Dame91 Skrevet 30. juni 2016 #1 Skrevet 30. juni 2016 Hei! Sendte en søknad om startlån til kommunen (nav), fordi vi ikke har nok egenkapital selv til å få lån i banken til bolig. Fikk avslag. De har sendt med et budsjett hvor det står hvor mye de mener er passelig å bruke på forskjellige poster i måneden. På forsikringer stod det 150 kr. Er ikke det veldig lite, eller betaler vi veldig mye? Har kasko på bil, pgr lån på bil. Å vi er to stk, å har reiseforsikring, inbo og uføre (med i fagforenings prisen) Så hva med dere?? :-)
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #2 Skrevet 30. juni 2016 Jeg (enslig og har ikke bil) betaler ca 3000,- pr år i innbo- og reiseforsikring. Anonymkode: 7b1c8...c35 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #3 Skrevet 30. juni 2016 Jeg bruker 1800. Meg+1 barn. Der har vi: - Full kasko på bil. - Barneforsikring - Hus - Innbo - Reise - Person/livs-forsikring Synest også 150 kr høres veldig lite ut! Anonymkode: c33c6...d62 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #4 Skrevet 30. juni 2016 11 minutter siden, Dame91 skrev: Hei! Sendte en søknad om startlån til kommunen (nav), fordi vi ikke har nok egenkapital selv til å få lån i banken til bolig. Fikk avslag. De har sendt med et budsjett hvor det står hvor mye de mener er passelig å bruke på forskjellige poster i måneden. På forsikringer stod det 150 kr. Er ikke det veldig lite, eller betaler vi veldig mye? Har kasko på bil, pgr lån på bil. Å vi er to stk, å har reiseforsikring, inbo og uføre (med i fagforenings prisen) Så hva med dere?? :-) De bruker nok sifo sitt budsjett. Gå inn på sifo.no og se hva din aldersgruppe og i din situasjon skal bruke som et minimum. Får du avslag på startlån fra kommunen sø klager du om du mener de har goe feil. Eller om du har opplysninger du mener de ikke har imøtekommet. Legeerklæringr alltid lurt å få på behov for bolig og helsetilstand om man er i målgruppen for startlån vel å bemerke. Anonymkode: bef23...3f3
Sulosi Skrevet 30. juni 2016 #5 Skrevet 30. juni 2016 Hus 780 og livsforsikring for en person 170 ca. Bil, 4500 per halvår ca
Dame91 Skrevet 30. juni 2016 Forfatter #6 Skrevet 30. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De bruker nok sifo sitt budsjett. Gå inn på sifo.no og se hva din aldersgruppe og i din situasjon skal bruke som et minimum. Får du avslag på startlån fra kommunen sø klager du om du mener de har goe feil. Eller om du har opplysninger du mener de ikke har imøtekommet. Legeerklæringr alltid lurt å få på behov for bolig og helsetilstand om man er i målgruppen for startlån vel å bemerke. Anonymkode: bef23...3f3 Ja leser om det nå, nå undersøke mer i helgen. I brevet stod det også at startlån var for de som ikke nå eller senere har muligheten til å spare opp egenkapital selv. Men andre jeg kjenner kunne jo også greid å spare egenkapital, hadde bare tatt mye lenger tid. Å andre steder står det "for unge i etableringsfasen". Trodde jeg falt under den. Men de mener jeg tjener for mye. Men vil ta en god titt å undersøke utgiftene våres, å lage budsjett jeg mener kan gå, å sammenligne med deres. Å kanskje sende inn klage. Kan jo være de fremdeles mener vi har for god inntekt. Da får vi bare spare videre... :-)
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #7 Skrevet 30. juni 2016 1 minutt siden, Dame91 skrev: Ja leser om det nå, nå undersøke mer i helgen. I brevet stod det også at startlån var for de som ikke nå eller senere har muligheten til å spare opp egenkapital selv. Men andre jeg kjenner kunne jo også greid å spare egenkapital, hadde bare tatt mye lenger tid. Å andre steder står det "for unge i etableringsfasen". Trodde jeg falt under den. Men de mener jeg tjener for mye. Men vil ta en god titt å undersøke utgiftene våres, å lage budsjett jeg mener kan gå, å sammenligne med deres. Å kanskje sende inn klage. Kan jo være de fremdeles mener vi har for god inntekt. Da får vi bare spare videre... :-) Du må huske på at hver enkelt kommune har sine egne regler for startlån. Så du må undersøke den kommunen du skal kjøpe i sine regler. Anonymkode: bef23...3f3 1
Akay Skrevet 30. juni 2016 #8 Skrevet 30. juni 2016 Vi bruker endel. 2 biler (ganske nye) med full kasko + superforsikring Hus (superforsikring villa) uføreforsikring på ungene x2 innboforsikring gjennom lo på begge så det går av kontigenten Livsforsikring/ulykkesforsikring/uføreforsikring på meg via jobb Ekstra livsforsikring via fagforening Reiseforsikring pluss via fagforening. totalt betaler jeg forsikringsselskapet mitt for 2x bil + hus + unger 1800 i mnd. I tillegg så betaler jeg vel 500.- ekstra i fagforening for liv + ulykke + at jeg har skattefordelen på 700 på jobbforsikringene utenom. Så totalt så utgjør vel det rundt 2400.- per mnd. Men er forsikra oppover ørene da.. skulle jeg falle bort så er hele framtiden til min kjære samboer og våre søte barn dekket 1
gangnedsol i elg Skrevet 30. juni 2016 #9 Skrevet 30. juni 2016 Jeg tok den billigste innboforsikringen jeg kunne finne, og den koster ca 60 kr pr mnd. (har ikke bil)
Akay Skrevet 30. juni 2016 #10 Skrevet 30. juni 2016 2 minutter siden, gangnedsol i elg skrev: Jeg tok den billigste innboforsikringen jeg kunne finne, og den koster ca 60 kr pr mnd. (har ikke bil) Dekningen er den viktigste.. At du får dekning for alt du potensielt mister i en brann. Vi har familie som ikke hadde innboforsikring i leid leilighet. Det brant og de mistet alt de eide og hadde fordi de ikke hadde innboforsikring. De trodde at huseiers innboforsikring skulle dekke deres tap, men det gjorde den absolutt ikke så de tapte mange mange hundretusen på det. Man aner på en måte ikke hva en forsikring betyr før man faktisk har behov for den. Har også et familiemedlem som ble uføre i greit ung alder. Dette er endel år siden men på grunn av fantastiske forsikringer så fikk denne personen utbetalt forsikringer som sørget for at framtiden ble sikret. Så ikke spar på forsikringene.. det er noe dritt å betale på helt til den dagen man trenger det. Nå betaler jeg i overkant mye, men har erfart hvor viktig det kan være 1
Dame91 Skrevet 30. juni 2016 Forfatter #11 Skrevet 30. juni 2016 5 minutter siden, gangnedsol i elg skrev: Jeg tok den billigste innboforsikringen jeg kunne finne, og den koster ca 60 kr pr mnd. (har ikke bil) 60 kr?? Oi! Men hvor mye dekker den da? Sånn i hvertfall om huset brenner ned? Hehe huff. Tenker bare på feks tøy, lurer på hvor mange tusen jeg trenger om jeg måtte kjøpt klær/sko/jakker ol. Husker ikke hvor mye min dekker nå i farta da men :-)
Akay Skrevet 30. juni 2016 #12 Skrevet 30. juni 2016 Ser ut som laveste dekning man får på en innboforsikring er 150000.- Fungerer sikkert helt fint det om man er 1 person og har en liten leilighet.. Men som Dame91 også skriver her så bare tenk på alt av klær osv.. tenk på alt du har i skuffer og skap.. Det blir en syk sum om man har et stort hus f.eks som er innredet. Min innboforsikring er uten tak så det vil si at jeg får dekket alt så lenge jeg kan dokumentere det.
gangnedsol i elg Skrevet 1. juli 2016 #13 Skrevet 1. juli 2016 19 minutter siden, Dame91 skrev: 60 kr?? Oi! Men hvor mye dekker den da? Sånn i hvertfall om huset brenner ned? Hehe huff. Tenker bare på feks tøy, lurer på hvor mange tusen jeg trenger om jeg måtte kjøpt klær/sko/jakker ol. Husker ikke hvor mye min dekker nå i farta da men :-) Husker ikke hvor mye den dekka, men det var nok for meg. Kjøper de fleste klærne mine brukt. Liten leilighet, ikke mye av verdi (mest affeksjonsverdi) 10 minutter siden, Akay skrev: Ser ut som laveste dekning man får på en innboforsikring er 150000.- Fungerer sikkert helt fint det om man er 1 person og har en liten leilighet.. Men som Dame91 også skriver her så bare tenk på alt av klær osv.. tenk på alt du har i skuffer og skap.. Det blir en syk sum om man har et stort hus f.eks som er innredet. Min innboforsikring er uten tak så det vil si at jeg får dekket alt så lenge jeg kan dokumentere det. ! person og liten leilighet ja. Jeg er sikkert ikke den eneste som betaler så lite pr mnd. Ikke av de som ikke bor i hus men i borettslag (o.l.) i hvert fall.:)
Dame91 Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #14 Skrevet 1. juli 2016 8 timer siden, gangnedsol i elg skrev: Husker ikke hvor mye den dekka, men det var nok for meg. Kjøper de fleste klærne mine brukt. Liten leilighet, ikke mye av verdi (mest affeksjonsverdi) ! person og liten leilighet ja. Jeg er sikkert ikke den eneste som betaler så lite pr mnd. Ikke av de som ikke bor i hus men i borettslag (o.l.) i hvert fall.:) Bor ikke i stort hus jeg heller, leilighet på ca 65m2. Men har likevel mye i verdi i eiendeler. Kanskje ikke mye verdt å selge nå, men høy bruksverdi og dyrt å erstatte 😊
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #15 Skrevet 1. juli 2016 Jeg betaler rundt 105 i mnd for forsikring. Dette er innboforsikring, reiseforsikring, ansvarsforsikring, forsikring på PC og sykkel (men dette er kun forsikret når jeg er på skole eller jobb) og innbo på 150 000,-. Jeg eier hverken bil eller leilighet/hus, regner med at summen kommer til å øke betraktelig da. Alle møblene jeg eier er kjøpt på finn for svært lite, så tipper 150 000,- akkurat ville dekt klær, vesker og møblene mine. Anonymkode: 15661...0d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå