Gå til innhold

Valp, tips hjemme alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan løser nye valpe eiere hverdagen? Hunden jeg skal kjøpe blir først født ca 7 juli, den vil da være leveringsklar i september. Jeg har ikke ferie i september og jobber dager fra 8-15. Hvordan skal jeg løse dette? Hva gjorde dere i valpetiden? Tips til løsninger mottas 😄

Anonymkode: b8428...5fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan løser nye valpe eiere hverdagen? Hunden jeg skal kjøpe blir først født ca 7 juli, den vil da være leveringsklar i september. Jeg har ikke ferie i september og jobber dager fra 8-15. Hvordan skal jeg løse dette? Hva gjorde dere i valpetiden? Tips til løsninger mottas 😄

Vi tok fri fra jobb de første ukene, etterpå var vi hjemme hver lunchpause og matet og luftet. Om man ikke har anledning til det , så har man kanskje noen som kan passe valpen, eller  hjelpe til på annen måte?

Anonymkode: 426e2...81a

• Liker 2
Gjest *Micki*
Skrevet

Den burde ikke være hjemme så lenge uten tilsyn hvertfall. Hvis du har en bestemor eller noe sånt som kan passe den på dagtid så er det det aller beste. Jeg vet ikke hvordan det er med hundebarnehage rundt der du bor, kanskje det kunne vært noe? Tenker at den trenger litt ekstra omsorg der også, men det kan sikkert avtales med personalet.

Skrevet

Vi tok fri de første ukene. Det er ikke bare bare for en liten valp å bli tatt fra alt den kjenner til- om den attpåtil skal være store deler av døgnet alene. Hunder er tilpasningsdyktige, men trenger å bli kjent med sin nye eier, og bli trygg på omgivelsene :) Ville strukket meg langt for å få til noe fri- eventuelt få andre til å passe om det ikke går. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere ikke har anledning til å ta noen uker fri eller få noen andre til å passe den mens dere er på jobb, så bør dere revurdere hele valpekjøpet og vente til det passer bedre for dere. Den kan ikke være alene så lenge i begynnelsen. 

Anonymkode: c60bc...6b7

• Liker 5
Skrevet

Vi fikk valp i fjor sommer.  Skulle gjerne hatt noen uker ferie da, så vi kunne vært hjemme mer med bikkja. Men jeg  fikk tatt henne med på min deltids jobb. Og kjæresten tok henne andre dager. Mye stress den sommeren for alle. Noen dager kom min mor som er lærer, masse fri, og hentet henne fra jobb. 

Heldigvis for oss da, så begynte jeg å studere på høsten, så hadde mye mer tid til bikke og trening 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) jobber med å få noen i familien til å trå til når babyen kommer 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...