Brudulja Skrevet 5. november 2004 #1 Del Skrevet 5. november 2004 Hadde først lagt denne i kultur-forumet, men dette er kanskje interessant for dere med barn: http://www.aftenposten.no/kul_und/article905768.ece Henrik Hovland er forresten nå ute med barneboken Glefs. Den anbefales herved på det varmeste! Og hvis dere ikke allerede har lest hans forrige bok Johannes Jensen føler seg annerledes, så bør dere gjøre det Og så en anbefaling til dere foreldere - våg å velge ny litteratur til barna deres og ikke bare gamle gode klassikere (disse kan komme i tillegg)! Er utdannet bibliotekar og jobber som barne- og ungdomsbokansvarlig i en bokhandel. Min erfaring er at de fleste kundene velger det trauste gamle gode (Lindgren, Egner osv) - selv etter iherdig anbefaling av ny god litteratur fra min side... Bruk oss som jobber i bibliotek og bokhandel til å få anbefalinger - vi leser en masse av alt det nye som kommer Tips til seriøs nettside med masse anbefalinger av barne- og ungdomslitteratur: www.barnebokkritikk.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglene Skrevet 5. november 2004 #2 Del Skrevet 5. november 2004 Takk for tipset! Kjenner meg igjen i det at vi foreldre favoriserer "gamle travere". Det går veldig mye i A.Lindgren her i huset, jeg er veldig glad i hennes bøker! Spesiellt Per Pusling, "Dragen med de røde øynene" og Madikken. Et stort minus med nyere barnebøker/billedbøker er at jeg syns de har så stygge illustrasjoner... Men jeg skal tenke på deg neste gang vi er på biblioteket og skal låne bok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 5. november 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 5. november 2004 Det er bra sommerfuglene! Skjønner selvfølgelig at det går mye i Lindgren. Men det er jo bra med litt annet innimellom Men er ikke helt enig med deg at det er masse stygge illustrasjoner - eller med andre ord: det er mange bra bøker med herlige illustrasjoner. Mange av dem kommer ut på Omnipax. Dessverre er det ingen av dem som selger særlig bra :-? Må bare anbefale en bok til, en av mine største favoritter: Rebusløpet av Rørvik (med Dybvigs fantastiske illustrasjoener) - en genial bok som passer bra for barn i alderen 3-6 år, og for alle foreldre... Skikkelig humor-bok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 5. november 2004 #4 Del Skrevet 5. november 2004 Så enig, Brudulja. Må anbefale Gro Dahle og Svein Nyhus' fellesbøker - de er så flotte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 5. november 2004 #5 Del Skrevet 5. november 2004 Så enig, Brudulja. Må anbefale Gro Dahle og Svein Nyhus' fellesbøker - de er så flotte! ENIG ENIG ENIG!!! DE ER SÅ NYDELIGE... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 5. november 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 5. november 2004 ENIG ENIG ENIG!!! DE ER SÅ NYDELIGE... Og jeg er veldig enig med dere begge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 5. november 2004 #7 Del Skrevet 5. november 2004 Har akkurat lest Svein Nyhus nyeste: Jeg Fiiin! Og attpåtil liker ungene den! Liker også Arne Berggren godt - så dere han på Først og sist i kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 6. november 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 6. november 2004 Har akkurat lest Svein Nyhus nyeste: Jeg Fiiin! Og attpåtil liker ungene den! Liker også Arne Berggren godt - så dere han på Først og sist i kveld? Har ikke fått lest Jeg enda, men det må jeg få gjort. Arne Berggren er en av mine favorittforfattere Og ja så han på Først og sist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jupi Skrevet 6. november 2004 #9 Del Skrevet 6. november 2004 Og så en anbefaling til dere foreldere - våg å velge ny litteratur til barna deres og ikke bare gamle gode klassikere (disse kan komme i tillegg)! Er helt enig! Holder selv på å utdanne meg til førskolelærer og er stadig litt på utkikk etter nye barnebøker. De tre Bukkene Bruse o.l. er vel egentlig bare interessant for barn under fire år som aldri har hørt historien før. Det finnes jo utrolig mye bra litteratur der ute som kan glede både barn og voksne. Selvfølgelig må ikke de gamle klassikerene gå i glemmeboken, men vi må også la barn bli kjent med de nye gode bøkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå