Gå til innhold

Julevasken

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Mamma pleide å vaske ned huset til jul, og da gikk det i gulvvask, veggvask, skapvask,sølvpuss, messingpuss, vask av finglass som sto i skapet og aldri ble brukt. Tror ikke jeg gidder å følge den tradisjonen... Ltt vask blir det vel, men ikke så voldsomt mer enn den vanlige ukevasken.

Hva med dere? Tar dere storvask til jul? Hva vasker dere? Når tar dere i så fall storvasken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal pusse vinduer og bytte gardiner. Så pleier jeg å ta litt ekstra i skap med glassdører. Ellers tar jeg alltid husvask om våren! Det er så praktisk, da får jeg hengt ut alt jeg vasker, tepper kan tas ut, osv..

Jeg vasker kjøkkenet litt ekstra godt etter at jeg har bakt alt jeg skal til jul. Det blir sånn rundt siste uka før jul. :husarbeid:

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker over alle rom skikkelig i god tid før folk kommer på julebesøk, men gjør det langt i fra så grundig som det mamma holder på med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen storvask til jul. Til jul skal man ha fri, og i tiden før skal man i allefall ikke stresse med vasking. Storvask gjør jeg etterhvert, ettersom det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme tok mamma helt av hver jul og hver vår...det har ikke jeg tenkt å gjøre iallefall...jeg tar litt grundigere før jul enn ellers...men nedvask...vel jeg tar det etter behov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedvask av leilighet/hus er ikke en juletradisjon jeg har planer om å følge,.. Mamma har også kuttet ut det, og tar det heller litt mer med ro rundt juletider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I likhet med Ottine pleier jeg å ta skikkelig husvask på våren, synes også det er mer praktisk da. Vasker liksom bort vinteren!

Ellers tar jeg jo en vask før jul, tørker støv og henger opp julegardiner. Er så koselig å pynte til jul, ta fram juleduker og nisser og julestjerne og... Nå begynte jeg nesten å få julestemning her, gleder meg som en unge til jul! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date= ingen storvask til jul. Til jul skal man ha fri, og i tiden før skal man i allefall ikke stresse med vasking. Storvask gjør jeg etterhvert, ettersom det trengs.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...