Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor del av utbetalt lønn er boutgifter?

Og hvordan bor dere? Alene? Eier/leier?

Jeg holder på å finne meg noe billigere. Og mange syns jeg er gærn som vil bo mindre og dårligere standard. 

Men jeg leier for 8000 kr I mnd nå, og har 13000 I inntekt. Jeg vil heller bo mindre og dårligere standard enn å ikke ha råd til å ha en buffer konto hvis noe skulle skje.

Anonymkode: 9d19d...107

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 6000 i rente og nedbetaling på lån, pluss noen hundrelapper i forsikring og ca 500 kr i måneden i eiendomsskatt og kommunale avgifter. Så si 7000 totalt. Av rundt 22000 utbetalt. Og jeg synes det er mer enn nok, når vi skal leve 3 personer på de pengene. 

Da har vi vel pr. person igjen omtrent det samme som deg etter at bolig er betalt (5000 kr). Skjønner godt at du ikke vil gå under det. 

Anonymkode: 77940...eaf

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du er fornuftig TS. Ikke ta på deg større utgifter enn du må.

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde ca. 20.000 i faste boutgifter (husleie, strøm, tv og internett). Jeg tjente fast 10.000 kroner, så kom det kanskje fire lapper ekstra fra ekstrajobben min et par uker senere etter hovedlønna.

4000 kroner var litt lite for å bruke på regninger, mat, klær og underholdning :P Heldigvis klarte vi å finne noe superbillig, selv om det tok et helt år. Nå betaler vi 5000 hver i faste boutgifter, i stedet for 10.000 kr. hver <3

AnonymBruker
Skrevet

Ca 22000, men har tilsammen rundt 65000 utbetalt.

Anonymkode: 84f0f...087

Skrevet

Tipper det ligger på 9000 hos oss.  Har ca 30 000 til sammen og vi er to voksne og tre barn.

Skrevet

Har ca 80000.- utbetalt vi.. ofte litt over. 

Går en rundt 25000.- til hus/strøm/nett/tv tipper jeg, men vi betaler inn ekstra på huslånet så vi blir fortere kvitt det. 

Skrevet

Husleie 3500,- + boliglån 8200,- = 11.700,- pr mnd.

Utbetalt 26.000,- i mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Utbetalt rett over 50.000 for begge, 12.000 går til lån og fellesutgifter (betaler noe mer enn vi skal på lånet). 

Anonymkode: 1cd32...868

Skrevet
10 timer siden, Sulosi skrev:

Jeg synes du er fornuftig TS. Ikke ta på deg større utgifter enn du må.

Enig med sulosi. 

Jeg bor alene og eier, betaler 20000 på lånet i måneden (+ ca. 2500,- i forsikring, eiendomskatt, renovasjon og kommunale avgifter), vanligvis utbetalt mellom 25-30000 i måneden. 

AnonymBruker
Skrevet

Bor alene i leilighet, lån 10500 og fellesutgifter på 3900, lønn utebetalt 31000 + evt overtid. Jeg betaler ned raskere enn jeg må på lånet, hadde jeg fulgt normal nedbetalingsrate ville jeg lagt på omlag 6000 pr mnd. Men så lenge renten er lav og jeg har råd, så kjører jeg på. 

Anonymkode: a460a...027

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stor del av utbetalt lønn er boutgifter?

Og hvordan bor dere? Alene? Eier/leier?

Jeg holder på å finne meg noe billigere. Og mange syns jeg er gærn som vil bo mindre og dårligere standard. 

Men jeg leier for 8000 kr I mnd nå, og har 13000 I inntekt. Jeg vil heller bo mindre og dårligere standard enn å ikke ha råd til å ha en buffer konto hvis noe skulle skje.

Anonymkode: 9d19d...107

Så lenge du betaler ca 60% av netto lønn til bolig skjønner jeg at du vil ned i størrelse/standard.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler ca 9500 kr, det er da boliglån og husleie. I husleien er og tv og internett. Har utbetalt 27000 i måneden. Det er med barnetrygd og bidrag. Så jeg har 2 barn og forsørge og. Dette går helt fint. Men den dagen begge barna har flyttet ut, så skal jeg nok flytte til noe mindre og billigere.

Anonymkode: 8d5d7...81e

AnonymBruker
Skrevet

Renter, avdrag, eiendomsskatt, kommunaleavgifter, forsikring, strøm, TV/Internett ca 18 500.

Lønn + leieinntekter ca 60 000 ut i mnd.

Altså går ca 30 % til faste boutgifter.

Anonymkode: b05eb...b71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...