Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2004 #1 Del Skrevet 5. november 2004 Hvis jeg gaper høyt opp foran speilet og samtidig har godt lys, kan jeg se at det er noe hvitt som ligger inn i et "hull" eller en grope i halsveggen, like bak tennene. (En spyttkanal eller noe??) Jeg har prøvd å pirke bort det hvite med en q-tips, men det kommer tilbake med jevne mellomrom,... Igår pirket jeg q-tipsen litt for langt inn, og fikk bekreftet at det er ett hull innover der. Er det hullet en spyttkanal? (Visst ikke, hva er det?) Og hva i alle dager er den hvite gørra som tetter hullet??(Det er ikke matrester) Noen som vet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 5. november 2004 #2 Del Skrevet 5. november 2004 Det er sannsynligvis mandlene dine du står og pirker i! De har flere "hull" og lommer i seg. Av og til kan det samle seg matrester og opphopning av bakterier inni der, noe som gir siiiinnsykt dårlig ånde. Eneste tipset mitt er å jevling sjekke og ta dem bort slik som du gjør nå. De lukter helt jævlig...spesielt hvis du ved et uhell "knuser" en av klumpene når du tar i dem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2004 #3 Del Skrevet 5. november 2004 Hmm,..ok... Er enig at de stinker (og smaker) helt jævlig hvis de blir knust. Er ikke plaget med dårlig ånde heldigvis. Kan legge til at halsen er knallrød (og har vært det siden sommeren). Den er akkurat som den er blitt litt klumpete. (Det ligner på halsen til en bulimiker) Er de helt normalt at sånn hvitt dritt samler seg opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 5. november 2004 #4 Del Skrevet 5. november 2004 Kanskje du har fått soppinfeksjon i halsen? Hvis du føler at halsen plager deg synes jeg at du skal ta kontakt med legen din. Hva de klumpene angår tror jeg nok de er ganske normale. Jeg kjenner flere som har slike i perioder, og jeg er sikker på at det er mange flere som ikke er klar over at det finnes slike ekle klumper i mandlene dems avogtil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 7. november 2004 #5 Del Skrevet 7. november 2004 Det skal vanligvis ikke være noe belegg på mandlene, og du sier jo at du er veldig rød i tillegg. Jeg ville få det sjekket, hvis jeg var deg. (Bare sånn apropos; jeg sådde ut en halsprøve av meg selv på skolen i forrige uke, og det er helt utrolig hvor mye gugg man har i halsen, selv når man er frisk. Følte ikke at det var kunnskap jeg egentlig ville ha... :o ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 7. november 2004 #6 Del Skrevet 7. november 2004 Du må gjerne gå til legen, men jeg tipper at du får beskjed om at det er helt normalt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 7. november 2004 #7 Del Skrevet 7. november 2004 Sånne hvite klumper i de hullene er nok normalt....men fysj så ekkelt! Leste i en gang om ei m samme problem. Hun sa at det eneste som funket for henne var å kutte ut meieriprodukter. Hvis hun hadde skeiet ut og spist en is så drakk hun masse vann etterpå, og dette hjalp visst. Jeg har ikke klart å kutte ut meieriprodukter ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #8 Del Skrevet 8. november 2004 Det skal vanligvis ikke være noe belegg på mandlene, og du sier jo at du er veldig rød i tillegg. Jeg ville få det sjekket, hvis jeg var deg. Forreste del av munnen er normal, frisk lyserosa, men lengst bak er det blodrødt. (Etter tennene) Jeg skal prøve å få kommet meg til legen før jul (må uansett fornye en resept). Meieriprodukter spiser jeg nesten aldri, så det kan ikke skyldes det. Takk for svar hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabelsnuppa Skrevet 8. november 2004 #9 Del Skrevet 8. november 2004 De lukter helt jævlig...spesielt hvis du ved et uhell "knuser" en av klumpene når du tar i dem!! Hmmm, dette høres kjent ut! Jeg har vært plaget med slike klumper i perioder de siste årene, og har spekulert meg grønn på hva det kan være. Det rare er at jeg har vært til flere leger og til og med homeopat, og alle har sett uforstående ut; dette hadde ingen av dem hørt om! Hvis dette er så vanlig/normalt, så er jo det litt pussig... Eller? Hjelper det virkelig å kutte ut meieriprodukter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2004 #10 Del Skrevet 12. november 2004 Hjelper det virkelig å kutte ut meieriprodukter? Jeg gjorde ett lite eksperiment igår,....jeg drakk ca 0,5l melk. Idag har jeg små "kviser" på mandlene,... Ikke mer melk på meg mao,... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimSim Skrevet 12. november 2004 #11 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg hadde dette problemet i oppveksten, faktisk gjennom mange år. La meg til en rutine å "tømme" hullet hver kveld med Q-tips. Klumpene luktet py...og jeg var rimelig lei av å ha de der. Følte jeg gikk konstant med dårlig ånde. Fikk overtalt legen min til å sende meg på sykehuset for å fjerne mandlene. Orket ikke mer av dette.. Da jeg omsider fikk time på sykehuset...ville ikke denne legen fjerne mandlene; de gjorde det nesten ikke lenger. Siden proppene kun var i den ene mandelen - fikk jeg overtalt han til å fjerne kun den ene. Så nå går jeg lykkelig rundt med en mandel mindre og Q-tips-plukking er en saga blott Jeg tro at dette er den eneste løsningen. Har det først oppstått et hull i mandelen, vil det alltid legge seg matrester/bakterier der som utarter seg til disse ufyselige klumpene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå