Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd i ca 1 år nå!

Slappet av i begynnelsen, men er så lei av å vente nå! Er jo selvsagt gøy å prøve å lage barn, men ikke når det tar så lang tid. Skjønner jo at det tar 1 år å lenger for veldig mange, men blir så lei av at "alle" andre blir det før oss! Det finnes vel ikke et gravid/baby filter man kan laste ned? 😂 så man slipper å se alle bildene, å likevel kan logge på sosiale medier? 😂 :fnise:

Blir sint og lei meg nesten hver gang noen på fb/insta/jobb/snap ol legger ut bilder... "å nå gleder vi oss sånn til prinsen/prinsessa vår kommer!😍".

Kjenner jeg er en litt bitter kjerring akkurat nå... Å av å få snap fra noen på overtid som skriver "å er såå sliten av å vente!" med leiseg fjes. Er jo alltid hyggelig å glad på deres vegne, men blir så misunnelig! Så får jeg dårlig samvittighet pgr det jeg føler å... Svarte på den snappen "bare vær glad du er gravid! ☺Ikke alle som er så heldige" eller noe. Den personen vet jeg prøver også, å har vist det ganske lenge...

Å folk, som selvsagt ikke vet jeg prøver. Å bare er hyggelige som sier "tid skal du ha barn da?" får lyst å grine, eller knuse noe 😂 

Er det flere som føler det sånn? Eller er det bare meg som er bitter, misunnelig eller ond??

Hilsen misunnelig 

Anonymkode: ede84...4ef

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan skjønne deg. Jeg bar til og med to barn, den ene er bare baby, og selv jeg er misunnelig fordi jeg har lyst på et tredje barn og skulle helst ha vært gravid i går. Og når du da bar ventet i ett år og ikke har fått barn, så er det veldig forståelig at du kjenner på det. 

Jeg var ufrivillig barnløs og fikk hjelp fra IVF, så kjenner til frustrasjonen over å vente. 

Jeg ville imidlertid aldri ha svart slik du gjorde på den snap'en, da. Folk må få lov til å være lei av å gå gravid uten å måtte tenke på at det finnes folk som er ufrivillig barnløs. Hennes graviditet handler om henne, ikke om deg. 

Når folk slenger med leppa om mødrene sine, svarer ikke jeg at se skal være glad de har mødre (min døde for tre år siden). Så jeg ville ha latt folk ha sine opplevelser rundt det å være gravid. 

Anonymkode: 578b6...3ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tittelen impliserer at du også er gravid

Anonymkode: 455c2...9c8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan skjønne deg. Jeg bar til og med to barn, den ene er bare baby, og selv jeg er misunnelig fordi jeg har lyst på et tredje barn og skulle helst ha vært gravid i går. Og når du da bar ventet i ett år og ikke har fått barn, så er det veldig forståelig at du kjenner på det. 

Jeg var ufrivillig barnløs og fikk hjelp fra IVF, så kjenner til frustrasjonen over å vente. 

Jeg ville imidlertid aldri ha svart slik du gjorde på den snap'en, da. Folk må få lov til å være lei av å gå gravid uten å måtte tenke på at det finnes folk som er ufrivillig barnløs. Hennes graviditet handler om henne, ikke om deg. 

Når folk slenger med leppa om mødrene sine, svarer ikke jeg at se skal være glad de har mødre (min døde for tre år siden). Så jeg ville ha latt folk ha sine opplevelser rundt det å være gravid. 

Ja ser den... 😞 blir bare så mye, er nok ikke en bra unnskyldning fordet men... Håper jeg vil prøve å huske litt på det om jeg blir gravid, å vet om noen som prøver. Er nok litt vel hårsår jeg. Føler kanskje det hadde vært litt annerledes om vi hadde sittet sammen å pratet, da hadde det liksom vært litt enklere å prate om hver sine ting om du skjønner?

Jeg får vel bare bruke litt mer tid på å se det fra deres perspektiv. 

Hva er IVF?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tittelen impliserer at du også er gravid

Anonymkode: 455c2...9c8

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja ser den... 😞 blir bare så mye, er nok ikke en bra unnskyldning fordet men... Håper jeg vil prøve å huske litt på det om jeg blir gravid, å vet om noen som prøver. Er nok litt vel hårsår jeg. Føler kanskje det hadde vært litt annerledes om vi hadde sittet sammen å pratet, da hadde det liksom vært litt enklere å prate om hver sine ting om du skjønner?

Jeg får vel bare bruke litt mer tid på å se det fra deres perspektiv. 

Hva er IVF?

Så det nå jeg. Ble litt feil skrevet ja 

AnonymBruker
Skrevet

IVF er assistert befruktning (tidligere kalt prøverør). In vitro fertilisering, for å være helt presis. Vi har altså laget babyer på glass;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det nå jeg. Ble litt feil skrevet ja 

Det var en annen ab som kommenterte på overskriften. Jeg skjønte hva som ble ment, men ser at det kunne ha vært slik at du også er gravid ut fra tittelen, ja. Men det var jo ganske tydelig i HI at du ikke er det:)

ja, prøv å la folk være folk. De må få holde på med sine ting, enten det er å vise bilder av rumpa eller å skrive om babyer. Så kan du heller si noe om hvordan det er hvis det faller seg naturlig i samtale. Og det er fint om du tar hensyn den dagen du selv sitter der og er gravid (!), men samtidig har også du lov å oppleve DIN versjon. Jeg gikk lenge og følte jeg ikke "hadde lov" til å klage for jeg var jo så heldig som ble gravid med IVF, men etter å ha spydd i 20 uker, lot jeg meg selv bli skikkelig sur! Hehe:)

samme med babytiden. Jeg er så utrolig heldig som har fått barn, men jeg har likevel lov til å tidvis kjenne at "DETTE ER HELT UTROLIG IRRITERENDE OG SLITSOMT!!!"

vi må få lov til å oppleve livet vårt på en ekte måte, det vil alltid potensielt kunne være bedre eller verre, men der og da spiller ikke det noen rolle. 

Og akkurat nå er du misunnelig på folk som er gravide. Det gjør deg ikke til et dårlig menneske. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en annen ab som kommenterte på overskriften. Jeg skjønte hva som ble ment, men ser at det kunne ha vært slik at du også er gravid ut fra tittelen, ja. Men det var jo ganske tydelig i HI at du ikke er det:)

ja, prøv å la folk være folk. De må få holde på med sine ting, enten det er å vise bilder av rumpa eller å skrive om babyer. Så kan du heller si noe om hvordan det er hvis det faller seg naturlig i samtale. Og det er fint om du tar hensyn den dagen du selv sitter der og er gravid (!), men samtidig har også du lov å oppleve DIN versjon. Jeg gikk lenge og følte jeg ikke "hadde lov" til å klage for jeg var jo så heldig som ble gravid med IVF, men etter å ha spydd i 20 uker, lot jeg meg selv bli skikkelig sur! Hehe:)

samme med babytiden. Jeg er så utrolig heldig som har fått barn, men jeg har likevel lov til å tidvis kjenne at "DETTE ER HELT UTROLIG IRRITERENDE OG SLITSOMT!!!"

vi må få lov til å oppleve livet vårt på en ekte måte, det vil alltid potensielt kunne være bedre eller verre, men der og da spiller ikke det noen rolle. 

Og akkurat nå er du misunnelig på folk som er gravide. Det gjør deg ikke til et dårlig menneske. 

Takk <3. Får skikkelig dårlig samvittighet pgr svaret mitt på snappen nå. Kan kanskje nevne det for ho en gang senere vi prater at det ikke var meningen å virke frekk, men at jeg bare syntes ho er så utrolig heldig? Å si unnskyld. 

Ja ser den, blir sikkert kjempelei om jeg blir gravid å spyr, er på overtid eller noe sånt... Er litt i en boble nå hvor jeg tenker at "kvalme, å overtid høres ikke ille ut! De er jo heldige som får et barn!" :-P blir nok helt andre tanker om jeg blir gravid selv  

Hjelper godt å få høre litt sannhet her hehe 😊. Fint å få dele ting jeg ikke går å sier til alle å en hver.

Ja så jeg trykker feil når jeg svarte på kommentaren også haha, #teknisk 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk <3. Får skikkelig dårlig samvittighet pgr svaret mitt på snappen nå. Kan kanskje nevne det for ho en gang senere vi prater at det ikke var meningen å virke frekk, men at jeg bare syntes ho er så utrolig heldig? Å si unnskyld. 

Ja ser den, blir sikkert kjempelei om jeg blir gravid å spyr, er på overtid eller noe sånt... Er litt i en boble nå hvor jeg tenker at "kvalme, å overtid høres ikke ille ut! De er jo heldige som får et barn!" :-P blir nok helt andre tanker om jeg blir gravid selv  

Hjelper godt å få høre litt sannhet her hehe 😊. Fint å få dele ting jeg ikke går å sier til alle å en hver.

Ja så jeg trykker feil når jeg svarte på kommentaren også haha, #teknisk 

Du er skjønn!! Jeg håper du lykkes snart!! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg.

Jeg er i nesten samme situasjon som deg, men vi har kommet inn i ass.befruktnigssystemet etter litt over ett år med prøving.

Jeg har endometriose, og alle venner av oss (som er nære nok) vet at vi kommer til å ha utfordringer med det å få barn. 

Når det har gått nesten (+) et år kan du høre med legen om henvisning for utredning for barmløshet.

Når det gjelder det å være nedfor/sjalu så har jeg vært der og. Vi har et vennepar som ofte sendte snap om div babyutstyr de kjøpte. For å slippe å bli dradd ned i grøfta åpnet jeg snappene uten å egentlig se på dem. Jeg har hatt mange unnskyldninger for å ikke komme på barselbesøk (ofte: vi ville gi dere litt tid med baby og bli godt med h*n kjent før vi kom på besøk).

Mitt råd: ta hensyn til deg selv, men andre må få dele. Det betyr ikke at du må sluke alt å pine deg selv. 

Lykke til!

Anonymkode: 2e91d...739

AnonymBruker
Skrevet

Når du ser gravide du blir misunnelig på så ha i bakhodet at de kan ha prøvd lenge. Jeg prøvde i fem år og gjennomgikk 4 ma før spiren endelig klamret seg fast. En annen venninne av meg prøvde i fire år, en annen i tre, to med to år. En annen gikk det fort for, men hun hadde bokstavelig talt ett friskt egg, så det var griseflaks at hun i det hele tatt ble mor.

Det er mange skjebner der ute. Og 1 år er virkelig ikke lang tid, plutselig sitter det for dere å :)

Anonymkode: 62a4a...004

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du ser gravide du blir misunnelig på så ha i bakhodet at de kan ha prøvd lenge. Jeg prøvde i fem år og gjennomgikk 4 ma før spiren endelig klamret seg fast. En annen venninne av meg prøvde i fire år, en annen i tre, to med to år. En annen gikk det fort for, men hun hadde bokstavelig talt ett friskt egg, så det var griseflaks at hun i det hele tatt ble mor.

Det er mange skjebner der ute. Og 1 år er virkelig ikke lang tid, plutselig sitter det for dere å :)

Anonymkode: 62a4a...004

Jeg er enig i dette svaret.

Trist å høre at du sliter med å bli gravid Ts, håper det ordner seg snart for dere!😊

Hvis du prøver som hun over her skriver å tenke at alle har forskjellige skjebner. Jeg for eksempel er høygravid med nr 3. Men jeg tror ikke du ville vært meg likevel. Jeg opplevde på traumatisk måte å miste mitt første barn kort tid etter fødsel pga en tabbe jordmor på sykehuset gjorde. Jeg er livredd hele svangerskapet og tør ikke tro at dette går bra før babyen er ute av magen. 

Dette kan man selvsagt ikke vite bare av å se på meg nå, da vil vel de fleste tenke at jeg er en lykkelig høygravid som bare venter de siste dagene. Men sannheten er jo at jeg er livredd og tilbringer flere dager i uken på sykehuset bare for å forsikre meg om at babyen har det fint.

Kanskje du kan prøve å tenke litt sånne tanker når du ser noen som strutter rundt med magen? Du vet jo ikke hva som ligger bak, kanskje er det en trist historie eller en veldig lang periode med prøving for å ha fått det til.

Uansett, håper det klaffer for dere også snart! Lykke til!💙😊

Anonymkode: 2685e...0c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i dette svaret.

Trist å høre at du sliter med å bli gravid Ts, håper det ordner seg snart for dere!😊

Hvis du prøver som hun over her skriver å tenke at alle har forskjellige skjebner. Jeg for eksempel er høygravid med nr 3. Men jeg tror ikke du ville vært meg likevel. Jeg opplevde på traumatisk måte å miste mitt første barn kort tid etter fødsel pga en tabbe jordmor på sykehuset gjorde. Jeg er livredd hele svangerskapet og tør ikke tro at dette går bra før babyen er ute av magen. 

Dette kan man selvsagt ikke vite bare av å se på meg nå, da vil vel de fleste tenke at jeg er en lykkelig høygravid som bare venter de siste dagene. Men sannheten er jo at jeg er livredd og tilbringer flere dager i uken på sykehuset bare for å forsikre meg om at babyen har det fint.

Kanskje du kan prøve å tenke litt sånne tanker når du ser noen som strutter rundt med magen? Du vet jo ikke hva som ligger bak, kanskje er det en trist historie eller en veldig lang periode med prøving for å ha fått det til.

Uansett, håper det klaffer for dere også snart! Lykke til!💙😊

Anonymkode: 2685e...0c4

Jeg tenkte litt på det tidligere, men fikk litt tunellsyn. Takk for at dere minner meg på det! Man kan jo aldri vite hvordan andre har det. Så utrolig trist på sykehuset! Krysser fingrene for deg å håper alt går bra denne gangen! 

Takk <3 følte jeg hadde symptomer rett etter El, men var nok ingenting, leter nok litt mye, å innbiller meg de! Snart kan jeg ta ny test, til onsdag. Er jo ikke alle som merker noenting så tidlig? 

Nå skal jeg sette meg skikkelig inn for å huske på å se ting fra andres perspektiv! Å nyte gode drinker en gang i blant i helgene (når jeg er 100%sikker på at jeg ikke er gravid), å prøve å bare slappe av å nyte "friheten". Takk alle!!! Glad jeg skrev her <3 :-) 

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Jeg kjenner følelsen din utrolig godt! Og det er SÅ vondt. Man føler seg så slem når man får disse følelsene av misunnelse, selv om man ikke kan styre de..

Jeg ønsker meg barn av hele mitt hjerte, og selv om vi er helt i starten av prøvingen er jeg allerede utålmodig. Samtidig klarer jeg liksom ikke å se for meg at jeg kommer til å bli gravid. Det er vel kanskje en følelse mange har hatt før de faktisk blir gravide (?). 

Lykke til! <3

Skrevet

Dere får iallefall lov å prøvr. Her må jeg vente til gubben er klar for å prøve...

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Dere får iallefall lov å prøvr. Her må jeg vente til gubben er klar for å prøve...

Her har jeg prøvd å overtale gubben i snart et år til å begynne å prøve. Han er redd for dette med å få barn, usikker og liker ikke særlig godt forandringer. Det er bare den siste måneden han faktisk har prøvd. Det er en kjip følelse når man ønsker seg noe så høyt, og den man er sammen med ikke føler det på samme måte. Mitt råd er å ta det sakte men sikkert, og ikke minst kommunisere om det! Føler at det plutselig "løsna" litt for han, ganske uventa også. Håper det løsner for dere også :)

AnonymBruker
Skrevet

For meh hjalp det  å komme i gang med ivf prøverørsprosessen. Da la jeg forventningene litt på hylla i en periode og tenkte det nok ble min tur en gang også. Hadde perioder, særlig etter sa, der jeg var bitter og mye lei meg. 

Jeg er nå gravid, kan godt klage over plager men minner også meg selv hver dag på hvor heldig jeg er. For oss ble det lang prøving ned barn nr to, har en fra før. Er mye mer taknemmlig denne graviditeten, samt mye mer forsiktig med hva jeg fronter utad. Vet jo aldri hvordan andre egentlig har det. Ble bitter på en bekjent en gang da hun var nygift og gravid, fant så ut at det også var via Ivf og at hun hadde mista tidligere, det var en kraftig påminner for meg. 

Det jeg egentlig ville si er at det hjelper å få hjelp og starte utredning for å finne ut om noe er galt. Det gir litt annet å se frem til enn bare negative tester og tante rød. 

Anonymkode: a0fe8...c7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det ble offentlig at ei i vennegjengen var gravid så tenkte jeg, "nei, håper jeg var neste." Spesielt da hun sa det var et uhell. Blæ. Prøver å være avslappet da. Tenker at prøving er gøy, det skjer når det skjer, da kan jeg drikke alkohol denne helgen også. Og prøver å ikke tenke så mye på det.

Anonymkode: 92d44...18d

Skrevet
20 timer siden, malla1989 skrev:

Her har jeg prøvd å overtale gubben i snart et år til å begynne å prøve. Han er redd for dette med å få barn, usikker og liker ikke særlig godt forandringer. Det er bare den siste måneden han faktisk har prøvd. Det er en kjip følelse når man ønsker seg noe så høyt, og den man er sammen med ikke føler det på samme måte. Mitt råd er å ta det sakte men sikkert, og ikke minst kommunisere om det! Føler at det plutselig "løsna" litt for han, ganske uventa også. Håper det løsner for dere også :)

Hvordan løsna det hos dere?

Skrevet
2 timer siden, Maleficenta skrev:

Hvordan løsna det hos dere?

Vet egentlig ikke om jeg har noe godt svar på det, fordi det plutselig skjedde uventa. Under sex har han alltid trukket seg ut før utløsning, men plutselig gjorde han ikke det. Jeg har nok mast litt for mye, og det kan kanskje ha motsatt effekt (?). Jeg roa alt ned litt, og plutselig var han villig til å prøve! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...