Gå til innhold

Kan man ha bunad fra stedet der man har hytte?

Kan man ha bunad fra stedet der man har hytte?  

9 stemmer

1. 1. Kan man ha bunad fra stedet der man har hytte?

• Ja, det er helt innafor
      5
    • Ja, men bare dersom noen bakover i slekta kommer derfra
      2
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg kommer fra et sted hvor jeg ikke er overbegeistret for de lokale bunadene. Imidlertid liker jeg bunadene fra stedet vi har hytte veldig godt. På finn ligger det for salg en bunad fra dette stedet, i riktig størrelse og til en ok pris. Attpåtil befinner selger og bunad seg ikke alt for langt unna meg. Jeg teller på knappene om jeg skal kontakte selger. Jeg har ingen slektstilknytning til det stedet vi har hytte. Altså ingen forfedre eller -mødre som kommer derfra, men jeg føler meg sterkt knyttet til området selv, etter å ha tilbrakt mye tid der.
Er det innafor å kjøpe bunad fra dette stedet? 

Jeg kunne tenke meg å ha bunad, og jo bedre jeg liker bunaden, jo mer vil den trolig bli brukt. 

PS: Bare så det er sagt: det er ikke en av de berømmelige beltestakkene det er snakk om :fnise: (Har inntrykk av at folk lar seg provosere spesielt mye av at det er så mange uten tilknytning til Telemark som kjøper beltestakk.) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på! :)

Skrevet

Bunadspolitiet reagerer uansett, og din forklaring er ikke noe bedre enn "bestemor hadde en kusine der en gang"-forklaringene. Det ville jeg blåst i, og synes du skal kjøpe bunaden du har lyst på.

• Liker 1
Gjest Evans
Skrevet

Det må være lov - er ikke "regelen" en eller annen form for tilknytning til stedet? Du har det, og du liker bunaden - løp og kjøp! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...