Pandorasbox Skrevet 30. juni 2016 #1 Skrevet 30. juni 2016 Hei! Jeg er ny her inne Er 37 år og prøver å bli gravid. Bruker app som heter "Life" og Pearly for å holde kontroll på syklusene. Tok ut kobberspiral for noe mnd siden, og har hatt 3 sykluser etter det. Sist prøvepriode hadde jeg samleie på de 4 beste dagene, og på dag 18 og 19 fikk jeg en blødning. Har lest det kan være en festeblødning. Nå er jeg på dag 39 i syklusen min og enda ingen mens. Den har vært stabil med 2 dager pluss-minus på de 2 forrige syklusene etter at jeg tok ut kobberspiral. I dag fikk jeg utflod (hvitt skum) Ikke hatt før. Noen med erfaringer med kobberspiral og festeblødning? Tok test i i går, negativ. Blir gaaaal!!
Snurrepurre Skrevet 30. juni 2016 #2 Skrevet 30. juni 2016 Hvis du hadde festeblødning for 20 dager siden, så er det rart du ikke har positiv test enda, om du er gravid. Er du sikker på at du hadde EL? Ellers så hører man jo om de tilfellene hvor kvinnen er sen til å produsere HCG, men det er relativt sjeldent.
Pandorasbox Skrevet 30. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2016 Nei, er ikke sikker på det. Mistet pearly i gulvet under syklusen så fikk ikke målt temperaturen ;(
Snurrepurre Skrevet 30. juni 2016 #4 Skrevet 30. juni 2016 Da kan du hatt sen EL og nå graviditet men ikke nok på vei til å få positiv test eller ikke blitt gravid, en kjemisk graviditet eller at du er gravid og er sen til å produsere HCG.. Men hva det er, er jo umulig å si :-) 1
Pandorasbox Skrevet 30. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2016 Jeg er nok neppe gravid ;( Fikk nå brev i posten fra Aleris på verdier og eggreserven, Verdiene var normale, men fikk lav verdi på AHM (verdi 1) Står i brevet at det vil by på utfordringer i å bli gravid. Huff! Det var et virkelig slag i magen. Har hele tiden tenkt at dette var på stell, da jeg kommer fra en familie med MANGE barn pr kvinne. Trist nå Da er vel eneste alternativ IVF i Danmark da?
Snurrepurre Skrevet 30. juni 2016 #6 Skrevet 30. juni 2016 20 minutter siden, Pandorasbox skrev: Jeg er nok neppe gravid ;( Fikk nå brev i posten fra Aleris på verdier og eggreserven, Verdiene var normale, men fikk lav verdi på AHM (verdi 1) Står i brevet at det vil by på utfordringer i å bli gravid. Huff! Det var et virkelig slag i magen. Har hele tiden tenkt at dette var på stell, da jeg kommer fra en familie med MANGE barn pr kvinne. Trist nå Da er vel eneste alternativ IVF i Danmark da? Uff! Klem til deg ♥️ Jeg er ikke så bevandret på verdier og prøver, men håper noen andre her kan svare deg, men du må muligens opprette ny tråd for å få svar på det du lurer på ift. IVF.
Gjest Sisti Skrevet 30. juni 2016 #7 Skrevet 30. juni 2016 1 time siden, Pandorasbox skrev: Jeg er nok neppe gravid ;( Fikk nå brev i posten fra Aleris på verdier og eggreserven, Verdiene var normale, men fikk lav verdi på AHM (verdi 1) Står i brevet at det vil by på utfordringer i å bli gravid. Huff! Det var et virkelig slag i magen. Har hele tiden tenkt at dette var på stell, da jeg kommer fra en familie med MANGE barn pr kvinne. Trist nå Da er vel eneste alternativ IVF i Danmark da? Hvorfor ikke ivf i Norge?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #8 Skrevet 1. juli 2016 3 timer siden, Pandorasbox skrev: Jeg er nok neppe gravid ;( Fikk nå brev i posten fra Aleris på verdier og eggreserven, Verdiene var normale, men fikk lav verdi på AHM (verdi 1) Står i brevet at det vil by på utfordringer i å bli gravid. Huff! Det var et virkelig slag i magen. Har hele tiden tenkt at dette var på stell, da jeg kommer fra en familie med MANGE barn pr kvinne. Trist nå Da er vel eneste alternativ IVF i Danmark da? Ikke tenk for mye på sånne tester! Ei venninn av meg tok en sånn test, og hadde så lave verider at legene sa hun kunne glemme å få egne barn. Hun ble naturlig gravid året etterpå! Graviditet er komplekse greier. Men du må også tro at du kan bi gravid, for psyken er også avgjørende her. Tror du innrst inna at du aldri blir gravid, lytter kroppen til det, mens hvis du tror at du kan bli gravid, lytter kroppen til det. Husk, vi er både fysikk og psyke:) En annen ting: sjekk ut kosthold som kan fremme fertilitet, reduser koffein etc. Mange kan få bedre tester med et sunnere og mer næringsrikt kosthold over tid. Så spnne tester kan forandre seg, etter kosthold, døgnrytme, nok søvn, regelmessig bevegelse osv. Lykke til! Du kan ennå ha mange flere sjanser! Mange damer i familien min fikk barn naturlig etter 45. Anonymkode: 07dc9...d78 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #9 Skrevet 1. juli 2016 3 timer siden, Sisti skrev: Hvorfor ikke ivf i Norge? Samme lurer jeg på. Ts er ikke for gammel for Norge. Anonymkode: ea3e1...4a1
Gjest Sisti Skrevet 1. juli 2016 #10 Skrevet 1. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme lurer jeg på. Ts er ikke for gammel for Norge. Anonymkode: ea3e1...4a1 Og har man det travelt er det gode private alternativer i Norge også.
Pandorasbox Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #11 Skrevet 1. juli 2016 (endret) Jeg er singel, så må bruke donor. Har tilgang til en privat donor nå, men vet jo aldri hvor lenge han stiller opp. Single får vel neppe hjelp i Norge mener jeg å ha lest. Endret 1. juli 2016 av Pandorasbox
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #12 Skrevet 1. juli 2016 26 minutter siden, Pandorasbox skrev: Jeg er singel, så må bruke donor. Har tilgang til en privat donor nå, men vet jo aldri hvor lenge han stiller opp. Single får vel neppe hjelp i Norge mener jeg å ha lest. Riktig. Da må du til Danmark, ja. Lykke til! Anonymkode: ea3e1...4a1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #13 Skrevet 1. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke tenk for mye på sånne tester! Ei venninn av meg tok en sånn test, og hadde så lave verider at legene sa hun kunne glemme å få egne barn. Hun ble naturlig gravid året etterpå! Graviditet er komplekse greier. Men du må også tro at du kan bi gravid, for psyken er også avgjørende her. Tror du innrst inna at du aldri blir gravid, lytter kroppen til det, mens hvis du tror at du kan bli gravid, lytter kroppen til det. Husk, vi er både fysikk og psyke:) En annen ting: sjekk ut kosthold som kan fremme fertilitet, reduser koffein etc. Mange kan få bedre tester med et sunnere og mer næringsrikt kosthold over tid. Så spnne tester kan forandre seg, etter kosthold, døgnrytme, nok søvn, regelmessig bevegelse osv. Lykke til! Du kan ennå ha mange flere sjanser! Mange damer i familien min fikk barn naturlig etter 45. Anonymkode: 07dc9...d78 Anonymkode: f2c8b...7b7 2
Pandorasbox Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #14 Skrevet 1. juli 2016 Takk for svar! Har startet en ny tråd isteden. Ang IVF! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: f2c8b...7b7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå