Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2004 #1 Skrevet 5. november 2004 hva er "best" for kroppen? Hva brenner man bort fortest?
Gjest Gjesta Skrevet 5. november 2004 #2 Skrevet 5. november 2004 Sjokolade inneholder ca 580 kcal pr 100 gr, potetgull ca 520 kcal pr 100 gr (les på pakningen!). Som du ser er det ikke så veldig stor forskjell på disse to... K
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2004 #3 Skrevet 5. november 2004 Jeg tenkte det var foskjell på energien i de forskjellige sakene. :-? Har hørt at man heller bør spise sukkerbasert snop ala drops o.l For det har type energi som forsvinner fortest. Siden det feks er melk i sjokolade, og frityrfett i potetgull. Men vet ikke om det stemmer helt
glaciera Skrevet 5. november 2004 #4 Skrevet 5. november 2004 Hvis du tenker på GI, så er potetgull ekstremt høyglykemisk (raffinert karbohydrat-produkt). Sjokkis er høyglykemisk pga sukkerinnholdet. Hvis du spiser mørk sjokkis (over 70% kakao) er den mye mye bedre både med tanke på glykemisk indeks og kaloriinnhold. Hvis du er på slankern er vel det beste å la godis og snop være fullstendig
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #5 Skrevet 9. november 2004 Hvis du er på slankern er vel det beste å la godis og snop være fullstendig ER ikke det Lurte bare på om det var noen lure hoder her inne som visste det....
Gjest Gjesta Skrevet 9. november 2004 #6 Skrevet 9. november 2004 Mulig jeg roter her nå, men kalorier er jo et mål for energi! Så 100 gr sjokolade og potetgull gir ganske lik mengde energi sånn jeg har forstått det. Fettinnholdet er også ganske likt i sjokolade og potetgull, henholdsvis ca 35 og 33 %. Gelefrukter/seigmenn har ca 350 kcal pr 100 gr, og 0 gr fett, sukkertøy ca det samme. K
*Emma* Skrevet 9. november 2004 #7 Skrevet 9. november 2004 Jeg ble ihvertfall fortalt av en som var ekstremt bevisst på slike ting at potetgull er det veste man kan ha i seg...(så trist) fordi det både har mye karbohydrater og mye fett. Feks har peanøtter mere kcal tror jeg men det var bedre for kroppen likevel for karbo innholdet var mye lavere........
Gjest 1111 Skrevet 9. november 2004 #8 Skrevet 9. november 2004 Jeg ble ihvertfall fortalt av en som var ekstremt bevisst på slike ting at potetgull er det veste man kan ha i seg...(så trist) fordi det både har mye karbohydrater og mye fett. Feks har peanøtter mere kcal tror jeg men det var bedre for kroppen likevel for karbo innholdet var mye lavere........ Dette kommer helt ann på personen du spør. om det er Fedon Lindeberg eller en som har skrevet bok om fett-fri kost.
Gjest Gjesta Skrevet 9. november 2004 #9 Skrevet 9. november 2004 Dette kommer helt ann på personen du spør. om det er Fedon Lindeberg eller en som har skrevet bok om fett-fri kost. Nemlig! K
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå