Gjest anonym2233 Skrevet 2. juli 2016 #41 Skrevet 2. juli 2016 Sier meg enig med mange... Dummeste jeg har lest. Kanskje ikke så feil å gå rundt på fjellet med en slapp joggebukse, men hva når det regner og blåser? Hva når du skal gå lengre etapper ? Da er det viktig med en bukse som puster godt, som er vind og vanntett, slitesterk og luftig, Ikke minst lett. Nå har jeg rett og slett ikke lest hva du har svart videre i tråden, men jeg spør allikevel: Hvor mye er du på fjelltur/over tregrensa? Hvor mye er du i marka? Mitt inntrykk er svært lite. Du må for all del ta deg en tur i fjellheimen med dongeribukse, eller en tynn tights, så for vi se om du endrer litt på tankegangen din. Jeg vedder på at du ikke kommer til å gå rundt like blid og tøff i trynet, med en dongeribuksa gnagende på hoftebeinet med tung ryggsekk, eller når det er heftig vind og du er så kald på beina at det verker i lår og knær. La oss ikke glemme om det skulle begynne å regne, og hvor deilig det hadde vært å gå rundt med dongeribuksa. Gjelder også for joggebukse (den veier jo også litt). Må selvfølgelig også nevne tights, mens jeg er i gang. Det er nok kjempe behagelig, men med alle de ovennevnte eksempler er der doer utelukket. La oss heller ikke glemme den pingle holdningene "Oooh, jeg kan ikke sitte der pga der er blaut! Jeg kan ikke sitte der pga skarpe steiner og greiner! Oooh.. Rumpa mi er kald" .. And so on. Jeg går mye i fjellet, og vet hva jeg snakker om. Jeg vet også hva min første erfaring var, så snakker ikke bare bs. Til din informasjon så trenger ikke en kjøpe super dyre merker, en finner mye bra på markedet innenfor rimelighetens grenser og til ens bruk. Jo, jeg har noen gode (og dyre) turbukser, men også verdt hver eneste krone. Det er deilig med en slitesterk bukse som tåler juling når du må klatre og klyve litt, gjennom busker og greiner. Det er deilig med ekstra stretch over knær for god bevegelighet, og det er deilig med litt tykkere stoff over rumpa så jeg kan sette meg hvor jeg vil! Det er så godt å vite at mine bukser er vindtette, så jeg slipper å fryse, og vanntette/vannavisende så jeg ikke blir våt. Farger? Det er nemlig så jævlig kult med farger! Det er viktig å synes på fjellet 😉 Siste kommentar: Jeg har ingen problemer med å bruke tur tøy til hverdags 😉😉 Gleder meg til å se deg på bretur til Fanaråkhytta hytta med Nike Air joggesko, joggebukse og en flaske Imsdal
bjone Skrevet 2. juli 2016 #42 Skrevet 2. juli 2016 16 minutter siden, Pjokkeline skrev: Sier meg enig med mange... Dummeste jeg har lest. Kanskje ikke så feil å gå rundt på fjellet med en slapp joggebukse, men hva når det regner og blåser? Hva når du skal gå lengre etapper ? Da er det viktig med en bukse som puster godt, som er vind og vanntett, slitesterk og luftig, Ikke minst lett. Nå har jeg rett og slett ikke lest hva du har svart videre i tråden, men jeg spør allikevel: Hvor mye er du på fjelltur/over tregrensa? Hvor mye er du i marka? Mitt inntrykk er svært lite. Du må for all del ta deg en tur i fjellheimen med dongeribukse, eller en tynn tights, så for vi se om du endrer litt på tankegangen din. Jeg vedder på at du ikke kommer til å gå rundt like blid og tøff i trynet, med en dongeribuksa gnagende på hoftebeinet med tung ryggsekk, eller når det er heftig vind og du er så kald på beina at det verker i lår og knær. La oss ikke glemme om det skulle begynne å regne, og hvor deilig det hadde vært å gå rundt med dongeribuksa. Gjelder også for joggebukse (den veier jo også litt). Må selvfølgelig også nevne tights, mens jeg er i gang. Det er nok kjempe behagelig, men med alle de ovennevnte eksempler er der doer utelukket. La oss heller ikke glemme den pingle holdningene "Oooh, jeg kan ikke sitte der pga der er blaut! Jeg kan ikke sitte der pga skarpe steiner og greiner! Oooh.. Rumpa mi er kald" .. And so on. Jeg går mye i fjellet, og vet hva jeg snakker om. Jeg vet også hva min første erfaring var, så snakker ikke bare bs. Til din informasjon så trenger ikke en kjøpe super dyre merker, en finner mye bra på markedet innenfor rimelighetens grenser og til ens bruk. Jo, jeg har noen gode (og dyre) turbukser, men også verdt hver eneste krone. Det er deilig med en slitesterk bukse som tåler juling når du må klatre og klyve litt, gjennom busker og greiner. Det er deilig med ekstra stretch over knær for god bevegelighet, og det er deilig med litt tykkere stoff over rumpa så jeg kan sette meg hvor jeg vil! Det er så godt å vite at mine bukser er vindtette, så jeg slipper å fryse, og vanntette/vannavisende så jeg ikke blir våt. Farger? Det er nemlig så jævlig kult med farger! Det er viktig å synes på fjellet 😉 Siste kommentar: Jeg har ingen problemer med å bruke tur tøy til hverdags 😉😉 Gleder meg til å se deg på bretur til Fanaråkhytta hytta med Nike Air joggesko, joggebukse og en flaske Imsdal Kan anbefale butikken "magasinet" i oslo. De har tur klær (bukse) fra 200kr og oppover
MapleSirup Skrevet 3. juli 2016 #43 Skrevet 3. juli 2016 TS er nok ingen fjelløve ettersom hun tror at olabukse er velegnet, eller like bra som en vindtett og vannavstøtende bukse. Det er omtrent som å si at det er tull med badebukse. Olashorts gjør samme nytte! 1
MapleSirup Skrevet 3. juli 2016 #44 Skrevet 3. juli 2016 Den 2.7.2016 at 23.59, Pjokkeline skrev: Sier meg enig med mange... Dummeste jeg har lest. Kanskje ikke så feil å gå rundt på fjellet med en slapp joggebukse, men hva når det regner og blåser? Hva når du skal gå lengre etapper ? Da er det viktig med en bukse som puster godt, som er vind og vanntett, slitesterk og luftig, Ikke minst lett. Nå har jeg rett og slett ikke lest hva du har svart videre i tråden, men jeg spør allikevel: Hvor mye er du på fjelltur/over tregrensa? Hvor mye er du i marka? Mitt inntrykk er svært lite. Du må for all del ta deg en tur i fjellheimen med dongeribukse, eller en tynn tights, så for vi se om du endrer litt på tankegangen din. Jeg vedder på at du ikke kommer til å gå rundt like blid og tøff i trynet, med en dongeribuksa gnagende på hoftebeinet med tung ryggsekk, eller når det er heftig vind og du er så kald på beina at det verker i lår og knær. La oss ikke glemme om det skulle begynne å regne, og hvor deilig det hadde vært å gå rundt med dongeribuksa. Gjelder også for joggebukse (den veier jo også litt). Må selvfølgelig også nevne tights, mens jeg er i gang. Det er nok kjempe behagelig, men med alle de ovennevnte eksempler er der doer utelukket. La oss heller ikke glemme den pingle holdningene "Oooh, jeg kan ikke sitte der pga der er blaut! Jeg kan ikke sitte der pga skarpe steiner og greiner! Oooh.. Rumpa mi er kald" .. And so on. Jeg går mye i fjellet, og vet hva jeg snakker om. Jeg vet også hva min første erfaring var, så snakker ikke bare bs. Til din informasjon så trenger ikke en kjøpe super dyre merker, en finner mye bra på markedet innenfor rimelighetens grenser og til ens bruk. Jo, jeg har noen gode (og dyre) turbukser, men også verdt hver eneste krone. Det er deilig med en slitesterk bukse som tåler juling når du må klatre og klyve litt, gjennom busker og greiner. Det er deilig med ekstra stretch over knær for god bevegelighet, og det er deilig med litt tykkere stoff over rumpa så jeg kan sette meg hvor jeg vil! Det er så godt å vite at mine bukser er vindtette, så jeg slipper å fryse, og vanntette/vannavisende så jeg ikke blir våt. Farger? Det er nemlig så jævlig kult med farger! Det er viktig å synes på fjellet 😉 Siste kommentar: Jeg har ingen problemer med å bruke tur tøy til hverdags 😉😉 Gleder meg til å se deg på bretur til Fanaråkhytta hytta med Nike Air joggesko, joggebukse og en flaske Imsdal Veldig godt innlegg! Signerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå