre tar seg av gaveåpningen, mange gode tips med klistremerker og så videre på nett. Dersom dere kommer mens gaveåpningen pågår er det bare å involvere seg med å se på det som er pakket opp, og hvem som har gitt hva, og også se på det som blir pakket opp. Og heller bruke tiden på å takke gjestene for den konkrete gaven. Finnes mellomting mellom å sette seg ned 5 meter unna, og å være med på oppakkingen Vi hadde beskjed om ingen innpakning av miljøhensyn på hjemmesiden for bryllupet, omtrent halvparten fulgte dette. Jeg støtter også gaveåpning i bryllupet. Koser meg med å se på gavene i bryllup. Handler ikke om verdi og gavmildhet, men er som gjest koselig å se alle de fine tingene.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #20 Skrevet 4. august 2016 2 timer siden, ejlisothilie skrev: Definitivt ikke bridezilla. I min vennegjeng har de fleste gjort det på den måten, og vi har snakket mye om det. De aller fleste som kjenner oss vet at vi kommer til å gjøre det sånn og de syns det er helt ok. De er jo der for å feire og feste, ikke se på gaver. For øvrig lurt det tipset med cellofaninnpakking! Syntes fortsatt det er litt bridzilla. At andre har gjort det før gjør det ikke greit. Hadde vært skikkelig skuffet som din gjest. Anonymkode: 7428c...2cf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå