Gå til innhold

Lurer på om jeg er en "rebound" for henne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo. 

Traff en jente via Tinder for litt over 1 måned siden. Skal litt til for at jeg faller for noen, trives godt som singel. Men har blitt rimelig betatt og hun er i grunnen alt jeg søker etter og ser for meg at jeg kunne hatt et seriøst forhold med henne hvis ting faller på plass. Men jeg får ikke helt grep på henne. Ikke at hun leker og spiller på usikkerheter, men mer redd for om det vil gå galt siden jeg sjeldent føler at det klaffer så bra med noen. Det er så lenge siden jeg har truffet noen som det frister å gi opp singeltilværelsen. 

Vi har ikke hatt sex men har kysset, sovet sammen o.l. Har brukt de fleste triks i "sjekkeboka" og merker at hun er rimelig dyktig på sjekking selv. Synes det er litt kult, for jeg får litt tilbake og det er veldig morsomt å flørte med henne ;) Men hun nevnte noe til meg her om dagen, at hun ganske nylig holdt på å gå inn i et seriøst forhold som gikk skeis,. men noe mer sa hun ikke om det før det forsvant inn i hovedtematikken av samtalen vår. Spurte henne litt senere, på en litt tullete måte, om jeg var en rebound. Hun svarte at hun hadde kommet seg over det uten rebound. 

Pleier dere å være ærlige når dere har en rebound? 

Ts-36

Anonymkode: 5801c...835

Videoannonse
Annonse
Gjest Lithe.
Skrevet (endret)
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo. 

Traff en jente via Tinder for litt over 1 måned siden. Skal litt til for at jeg faller for noen, trives godt som singel. Men har blitt rimelig betatt og hun er i grunnen alt jeg søker etter og ser for meg at jeg kunne hatt et seriøst forhold med henne hvis ting faller på plass. Men jeg får ikke helt grep på henne. Ikke at hun leker og spiller på usikkerheter, men mer redd for om det vil gå galt siden jeg sjeldent føler at det klaffer så bra med noen. Det er så lenge siden jeg har truffet noen som det frister å gi opp singeltilværelsen. 

Vi har ikke hatt sex men har kysset, sovet sammen o.l. Har brukt de fleste triks i "sjekkeboka" og merker at hun er rimelig dyktig på sjekking selv. Synes det er litt kult, for jeg får litt tilbake og det er veldig morsomt å flørte med henne ;) Men hun nevnte noe til meg her om dagen, at hun ganske nylig holdt på å gå inn i et seriøst forhold som gikk skeis,. men noe mer sa hun ikke om det før det forsvant inn i hovedtematikken av samtalen vår. Spurte henne litt senere, på en litt tullete måte, om jeg var en rebound. Hun svarte at hun hadde kommet seg over det uten rebound. 

Pleier dere å være ærlige når dere har en rebound? 

Ts-36

Kommer an på hvor lenge siden det er, grunnen til brudd, hvem som gjorde det slutt og hvor sterke følelser hun hadde. En rebound er noe man skaffer seg for å gjøre kjærlighetssorgen lettere og slike forhold varer ikke lenge enn noen uker/2 måneder, så hvis du får inntrykk av at hun ringer deg og vil henge med deg når hun er lei seg, men glemmer deg når hun er glad, kan det være at hun bruker deg for å heale sorgen.

De fleste som er ferdig med tidligere partnere er glad og fornøyd med singellivet, hvertfall til en viss grad, og når de møter en de liker så er det bare toppen av en ellers fin bløtkake.

Hvis hun ikke virker desperat men bruker tid til å virkelig bli kjent med deg og undersøker om dere er kompatible, er du nok ikke en rebound. Enda sterkere tegn er at hun virker mer oppriktig glad når dere klaffer og er kompatible, siden en som bare vil heale sorgen er mest opptatt av at dette ikke skal bli så seriøst. 

En måned er ikke så lenge, men investerer hun i deg? Hva sier magefølelsen din? 

Endret av Lithe.
AnonymBruker
Skrevet

Hun viser ingen tegn på at dette er useriøst og ting går jo ikke fort frem, hun viser tydelig interesse for å bli kjent med meg og se om vi passer sammen. Magefølelsen sier meg at jeg er litt for tullete nå..!!

Takk for svar! ;)

• Liker 1
Skrevet

Ville vært langt mer bekymret over at du har datet denne dama i over 1 mnd, men ennå ikke hatt sex. Det kan definitivt tyde på at du er en backup eller rebound.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, tom1986 skrev:

Ville vært langt mer bekymret over at du har datet denne dama i over 1 mnd, men ennå ikke hatt sex. Det kan definitivt tyde på at du er en backup eller rebound.

...Eeeeeh.... Okay....

Anonymkode: dc69e...b34

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke om noen er en rebound før i ettertid, jeg. Har hatt forhold som har startet som en rebound, men utviklet seg til noe mer. Jeg hadde ikke stresset med det. Jeg venter for øvrig langt lengre enn en måned før jeg har sex, spesielt om jeg liker fyren godt. 

• Liker 1
Skrevet

Man vet jo ikke om et forhold er en rebound før i ettertid, så... Det er svaret ditt. Umulig å vite. Med mindre noen bevisst bare finner seg noen å kose seg med mens de leter etter andre da, men om dere er enige om å være eksklusive så er det neppe det.

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å svare ærlig om rebound. I og med at det aldri ble noe forhold trenger hun sikkert heller ikke en rebound. Høres bare ut som hun vet hva hun vil selv. Og nå virker jo det som om hun liker deg. At hun ikke sier så mye om det er ikke så rart. Det er jo bare av respekt for deg; hvilken interesse har du av å sitte å høre om den siste gutten hun datet? Jeg snakker ikke om eksen min en gang med mindre noen spør. Og vi var sammen i flere år.Hun datet bare denne fyren.

Anonymkode: 8c326...a9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...