AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #1 Skrevet 30. juni 2016 Jeg er et rutinemenneske. Liker å gjøre de samme tingene og til samme tid. Før jobber, når jeg venter på toget må jeg f.eks alltid ha kaffen min, og kjøper den der på stasjonen hver morgen. Ja. Hva synes dere om sånne personer? Jeg klarer liksom ikke helt å endre meg. Jeg bare liker å vite hva som kommer. Blir dere lei av mennesker som ikke er spontane? Det er det jeg har fått inntrykk av av de rundt meg, men jeg må liksom lage avtaler og forholde meg til dem om dere forstår. Hvis ikke blir ting litt rotete. Anonymkode: c638a...26d
Gjest Hold the door Skrevet 30. juni 2016 #2 Skrevet 30. juni 2016 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #3 Skrevet 30. juni 2016 Ikke merkelig i det heile tatt! Men det kommer kanskje litt ann på hva slags vaner man har da. Dersom noen har for vane å gå på dass eller dusje med åpen dør inn til bad / toalett. Så ville kanskje noen reagert på det... Men folk som drikker kaffe eller lignende mens de venter på toget, er vel ikke noe særlig merkelig? Anonymkode: d652e...1fb 1
minister-mio Skrevet 30. juni 2016 #4 Skrevet 30. juni 2016 Det er trygt og godt å vite hva som skal skje 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #5 Skrevet 30. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke merkelig i det heile tatt! Men det kommer kanskje litt ann på hva slags vaner man har da. Dersom noen har for vane å gå på dass eller dusje med åpen dør inn til bad / toalett. Så ville kanskje noen reagert på det... Men folk som drikker kaffe eller lignende mens de venter på toget, er vel ikke noe særlig merkelig? Anonymkode: d652e...1fb ts: Når jeg tenker på det med kaffen så synes jeg det er litt flaut da de kjenner meg igjen.. Anonymkode: c638a...26d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #6 Skrevet 30. juni 2016 Det er jo ikke uvanlig å ha vaner, særlig når det gjelder morgenrutiner. Slik er jo alle mennesker - i mer eller mindre grad. Se for eksempel i forelesningssalen. Etter hvert har "alle" sin faste plass. De vanene du skisserer her løfter jeg ikke øyenbrynet engang for. De fleste har jo en spesiell vogn på toget de som regel bruker. Det tenker jeg gjelder for deg også. De som selger kaffen din er nok vant med stamkunder, og de er jo veldig viktige for å drive virksomheten. Kos deg med kaffen du. Anonymkode: 4ab28...e99 3
Gjest Margit Spat Skrevet 30. juni 2016 #7 Skrevet 30. juni 2016 Rutiner og vaner er helt greit. Det som ikke er så greit er de personene som ser på det som verdens undergang dersom en av vanene deres unntaksvis må rokkes ved. F.eks som blir krakilske dersom kaffemaskinen er ødelagt slik de ikke får kjøpt kaffen sin en dag.
Gjest Evans Skrevet 30. juni 2016 #8 Skrevet 30. juni 2016 Tror det er veldig mange som liker forutsigbarhet best, og som syns de vanene de har er verdifulle og gir de glede - som å kjøpe kaffe på det samme stedet hver morgen. Jeg er selv glad i rutiner og gleder meg over flere av dem. Som det første kvarteret på jobben på morgenen: Jeg stempler inn, setter på kaffen, leser e-poster og henter meg en god kopp kaffe, og bruker min faste kopp Jeg ser ikke noe negativt i det, så lenge det ikke tipper over og blir en sosial sperre, slik at man ikke kan gjøre noe annereldes enn hva man er vant til, eller være med på noe uventet noen gang.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #9 Skrevet 30. juni 2016 Rutiner er velkjent og trygt, og ingenting feil med det Alle mennesker trenger det i større eller mindre grad. Når jeg er i "det store utland" synes jeg det er kjekt med rutinen å gå på togstasjonen å kjøpe meg en sandwich/juice/banan der å sitte å se på morgenrushet, og jeg legger alltid merke til at jeg står i kø med de samme folka for å kjøpe frokosten hver morgen, jeg synes det morsomt Anonymkode: 0aded...04a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #10 Skrevet 30. juni 2016 5 minutter siden, Evans skrev: Tror det er veldig mange som liker forutsigbarhet best, og som syns de vanene de har er verdifulle og gir de glede - som å kjøpe kaffe på det samme stedet hver morgen. Jeg er selv glad i rutiner og gleder meg over flere av dem. Som det første kvarteret på jobben på morgenen: Jeg stempler inn, setter på kaffen, leser e-poster og henter meg en god kopp kaffe, og bruker min faste kopp Jeg ser ikke noe negativt i det, så lenge det ikke tipper over og blir en sosial sperre, slik at man ikke kan gjøre noe annereldes enn hva man er vant til, eller være med på noe uventet noen gang. Ja, jeg kan gjøre uventede ting alikevel, så galt er det ikke ;) Trodde jeg var rarere enn jeg antageligvis virker som da ;) hehe. Anonymkode: c638a...26d
Betty Blue Skrevet 30. juni 2016 #11 Skrevet 30. juni 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er et rutinemenneske. Liker å gjøre de samme tingene og til samme tid. Før jobber, når jeg venter på toget må jeg f.eks alltid ha kaffen min, og kjøper den der på stasjonen hver morgen. Ja. Hva synes dere om sånne personer? Jeg klarer liksom ikke helt å endre meg. Jeg bare liker å vite hva som kommer. Blir dere lei av mennesker som ikke er spontane? Det er det jeg har fått inntrykk av av de rundt meg, men jeg må liksom lage avtaler og forholde meg til dem om dere forstår. Hvis ikke blir ting litt rotete. Anonymkode: c638a...26d De fleste er rutinemennesker på noen områder, og spontane på andre. Det du beskriver er det ikke noe rart med :).
Gjest Evans Skrevet 30. juni 2016 #12 Skrevet 30. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg kan gjøre uventede ting alikevel, så galt er det ikke Trodde jeg var rarere enn jeg antageligvis virker som da hehe. Anonymkode: c638a...26d Du er nok ikke det Bare normalt-rar, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå