Gå til innhold

Hva er feit? Overvektig eller fedme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På en datingside så er det en mann som ikke liker feite jenter. Lurer da på hvor denne grensen går. Er det overvektig, eller er du feit hvis du lider av fedme? Kan en person med normal men høy BMI (akkurat innenfor normalen) sees på som feit?

Anonymkode: 77af5...ba3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg kommer helt an på øyet som ser. Noen fabler om fedme når noen såvidt er overvektige, andre bruker uttrykk som kraftig og formfull om noen som andre vil kalle feite. 

Anonymkode: 6537f...42d

AnonymBruker
Skrevet

Menn som sier rett ut at de ikke liker feite jenter, har som regel sin helt egne og private definisjon av hva «feit» er, og den stemmer sjelden overens med BMI-definisjonene. 

Anonymkode: 9e9f8...f9f

• Liker 3
Skrevet

Er enig i at det kommer helt an på øyet som ser. Noen som såvidt er lubne, kan bli kalt feit av visse personer som er "ømtålige" når det kommer til hva de anser for godkjent kroppsvekt.

Det er derfor umulig å svare på.

Men jeg kan jo nevne at jeg var innenfor normalen, men høyest på skalaen innenfor "normalvekt" kategorien når det gjelder BMI en periode. Jeg ser nå på bilder av meg selv at jeg rett og slett så tjukk ut den gangen. Det var ikke kledelig vekt. Nå er jeg 7 kg lettere enn det, og det ser mye bedre ut. Jeg vil altså kalle meg selv for tjukk den tiden, selv om jeg altså strengt tatt lå "innafor" når det kommer til BMI tall. Man kan ikke se seg blind på den tabellen heller. Det er øyet som ser som avgjør.

Skrevet

Hvis han eksplisitt og uoppfordret sier at han ikke liker feite jenter, så regner jeg med at han nok har et snevert syn på fedme. 

For en rar ting å si forresten. Det gir jo ikke det beste inntrykket av han. Blir han blir nedrent av tykke damer liksom?

• Liker 2
Skrevet

Du må spørre han syntes jeg. Hva han legger i det å være feit er jo noe han selv må svare på. Haha, ellers er jeg nysgjerrig på det samme som Puny, blir han nedringt av alle disse feite kvinnene? Stakkars. Hahaha. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...